Για την πορεία των ελέγχων στα λιμάνια της χώρας, λίγο πριν την κορύφωση της τουριστικής περιόδου, μίλησε στην εκπομπή Mega Σαββατοκύριακο ο εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Ναυτιλίας, Νίκος Κοκκάλας.
«Ο αγώνας συνεχίζεται. Πλέον είμαστε σε μια περίοδο που διαρκώς αυξάνεται η κίνηση και το επόμενο διάστημα πρόκειται να κορυφωθεί. Οι έλεγχοι ωστόσο αποδίδουν από την ημέρα που ανέλαβε το Λιμενικό. Γίνεται καθολικός έλεγχος τόσο των πιστοποιητικών των επιβατών, αλλά και ταυτοπροσωπία. Έχουμε και περιπτώσεις που δεν επιτρέπεται τελικά η επιβίβαση. Είναι δυσάρεστο αυτό για εμάς, αλλά είναι ένα θέμα δημόσιας υγείας. Από τη μέρα που έχουμε αναλάβει δεν έχουμε επιτρέψει σε 5.300 επιβάτες να ταξιδέψουν», εξήγησε ο κ. Κοκκάλας.
Σχετικά με τους λόγους που απαγορεύεται σε κάποιον να ταξιδέψει, ο ίδιος είπε ότι «Πολλοί προσκομίζουν βεβαίωση εμβολιασμού, αλλά δεν έχουν περάσει οι 14 ημέρες, όπως απαιτείται μετά τη δεύτερη δόση. Οι έλεγχοι γίνονται μέσω της εφαρμογής. Επίσης, αρκετά ανήλικα παιδιά προσπάθησαν να ταξιδέψουν χωρίς την έγγραφη συναίνεση των γονιών. Οι γονείς πρέπει να συμπληρώσουν υπεύθυνη δήλωση ότι το παιδί τους μπορεί να ταξιδέψει συγκεκριμένη ώρα, συγκεκριμένο δρομολόγιο, σε συγκεκριμένο προορισμό».
Πάνω από 20.000 ταξιδιώτες καθημερινά στο λιμάνι του Πειραιά – «Τα νησιά δεν έχουν τις ίδιες υποδομές για ελέγχους »
Αναφερόμενος στο θέμα του ελέγχου στα νησιά, ο κ. Κοκκάλας είπε ότι «Τις εγκαταστάσεις που έχει το λιμάνι του Πειραιά, τις υποδομές αυτές, είναι δύσκολο να τις έχουν οι νησιωτικές περιοχές. Στο λιμάνι του Πειραιά εξυπηρετούνται καθημερινά πάνω από 20.000 επιβάτες. Στα νησιά δεν μπορεί να υπάρξει αυτό. Οπότε πρέπει τα στελέχη του Λιμενικού να καθορίσουν την ευταξία του λιμανιού με τις υποδομές που έχουν. Αλλά ενισχύονται οι λιμενικές αρχές και των Κυκλάδων και του Ιονίου. Τα καθήκοντα των λιμενικών όμως δεν περιορίζονται στον έλεγχο των πιστοποιητικών. Γίνονται έλεγχοι στη θάλασσα, σε ταχύπλοα, σε σκάφη. Τα ιδιωτικά σκάφη ελέγχονται εφόσον καταλήγουν σε μια οργανωμένη μαρίνα ενός νησιού. Σε αυτά που δεν αγκυροβολούν γίνεται δειγματοληπτικός έλεγχος από σκάφη του Λιμενικού στο πλαίσιο της περιπολίας του. Η βασική μας προτεραιότητα είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής. Μόνο από το λιμάνι του Πειραιά από 01-20/07 έχουν φύγει για τα νησιά 420.000 επιβάτες. Πρέπει ο επιβάτης όταν μπει στο πλοίο να του έχει εμπεδωθεί το αίσθημα της εμπιστοσύνης στις ελεγκτικές αρχές, στο πλήρωμα, και να είναι συνεπής προς τις υποχρεώσεις του».
Ο κ. Κοκκάλας είπε ακόμα δεν υπάρχει πληροφόρηση για το αν θα αλλάξει άμεσα η πληρότητα στα πλοία, ενώ αναφερόμενος στους εμβολιασμούς των λιμενικών, είπε ότι είναι πάνω από 50%, ενώ συνεχώς κλείνονται νέα ραντεβού.
«Τη φετινή περίοδο έχουν καταγραφεί μέχρι τώρα 25 πνιγμοί»
«Είχαμε ένα ακόμα τραγικό περιστατικό με ένα ανήλικο παιδί. Έχουν καταγραφεί στη φετινή περίοδο μέχρι τώρα 25 πνιγμοί. Πρέπει να αλλάξει η αντίληψή μας στο πώς αντιλαμβανόμαστε τη σχέση μας με τη θάλασσα. 340 άτομα κάθε χρόνο χάνουν τη ζωή τους σε θαλάσσιες δραστηριότητες, το 70% αφορά σε πνιγμούς, το 80% σε ανθρώπους άνω των 60 ετών, και το 80% είναι Έλληνες. Δεν έχουμε αναπτύξει το αίσθημα της υπευθυνότητας, του μέτρου και της ασφάλειας. Πρέπει να προσέχουμε τα παιδιά μας, τα άτομα μεγάλης ηλικίας», τόνισε τέλος ο κ. Κοκκάλας σχετικά με την ιδιαίτερη προσοχή που πρέπει να δείχνουμε στη θάλασσα, ώστε να μη θρηνήσουμε περισσότερα θύματα.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ