Για την πορεία των ελέγχων στα λιμάνια της χώρας, λίγο πριν την κορύφωση της τουριστικής περιόδου, μίλησε στην εκπομπή Mega Σαββατοκύριακο ο εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Ναυτιλίας, Νίκος Κοκκάλας.
«Ο αγώνας συνεχίζεται. Πλέον είμαστε σε μια περίοδο που διαρκώς αυξάνεται η κίνηση και το επόμενο διάστημα πρόκειται να κορυφωθεί. Οι έλεγχοι ωστόσο αποδίδουν από την ημέρα που ανέλαβε το Λιμενικό. Γίνεται καθολικός έλεγχος τόσο των πιστοποιητικών των επιβατών, αλλά και ταυτοπροσωπία. Έχουμε και περιπτώσεις που δεν επιτρέπεται τελικά η επιβίβαση. Είναι δυσάρεστο αυτό για εμάς, αλλά είναι ένα θέμα δημόσιας υγείας. Από τη μέρα που έχουμε αναλάβει δεν έχουμε επιτρέψει σε 5.300 επιβάτες να ταξιδέψουν», εξήγησε ο κ. Κοκκάλας.
Σχετικά με τους λόγους που απαγορεύεται σε κάποιον να ταξιδέψει, ο ίδιος είπε ότι «Πολλοί προσκομίζουν βεβαίωση εμβολιασμού, αλλά δεν έχουν περάσει οι 14 ημέρες, όπως απαιτείται μετά τη δεύτερη δόση. Οι έλεγχοι γίνονται μέσω της εφαρμογής. Επίσης, αρκετά ανήλικα παιδιά προσπάθησαν να ταξιδέψουν χωρίς την έγγραφη συναίνεση των γονιών. Οι γονείς πρέπει να συμπληρώσουν υπεύθυνη δήλωση ότι το παιδί τους μπορεί να ταξιδέψει συγκεκριμένη ώρα, συγκεκριμένο δρομολόγιο, σε συγκεκριμένο προορισμό».
Πάνω από 20.000 ταξιδιώτες καθημερινά στο λιμάνι του Πειραιά – «Τα νησιά δεν έχουν τις ίδιες υποδομές για ελέγχους »
Αναφερόμενος στο θέμα του ελέγχου στα νησιά, ο κ. Κοκκάλας είπε ότι «Τις εγκαταστάσεις που έχει το λιμάνι του Πειραιά, τις υποδομές αυτές, είναι δύσκολο να τις έχουν οι νησιωτικές περιοχές. Στο λιμάνι του Πειραιά εξυπηρετούνται καθημερινά πάνω από 20.000 επιβάτες. Στα νησιά δεν μπορεί να υπάρξει αυτό. Οπότε πρέπει τα στελέχη του Λιμενικού να καθορίσουν την ευταξία του λιμανιού με τις υποδομές που έχουν. Αλλά ενισχύονται οι λιμενικές αρχές και των Κυκλάδων και του Ιονίου. Τα καθήκοντα των λιμενικών όμως δεν περιορίζονται στον έλεγχο των πιστοποιητικών. Γίνονται έλεγχοι στη θάλασσα, σε ταχύπλοα, σε σκάφη. Τα ιδιωτικά σκάφη ελέγχονται εφόσον καταλήγουν σε μια οργανωμένη μαρίνα ενός νησιού. Σε αυτά που δεν αγκυροβολούν γίνεται δειγματοληπτικός έλεγχος από σκάφη του Λιμενικού στο πλαίσιο της περιπολίας του. Η βασική μας προτεραιότητα είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής. Μόνο από το λιμάνι του Πειραιά από 01-20/07 έχουν φύγει για τα νησιά 420.000 επιβάτες. Πρέπει ο επιβάτης όταν μπει στο πλοίο να του έχει εμπεδωθεί το αίσθημα της εμπιστοσύνης στις ελεγκτικές αρχές, στο πλήρωμα, και να είναι συνεπής προς τις υποχρεώσεις του».
Ο κ. Κοκκάλας είπε ακόμα δεν υπάρχει πληροφόρηση για το αν θα αλλάξει άμεσα η πληρότητα στα πλοία, ενώ αναφερόμενος στους εμβολιασμούς των λιμενικών, είπε ότι είναι πάνω από 50%, ενώ συνεχώς κλείνονται νέα ραντεβού.
«Τη φετινή περίοδο έχουν καταγραφεί μέχρι τώρα 25 πνιγμοί»
«Είχαμε ένα ακόμα τραγικό περιστατικό με ένα ανήλικο παιδί. Έχουν καταγραφεί στη φετινή περίοδο μέχρι τώρα 25 πνιγμοί. Πρέπει να αλλάξει η αντίληψή μας στο πώς αντιλαμβανόμαστε τη σχέση μας με τη θάλασσα. 340 άτομα κάθε χρόνο χάνουν τη ζωή τους σε θαλάσσιες δραστηριότητες, το 70% αφορά σε πνιγμούς, το 80% σε ανθρώπους άνω των 60 ετών, και το 80% είναι Έλληνες. Δεν έχουμε αναπτύξει το αίσθημα της υπευθυνότητας, του μέτρου και της ασφάλειας. Πρέπει να προσέχουμε τα παιδιά μας, τα άτομα μεγάλης ηλικίας», τόνισε τέλος ο κ. Κοκκάλας σχετικά με την ιδιαίτερη προσοχή που πρέπει να δείχνουμε στη θάλασσα, ώστε να μη θρηνήσουμε περισσότερα θύματα.
Latest News
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ