«Δεσμεύτηκα προσωπικά στους Θεσσαλονικείς να αποκτήσουν το πιο σύγχρονο Μετρό της Ευρώπης, και αυτό θα γίνει», δηλώνει σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Real ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, αναφερόμενος στις προσφυγές και τις αντιδράσεις, με τις οποίες χάθηκε πάνω από ένας χρόνος.
Ο κ. Καραμανλής ερωτηθείς για τα χρονοδιαγράμματα του έργου απαντά ότι «δουλεύουμε εντατικά, όχι μόνο στον Σταθμό Βενιζέλου, και θα τα καταφέρουμε όπως είχαμε πει εξαρχής, για τον Απρίλιο του 2023».
Μάλιστα, ο υπουργός είπε ότι πρόσφατα ξεκίνησαν οι δοκιμές με τρένα σε ολοκληρωμένη ρευματοδοτημένη επιδομή. «Όχι με μουσαμάδες όπως κάποτε… Τώρα “τρέχουμε” να καλύψουμε το χρόνο που έκλεψαν από τη Θεσσαλονίκη, με στόχο να καταφέρουμε να ολοκληρωθεί το Μετρό το 2023», σημείωσε.
Τόνισε ότι πολλοί έφτασαν να φοβούνται ότι το έργο δεν θα τελειώσει ποτέ. «Όμως, η Θεσσαλονίκη είναι η πρωτεύουσα της Μακεδονίας μας. Και ξέρετε καλά, τι σημαίνει η Μακεδονία για εμένα», είπε με νόημα.
Γραμμή 4 – Μετρό Αθήνας: Ολοκληρώνεται το πρώτο εργοτάξιο στην Κατεχάκη
Όσον αφορά τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι ήδη έχουν ξεκινήσει οι μελέτες, ενώ παράλληλα γίνονται οι πρόδρομες εργασίες.
«Αυτές τις μέρες, ολοκληρώνεται η εγκατάσταση του πρώτου εργοταξίου στην Κατεχάκη, που θα είναι ένα εκ των δύο – μαζί με το Άλσος Βεΐκου – από τα οποία θα μπουν τα μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων», ανέφερε.
«Πρόκειται για ένα έργο που θα εξυπηρετεί 340.000 επιβάτες ημερησίως, θα μειώσει κατά 53.000 τα αυτοκίνητα στους δρόμους και θα δημιουργήσει 5.000 νέες θέσεις εργασίας».
Όσο για τον σταθμό των Εξαρχείων ξεκαθάρισε ότι θα στηθεί το εργοτάξιο μόλις ολοκληρωθούν οι αναγκαίες μελέτες. «Αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του έργου, για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής αλλά και της πόλης», είπε.
Δεν υπάρχει εισήγηγη για υποχρεωτικό εμβολιασμό εργαζομένων στα ΜΜΜ
Ερωτηθείς για τους υποχρεωτικούς εμβολιασμούς και αν σε αυτούς συμπεριληφθούν οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μεταφοράς, ο κ. Καραμανλής, αφού είπε ότι τώρα με τη μετάλλαξη Δέλτα είναι ανάγκη να αυξηθεί ακόμα περισσότερο ο αριθμός των εμβολιασμών, εξήγησε ότι τις εισηγήσεις τις κάνει η αρμόδια επιστημονική Επιτροπή.
«Έως σήμερα δεν υπάρχει εισήγηση για υποχρεωτικό εμβολιασμό των εργαζόμενων στις αστικές συγκοινωνίες. Άλλωστε, λαμβάνονται σε καθημερινή βάση τα αναγκαία μέτρα καθαρισμών, νεφελοψεκασμών κλπ για την προστασία τους, ενώ ιδίως οι οδηγοί προφυλάσσονται ώστε να μην έρχονται σε επαφή με τους επιβάτες. Ούτως ή άλλως, ανήκω σε μια πολιτική σχολή που προτιμά την πειθώ από τον εξαναγκασμό -πλην συγκεκριμένων περιπτώσεων που είναι αναγκαίος. Γι’ αυτό καλώ όποιον δεν έχει ήδη εμβολιαστεί να το κάνει! Για το καλό του και για το καλό όλων μας».
Όσον αφορά το ενδεχόμενο να δοθούν κίνητρα σε όσους χρήστες των ΜΜΜ έχουν εμβολιαστεί, είπε ότι υπάρχει μία σκέψη να συνδυαστεί η ανταμοιβή προς τους τακτικούς χρήστες με επιπλέον κίνητρα στους πολίτες να εμβολιαστούν, αλλά είναι ένα θέμα με πολλές παραμέτρους και το μελετάται με προσοχή και σοβαρότητα.
Αυξήθηκαν τα λεωφορεία σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη
Επίσης, είπε ότι η κυβέρνηση και ο ίδιος προσωπικά «ακούει» τους προβληματισμούς και την κριτική των πολιτών, «αλλά όχι την όψιμη μικροκομματική ”κριτική” του κόμματος που ως κυβέρνηση δεν έκανε ούτε μία πρόσληψη στα ΜΜΜ, δεν πήρε ούτε ένα λεωφορείο, άφησε τις συγκοινωνίες να ρημάξουν… Αρκετά με την υποκρισία!».
Μάλιστα ανέφερε ότι η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι ανάμεσα στις πόλεις που έχουν αυξήσει τους στόλους και τα δρομολόγια εν μέσω πανδημίας αφού σήμερα έχουμε 50% περισσότερα λεωφορεία στην Αθήνα και διπλάσια στη Θεσσαλονίκη.
«Ξεμπλοκάρουν ένα – ένα τα μεγάλα έργα»
Τέλος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τα μεγάλα έργα που έχουν προγραμματιστεί ή εκτελούνται αυτήν τη στιγμή, σημείωσε ότι ξεμπλοκάρουν όλα που αντιμετώπιζαν σύνθετα προβλήματα και κινδύνευαν να μην γίνουν ποτέ, όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης, η γραμμή 4 Μετρό Αθήνας, ο Ε65 και βέβαια ο ΒΟΑΚ και το Πάτρα – Πύργος.
«Στο ΒΟΑΚ, μέσα στο 2022 θα αρχίσουν να στήνονται εργοτάξια και ως τις αρχές του 2024 θα έχουν ανοίξει όλα τα μέτωπα, με πρώτα τα δημόσια έργα και το ΣΔΙΤ. Στην Πατρών – Πύργου, ακόμα πιο γρήγορα: Το φθινόπωρο περιμένουμε το πράσινο φως από τη DG-COMP, ώστε έως τα τέλη του 2021 να στηθούν τα εργοτάξια και το έργο να κατασκευαστεί σε 3 χρόνια», κατέληξε ο κ. Κώστας Καραμανλής.
Latest News
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι πολλά μεγάλα έργα τρέχει η εταιρεία αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου
Όμιλος ΑKTOR: Μπόνους 1 εκατ. σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Σε εσωτερική ενημέρωση, ο όμιλος ΑΚΤOR ανακοίνωσε ότι θα μοιράσει μπόνους σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Εξάρχου: Θέλουμε ένα νέο παραγωγικό μοντέλο που θα πάει πέρα από το 2032
Ο πρόεδρος και CEO του AKTOR , Αλέξανδρος Εξάρχου μίλησε στο 4ο ΟΤ FORUM που διοργανώνει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος
Ο όμιλος ΑΒΑΞ επενδύει στην υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων
Ο όμιλος ΑΒΑΞ πραγματοποιεί εξειδικευμένα σεμινάρια στα εργοτάξια και τους χώρους εργασίας που διατηρεί ανά τον κόσμο
Εξάρχου (AKTOR): Η Θεσσαλονίκη απέκτησε ένα Μετρό, που άλλες πόλεις θα ζήλευαν
Tη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης παρέδωσε σήμερα στο Ελληνικό Κράτος ο όμιλος εταιρειών AKTOR - Το έργο εγκαινιάστηκε από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη σε ειδική εκδήλωση στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας
Ο μετασχηματισμός των επιχειρήσεων οδηγός για ένα νέο παραγωγικό πρότυπο – Στο 4ο ΟΤ FORUM ο Αλέξανδρος Εξάρχου
Ο πρόεδρος και CEO της AKTOR θα μιλήσει στο ΟΤ FORUM για την προσαρμογή των μεγάλων ομίλων και στις ευκαιρίες που δημιουργεί η ανάγκη μετασχηματισμού της οικονομίας
To Paralimnio ξανασυστήνεται τους πρώτους μήνες του 2025 επαναπροσδιορίζοντας το shopping experience στα Ιωάννινα
Το νέο Εμπορικό Πάρκο (πρώην Παραλίμνιο) στα Ιωάννινα θα ξανασυστηθεί προσεχώς στο ευρύ κοινό με τη νέα του ταυτότητα
Ακόμη πιο ακριβή η οικοδομή - Διψήφια άνοδος σε 3 κατηγορίες υλικών [πίνακας]
Χωρίς τέλος είναι η άνοδος του κόστους στα οικοδομικά υλικά - Και οι 18 κατηγορίες υλικών κατέγραψαν άνοδο από 4% έως και 12,9%