Η αυξανόμενη ανησυχία για την ενίσχυση της διασποράς του κορωνοϊού λόγω της μετάλλαξης Δέλτα μπορεί να αρχίσει σταδιακά να επηρεάζει τη συμπεριφορά των καταναλωτών και άρα τα επίπεδα των δαπανών, σύμφωνα με έκθεση της Bank of America (BofA).
«Τα στοιχεία παραπέμπουν σε μια αυξανόμενη ανησυχία των καταναλωτών να βρεθούν σε μέρη με φυσική παρουσία λόγω του ιού» αναφέρει η έκθεση των οικονομολόγων της BofA εξηγώντας πως αυτό αφορά τόσο την εστίαση και τη διασκέδαση όσο τα μαγαζιά και τα ταξίδια.
Για την ώρα, ευτυχώς, οι καταναλωτικές δαπάνες κρατούν γερά στα υψηλά επίπεδα που έχουν ανακάμψει τους προηγούμενους μήνες. Αυτό φαίνεται και από τα επιμέρους στοιχεία διαφόρων κλάδων, τις πωλήσεις εισιτηρίων και βενζίνης, τις κρατήσεις στην εστίαση, ακόμη και το box office των κινηματογράφων. Όμως, υπάρχει μια σαφής αυξανόμενη επιφύλαξη στην καταναλωτική συμπεριφορά που μπορεί να επηρεάσει τα στοιχεία της αγοράς τους επόμενους μήνες. Κάτι που προφανώς θα επηρεάσει σταδιακά και την οικονομία συνολικά.
«Αν και τα επίσημα στοιχεία δεν υποδεικνύουν για την ώρα πως οι καταναλωτές κάνουν πίσω σε επίπεδο δαπανών ή από τη φυσική τους παρουσία σε διάφορα μέρη, η έρευνα καταγράφει μια αυξανόμενη ανησυχία. Το μερίδιο όσων δηλώνουν πως δεν ανησυχούν όταν βρίσκονται σε δημόσια μέρη έχει υποχωρήσει μέσα σε μόλις δύο εβδομάδες από το 50% στο 41%, σύμφωνα με τη μελέτη της Civic Science. Αν η τάση αυτή συνεχιστεί, είναι πολύ πιθανό πως θα τη δούμε να καταγράφεται και στα οικονομικά στοιχεία» αναφέρει η BofA.
H νευρικότητα των Αμερικανών καταναλωτών είναι δικαιολογημένη δεδομένης της αναζωπύρωσης της πανδημίας και της αύξησης των κρουσμάτων. Ο εβδομαδιαίος μέσος όρος στον αριθμό κρουσμάτων αυξήθηκε κατά 58,4% στα 28.900, που αποτελεί το υψηλότερο νούμερο από τα μέσα Μαΐου, ενώ ο δείκτης θετικότητας ξεπέρασε το 5% για πρώτη φορά από τον περασμένο Απρίλιο. Την ίδια ώρα οι εισαγωγές στα νοσοκομεία εκτοξεύτηκαν κατά σχεδόν 24% μέσα σε μια εβδομάδα και εκτιμάται πως θα συνεχίσει να ανεβαίνει.
«Είμαστε στο μέσο ενός νέου κύματος του κορωνοϊού» παραδέχεται η έκθεση της BofA, εκτιμώντας πως αν η διασπορά συνεχιστεί στον ίδιο ρυθμό, δεν θα αποτελεί έκπληξη η επαναφορά κάποιων περιορισμών στη δραστηριότητα τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και σε όλη τη χώρα. Για παράδειγμα ήδη το Λος Άντζελες επανέφερε την υποχρεωτική χρήση της μάσκας στους εσωτερικούς χώρους, ένα μέτρο που σύντομα θα βρει μιμητές. Κοινώς, επισημαίνει η έκθεση, το ρίσκο από τον ιό αυξάνεται!
Latest News
H «ατμομηχανή» της Ευρώπης αγκομαχά - Σε ύφεση για δεύτερη χρονιά η Γερμανία
Η οικονομία στη Γερμανία συρρικνώθηκε κατά 0,2% το προηγούμενο έτος
O νέος «πονοκέφαλος» της Λαγκάρντ - Γιατί η ΕΚΤ «κλείνει τα αυτιά» στους traders
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει στο τέλος του μήνα - Τι προβλέπουν οι αγορές για τα επιτόκια
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες