Το ποσό 31,5 εκατ. δολαρίων καλείται να καταβάλει η ΑΚΤΩΡ, θυγατρική του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ για την εκτέλεση του έργου της χρυσής γραμμής (Gold Line) για το μετρό της Ντόχα (Κατάρ) μετά από απόφαση Διαιτητικού Δικαστηρίου που δικαίωσε υπερεργολάβο. «Η Άκτωρ συνεργάζεται με τα υπόλοιπα μέλη της Κοινοπραξίας προκειμένου να ασκηθεί αγωγή ακύρωσης της, ενώ σε συνεργασία τόσο με τα άλλα μέλη της Κοινοπραξίας όσο και με τους νομικούς της συμβούλους θα αξιολογήσει σύμφωνα με τα ΔΠΧΑ το λογιστικό χειρισμό που θα υιοθετηθεί», σημειώνει ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ.
Ακολουθεί η ανακοίνωση της εταιρείας:
Η εταιρεία ΕΛΛΑΚΤΩΡ Α.Ε. (στο εξής «η Εταιρεία») γνωστοποιεί την από 21.7.2021 απόφαση του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) (εφεξής η «Διαιτητική Απόφαση»), η οποία της γνωστοποιήθηκε την 23.7.2021.
Δυνάμει της Διαιτητικής Απόφασης επιδικάστηκε υπέρ αλλοδαπής εταιρίας (στο εξής ο «Υπεργολάβος») και σε βάρος της αλλοδαπής κοινοπραξίας με την επωνυμία «ALYSJ-JV» (στο εξής η «Κοινοπραξία»), το ποσό των $98,5 εκ. περίπου, στο πλαίσιο σύμβασης υπεργολαβίας μεταξύ του Υπεργολάβου και της Κοινοπραξίας για την εκτέλεση του έργου της χρυσής γραμμής (Gold Line) για το μετρό της Ντόχα στο κράτος του Κατάρ (στο εξής το «΄Εργο»). Στην Κοινοπραξία συμμετέχει η θυγατρική της Εταιρείας, ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. (στο εξής η «Άκτωρ») με ποσοστό 32%.
Επισημαίνεται πως η ευθύνη των μελών της Κοινοπραξίας είναι αναλογική, συνεπώς η συμμετοχή της Άκτωρ στην υποχρέωση εξόφλησης του επιδικασθέντος ποσού αντιστοιχεί σε ποσό ύψους $31,5 εκ. περίπου, σε περίπτωση δε που υποχρεωθεί να καταβάλει ποσόν μεγαλύτερο του αναλογούντος σε αυτήν, θα διεκδικήσει το υπερβάλλον ποσόν αναγωγικά από τα λοιπά μέλη της Κοινοπραξίας, τα οποία είναι αξιόχρεα και φερέγγυα.
Σημειώνεται ότι η ανωτέρω διαιτησία ξεκίνησε κατόπιν αιτήσεων διαιτησίας που υπεβλήθησαν από τον Υπεργολάβο στα τέλη του 2017, η ακροαματική διαδικασία ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2020, ενώ η Κοινοπραξία είχε λάβει επιστολή από το νομικό της παραστάτη, o οποίος εκτίμησε ότι η αξίωση του Υπεργολάβου δεν αναμενόταν να ευδοκιμήσει.
Η Άκτωρ συνεργάζεται με τα υπόλοιπα μέλη της Κοινοπραξίας προκειμένου να ασκηθεί αγωγή ακύρωσης κατά της ανωτέρω απόφασης, ενώ σε συνεργασία τόσο με τα άλλα μέλη της Κοινοπραξίας όσο και με τους νομικούς της συμβούλους θα αξιολογήσει σύμφωνα με τα ΔΠΧΑ το λογιστικό χειρισμό που θα υιοθετηθεί.
Latest News
Το υπουργείο Υποδομών χρηματοδοτεί τις μελέτες για τον κεντρικό οδικό άξονα Βόρειας Εύβοιας,
Η χρηματοδότηση καλυπτει το σύνολο των μελετών για το τμήμα «Παράκαμψη Ψαχνών – Προκόπι (Στροφυλιά)», τις οποίες αναλαμβάνει η Περιφέρεια Στερεά Ελλάδας.
Κηφισός: Έκτακτες συσκέψεις με Περιφέρεια και ΕΥΔΑΠ
Συσκέψεις μετά το «συναγερμό» για πλημμύρες στην Αττική
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Οι εργασίες στο Ελληνικό, όπως επισήμανε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου, προχωρούν όπως είχαν προγραμματιστεί
«Πώς θα λύσουμε το πρόβλημα της υπερχείλισης στην Ποσειδώνος» - Τι αποκάλυψε ο Σκυλακάκης
Το πρόβλημα είναι τουλάχιστον 20ετίας, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής - Δύο έργα ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας
ΟΑΚΑ: Με ανοιχτά τα γήπεδα η επισκευή των στεγάστρων – Ο διαγωνισμός των 78 εκατ.
Προκηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός ύψους 78 εκατ. ευρώ για την επισκευή των στεγάστρων στο ΟΑΚΑ - Οι εργασίες που θα εκτελεστούν
Επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Η σιδηροδρομική γραμμή επαναλειτουργεί κατόπιν εξασφάλισης της κυκλοφορίας από τον Διαχειριστή Υποδομής Ο.Σ.Ε.
Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ