Η επίδραση της κρίσης του COVID-19 καταγράφεται στη διατήρηση της αύξησης των ηλεκτρονικών αγορών ακόμα και μετά την λήξη των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας και του ανοίγματος των φυσικών καταστημάτων.
Ένας στους δύο αγοράζει on line και μετά το άνοιγμα των καταστημάτων
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το 50% των χρηστών διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο, ποσοστό ναι μεν χαμηλότερο από την μέτρηση του Δεκεμβρίου (61%), αλλά διπλάσιο σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2019 (26%).
«Αγκάθι» οι χρόνοι παράδοσης
Τα ποσοστά ικανοποίησης από τις υπηρεσίες παράδοσης, παρά τα σαφώς βελτιωμένα αποτελέσματα, εξακολουθούν να είναι ένας πιθανώς ανασταλτικός παράγοντας για την περεταίρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών.
Στη γενική ερώτηση σε σχέση με την ικανοποίηση από τις υπηρεσίες παράδοσης για όλα τα είδη το 55% δηλώνει πολύ ικανοποιημένο. Το 27% δηλώνει λίγο ικανοποιημένο και το 18% καθόλου ικανοποιημένο. Τα ποσοστά ικανοποίησης είναι σαφώς υψηλότερα σε σχέση με την μέτρηση του Δεκεμβρίου του 2020, οπότε και το 38% δήλωνε πολύ ικανοποιημένο, το 26% λίγο και 25% καθόλου.
Παρά τη βελτιωμένη αυτή εικόνα, η μικρή μείωση στην διείσδυση του καναλιού των ηλεκτρονικών αγορών από 61% σε 50% δείχνει ότι σε ένα βαθμό η υιοθέτηση ή μη του καναλιού αυτού για κάποιους από τους καταναλωτές επηρεάζεται περισσότερο από άλλους παράγοντες, όπως για παράδειγμα ήταν τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας και το lockdown.
Τα ηλεκτρονικά στην πρώτη θέση
Η πρόθεση αγοράς μέσω διαδικτύου ανά κατηγορία τον Ιούλιο του 2021 σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2020 παρουσιάζει μείωση, αλλά τα ποσοστά είναι σαφώς υψηλότερα σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020, στους πρώτους μήνες της πανδημίας.
Τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφονται στην κατηγορία Ηλεκτρικά-Ηλεκτρονικά είδη με 34%. Ακολουθούν τα είδη ρουχισμού με 18%, τα παιχνίδια και είδη δώρων με 15%, τα είδη προσωπικής περιποίησης με 14%, τα έπιπλα με 14%, τα είδη γραφείου και βιβλία με 13% και τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφονται στα φάρμακα με 5% και στα τρόφιμα ποτά με 4%.
Οι καταναλωτικές συνήθειες άλλαξαν για πάντα
Η σημασία της αλλαγής που έχει φέρει η περίοδος της πανδημίας 2020-2021 στις ηλεκτρονικές αγορές αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο όταν συνδυάζεται με το γεγονός ότι το 44% δηλώνει ότι θα συνεχίζει να αγοράζει μέσω διαδικτύου ακόμα και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων, ποσοστά ελάχιστα μειωμένο από το 49% της προηγούμενης μέτρησης.
Φαίνεται λοιπόν, ότι η αλλαγή που έχει επέλθει στις αγοραστικές συνήθειες θα διατηρηθεί σε ένα μεγάλο βαθμό και μετά την επίλυση του υγειονομικού προβλήματος.
Άλλωστε, ο καταναλωτής έχει «εκπαιδευτεί» πλέον στην ενσωμάτωση των ηλεκτρονικών καταστημάτων στη διαδικασία αγορών του μέσω της σύγκρισης τιμών και προϊόντων στο διαδίκτυο. Συγκεκριμένα το 56% δηλώνει ότι κάνει συχνά ή πάντα έρευνα αγοράς στο διαδίκτυο πριν αγοράσει τελικά σε φυσικό κατάστημα, ενώ επίσης 37% κάνει το αντίστροφο, δηλαδή έρευνα αγοράς σε φυσικά καταστήματα πριν παραγγείλει από e-shop.
Latest News
Διορθωτικές παρεμβάσεις στο νόμο 4982/22 για τις βιομηχανικές περιοχές ζητούν οι επιχειρήσεις των ΒΙΠΕ
Οι βουλευτές της ΝΔ μαζί με εκπροσώπους του ΠΑΣΕΒΙΠΕ, θα επιδιώξουν συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης «ώστε να διαμορφωθεί ενα βιώσιμο μέλλον» για τις βιομηχανικές περιοχές
Η Miele Hellas επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία
Η επιτυχημένη πορεία της Miele Hellas οδηγεί σε ανάληψη της νέας αρμοδιότητας του νέου Miele Cluster Adria Aegean
Jumbo: Αύξηση 11% στις πωλήσεις τον Ιανουάριο
Αυξημένες 15% οι πωλήσεις στην Ελλάδα τον Ιανουάριο - Τι αναφέρει η διοίκηση της Jumbo
Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί - Υπόμνημα σε Σκυλακάκη
Υπεισέρχεται πλέον στο κόστος του προϊόντος περίπου κατά 50%, και είναι 40% υψηλότερο από Ισπανία και Πορτογαλία αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΒΚ
ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων
Το σενάριο της απόκτησης της Εθνικής Ασφαλιστικής το 2025 - Βραχυπρόθεσμες προκλήσεις
Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης
Τα νέα μεγάλα “Public + home” αποτελούν μέρος του τριετούς επενδυτικού πλάνου των €10 εκατ. ευρώ που υλοποιεί η εταιρία
Νέο κέντρο R&D στην Πάτρα για την Profile Software
Το νέο κέντρο R&D της Profile Software θα εστιάζει στη δημιουργία Χρηματοοικονομικών και Επιχειρησιακών λύσεων με χρήση AI και LLM
«Άλμα» 9% στις πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ - Η δημοφιλής ημέρας [γραφήματα]
Ποιες κατηγορίες προϊόντων πρωταγωνιστούν στα online σούπερ μάρετ
Ανεβάζει τις τιμές στόχους των ελληνικών τραπεζών η Goldman Sachs - Αναβαθμίζει την Alpha [πίνακες]
Η Goldman Sachs, υποβαθμίζει την Eurobank – «Αγορά» συστήνει για ΕΤΕ, Πειραιώς
Motor Oil: Στην ΝRG το 35% της Κόρινθος Power – Στα 56 εκατ. ευρώ το τίμημα
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση η Motor Oil