
Το ποσό 31,5 εκατ. δολαρίων καλείται να καταβάλει η ΑΚΤΩΡ, θυγατρική του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ για την εκτέλεση του έργου της χρυσής γραμμής (Gold Line) για το μετρό της Ντόχα (Κατάρ) μετά από απόφαση Διαιτητικού Δικαστηρίου που δικαίωσε υπερεργολάβο. «Η Άκτωρ συνεργάζεται με τα υπόλοιπα μέλη της Κοινοπραξίας προκειμένου να ασκηθεί αγωγή ακύρωσης της, ενώ σε συνεργασία τόσο με τα άλλα μέλη της Κοινοπραξίας όσο και με τους νομικούς της συμβούλους θα αξιολογήσει σύμφωνα με τα ΔΠΧΑ το λογιστικό χειρισμό που θα υιοθετηθεί», σημειώνει ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ.
Ακολουθεί η ανακοίνωση της εταιρείας:
Η εταιρεία ΕΛΛΑΚΤΩΡ Α.Ε. (στο εξής «η Εταιρεία») γνωστοποιεί την από 21.7.2021 απόφαση του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) (εφεξής η «Διαιτητική Απόφαση»), η οποία της γνωστοποιήθηκε την 23.7.2021.
Δυνάμει της Διαιτητικής Απόφασης επιδικάστηκε υπέρ αλλοδαπής εταιρίας (στο εξής ο «Υπεργολάβος») και σε βάρος της αλλοδαπής κοινοπραξίας με την επωνυμία «ALYSJ-JV» (στο εξής η «Κοινοπραξία»), το ποσό των $98,5 εκ. περίπου, στο πλαίσιο σύμβασης υπεργολαβίας μεταξύ του Υπεργολάβου και της Κοινοπραξίας για την εκτέλεση του έργου της χρυσής γραμμής (Gold Line) για το μετρό της Ντόχα στο κράτος του Κατάρ (στο εξής το «΄Εργο»). Στην Κοινοπραξία συμμετέχει η θυγατρική της Εταιρείας, ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. (στο εξής η «Άκτωρ») με ποσοστό 32%.
Επισημαίνεται πως η ευθύνη των μελών της Κοινοπραξίας είναι αναλογική, συνεπώς η συμμετοχή της Άκτωρ στην υποχρέωση εξόφλησης του επιδικασθέντος ποσού αντιστοιχεί σε ποσό ύψους $31,5 εκ. περίπου, σε περίπτωση δε που υποχρεωθεί να καταβάλει ποσόν μεγαλύτερο του αναλογούντος σε αυτήν, θα διεκδικήσει το υπερβάλλον ποσόν αναγωγικά από τα λοιπά μέλη της Κοινοπραξίας, τα οποία είναι αξιόχρεα και φερέγγυα.
Σημειώνεται ότι η ανωτέρω διαιτησία ξεκίνησε κατόπιν αιτήσεων διαιτησίας που υπεβλήθησαν από τον Υπεργολάβο στα τέλη του 2017, η ακροαματική διαδικασία ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2020, ενώ η Κοινοπραξία είχε λάβει επιστολή από το νομικό της παραστάτη, o οποίος εκτίμησε ότι η αξίωση του Υπεργολάβου δεν αναμενόταν να ευδοκιμήσει.
Η Άκτωρ συνεργάζεται με τα υπόλοιπα μέλη της Κοινοπραξίας προκειμένου να ασκηθεί αγωγή ακύρωσης κατά της ανωτέρω απόφασης, ενώ σε συνεργασία τόσο με τα άλλα μέλη της Κοινοπραξίας όσο και με τους νομικούς της συμβούλους θα αξιολογήσει σύμφωνα με τα ΔΠΧΑ το λογιστικό χειρισμό που θα υιοθετηθεί.


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με τους 40άρηδες Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA