Οι Ολυμπιακοί Αγώνες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη από τις 23 του μήνα στην μακρινή Ιαπωνία. Όπου όμως και να κοιτάξει κανείς, παντού αναγράφεται «Τόκιο 2020».

Το ίδιο ισχύει και για τους Παραολυμπιακούς, που ακολουθούν.

Παρά την περσινή αναβολή τους, λόγω πανδημίας, οι Αγώνες διατήρησαν τον τίτλο -όπως συνέβη, άλλωστε, και με το Euro 2020.

Δεν υπήρχε σχετικό προηγούμενο σε καιρό ειρήνης, εξηγεί στην USA Today o Ντέιβιντ Στότλαρ, ομότιμος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Βόρειου Κολοράντο, με ειδίκευση σε θέματα μάρκετινγκ στον χώρο του αθλητισμού.

«Η απόφαση να παραμείνουν οι Αγώνες με το 2020», παρατηρεί -διατηρώντας έτσι τον τετραετή τους κύκλο- «είναι σημαντική για την κληρονομιά τους».

Σε αυτό πάνω-κάτω το κλίμα ήταν και κοινή ανακοίνωση που είχαν εκδώσει πέρυσι η ΔΟΕ και η Οργανωτική Επιτροπή του Τόκιο, μετά την απόφαση αναβολής των Αγώνων.

«Οι ηγέτες συμφώνησαν ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες στο Τόκιο θα μπορούσαν να γίνουν φάρος ελπίδας για τον κόσμο στη διάρκεια των ταραγμένων αυτών καιρών», ανέφεραν, «και ότι η Ολυμπιακή Φλόγα θα μπορούσε να γίνει το φως στο τέλος του τούνελ, στο οποίο βρίσκεται τώρα ο κόσμος».

«Ως εκ τούτου, συμφωνήθηκε ότι η Ολυμπιακή Φλόγα θα παραμείνει στην Ιαπωνία. Συμφωνήθηκε επίσης ότι οι Αγώνες θα διατηρήσουν το όνομα Ολυμπιακοί και Παραολυμπιακοί Αγώνες Τόκιο 2020».

Οι λόγοι, πάντως, είναι σαφώς και οικονομικοί.

Θέμα… αριθμών

Το να αλλάξει ένα ψηφίο -εν προκειμένω το τελευταίο «0» να γίνει «1»- αποδεικνύεται, κατά τους ειδικούς, εξαιρετικά περίπλοκη υπόθεση για την κορυφαία αθλητική διοργάνωση του πλανήτη.

«Δεν έχει να κάνει μόνο με το εγχειρίδιο για τη διεξαγωγή των Αγώνων, που είναι περίπου 1.000 σελίδες», παρατηρεί ο Στότλαρ.

«Υπάρχουν πολλοί λόγοι», ανέφερε πηγή της Οργανωτικής Επιτροπής του Τόκιο στο Yahoo Sports.

Ένας από αυτούς, επεσήμανε, είναι ότι «πέρυσι τον Μάρτιο» – όταν ανακοινώθηκε η αναβολή των Αγώνων- «φακοί, μετάλλια, άλλα είδη επωνυμίας και εμπορεύματα είχαν ήδη φτιαχτεί με το λογότυπο “Τόκιο 2020” και η αλλαγή θα σήμαινε πρόσθετο κόστος».

Κι αυτά, επισημαίνει το δημοσιεύματα, καλύπτουν ένα τεράστιο φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών.

Από μπλουζάκια, καπέλα, σημαιάκια, μασκότ και κάθε είδους αναμνηστικά, μέχρι άυλα περιουσιακά στοιχεία, όπως π.χ. τα πνευματικά δικαιώματα της ΔΟΕ για την τηλεοπτική μετάδοση και τις χορηγίες.

Η προώθησή τους υποστηρίζεται από στρατηγικές μάρκετινγκ, που αναπτύχθηκαν εδώ και χρόνια, από την ανάθεση κιόλας των Ολυμπιακών Αγώνων του 2020 στο Τόκιο, το 2013.

Τυχόν αλλαγή στη χρονολογία μοιραία θα σήμαινε αυξημένο κόστος για όλους όσους εμπλέκονται εμπορικά με τους Αγώνες.

Μέρος αυτού, δε, θα «φούσκωνε» κι άλλο το ήδη διογκωμένο κόστος της φετινής διοργάνωσης.

«Παιχνίδια» του χρόνου

Οι χορηγοί στην Ιαπωνία χρησιμοποιούν το «Τόκιο 2020» από το 2015.

Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, στα ιαπωνικά καταστήματα πωλούνται εμπορεύματα με αυτό το λογότυπο από το 2018, με τις τιμές των αναμνηστικών να κυμαίνονται μεταξύ 5 και 15.000 δολαρίων.

Η προσμονή ήταν ότι μέχρι και αυτά τα προϊόντα θα γίνονταν ανάρπαστα και θα ξεπουλούσαν με την έναρξη των Αγώνων και την προσέλευση θεατών και τουριστών από σχεδόν όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου.

Τα έσοδα υπολογίζονταν ότι μπορεί να έφταναν έως και τα 100 εκατομμύρια δολάρια.

Με την περσινή αναβολή των Αγώνων και με τις καραντίνες, τα περισσότερα προϊόντα μπήκαν σε αποθήκες.

Εν αναμονή της φετινής έναρξης, ξαναεμφανίστηκαν στα ράφια.

Ωστόσο, η παρουσία θεατών από το εξωτερικό στα γήπεδα είχε ήδη αποκλειστεί.

Η απόφαση της τελευταίας στιγμής για απαγόρευση και των ντόπιων θεατών από τις κερκίδες, εξαιτίας του νέου κύματος της Covid-19 που σαρώνει τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, ήταν καίριο πλήγμα.

Οι περισσότεροι Ιάπωνες είναι ούτως ή άλλως κατά της διεξαγωγής των Αγώνων και δείχνουν να μην θέλουν να αγοράσουν τίποτε, που να τους θυμίζει αυτή την περίοδο στο μέλλον.

Πλέον, γράφει ο απεσταλμένος του Yahoo Sports στο Τόκιο, Χένρι Μπούσνελ «πολλά από τα δεκάδες επίσημα καταστήματα πώλησης αναμνηστικών στη διοργανώτρια πόλη είτε έχουν κλείσει, είτε καλωσορίζουν πολύ λίγους επισκέπτες».

«Αυτή η πτυχή της στρατηγικής “Τόκιο 2020”», παρατηρεί, «έχει ήδη αναιρεθεί από τον κορωνοϊό».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Business of Sport
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Business of Sport |

Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης

Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης