Μια ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα έρευνα πραγματοποιείται στην Αυστραλία, καθώς επιστήμονες προσπαθούν να διαπιστώσουν αν τα αποτελέσματα που «φέρνει» η μηχανή αναζήτησης της Google προσωποποιούνται βάσει του ιστορικού του εκάστοτε χρήστη.
Μπορεί το ενδεχόμενο αυτό να μην ακούγεται εξ αρχής και τόσο δραματικό. Στην πραγματικότητα, όμως, θα σήμαινε πως όλοι μας αντλούμε πληροφορίες από τα απολύτως δικά μας «echo chambers» (θαλάμους αντήχησης), δηλαδή διαβάζουμε πράγματα που δυνητικά επιβεβαιώνουν τις ήδη υπάρχουσες απόψεις μας. Ακόμη πιο σαφώς: Φανταστείτε τα προσωποποιημένα αποτελέσματα που θα έφερνε η αναζήτηση «εμβόλια DNA» στην οθόνη ενός αντιεμβολιαστή.
Την έρευνα πραγματοποιούν ερευνητές του κέντρου ARC για την αριστεία και την αυτοματοποιημένη λήψη αποφάσεων στην τεχνολογία, που για αυτό το σκοπό ζήτησαν από χιλιάδες Αυστραλούς να τους παραχωρήσουν τα αποτελέσματα των διαδικτυακών αναζητήσεών τους.
Ο καθηγητής Άλεξ Μπερνς του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου του Κουίνσλαντ και επικεφαλής του ερευνητικού κέντρου, έχει ασχοληθεί εις βάθος με τις διαδικτυακές ζωές των πολιτών. Μιλώντας στον Guardian της Αυστραλίας, δήλωσε ότι στόχος του προγράμματος ήταν η διερεύνηση του ενδεχομένου ύπαρξης τέτοιου είδους περιορισμών στο internet. Όπως σημείωσε, ωστόσο, παλιότερες έρευνες δεν κατάφεραν να εντοπίσουν μεγάλη προσωποποίηση, ιδίως σε γενικού περιεχομένου μηχανές αναζήτησης, όπως αυτή της Google. Επιπλέον, ανέφερε πως η συλλογή αναζητήσεων των Αυστραλών θα διαρκέσει ένα χρόνο, με την ελπίδα ότι θα καταφέρει να συγκεντρώσει χιλιάδες συμμετοχές με διαφοροποιημένα δημογραφικά και πολιτικά χαρακτηριστικά.
Οι ερευνητές πρόκειται να συνεργαστούν με ΜΜΕ προκειμένου να διαπιστώσουν ποια ζητήματα τραβούν την περισσότερη κίνηση, προκειμένου να συγκεντρώσουν στοιχεία γύρω από αυτά, πιστεύοντας πως έτσι θα μπορέσουν να διαπιστώσουν με μεγαλύτερη βεβαιότητα αν διαφορετικοί άνθρωποι λαμβάνουν διαφορετικές πληροφορίες όταν ψάχνουν για τα ίδια θέματα.
Το πρόγραμμα θα παραμένει ενεργό και στη διάρκεια των επόμενων ομοσπονδιακών εκλογών, πράγμα που σημαίνει ότι οι ερευνητές θα έχουν την ευκαιρία να συλλέξουν στοιχεία για το κατά πόσον τα πολιτικά μηνύματα των υποψηφίων εμφανίζονται συχνότερα σε κάποιους ανθρώπους σε σχέση με άλλους. Στο πλαίσιο της έρευνας θα χρησιμοποιηθούν και τα αποτελέσματα αναζητήσεων στο YouTube, όπου οι επιστήμονες αναμένουν να παρατηρήσουν μεγαλύτερη προσωποποίηση των αποτελεσμάτων που «φέρνει» η μηχανή.
«Θα πρέπει να περιμένουμε για τα αποτελέσματα… όμως περιμένουμε πως μάλλον θα δούμε περισσότερη προσωποποίηση στο YouTube, καθώς μοιάζει πολύ περισσότερο με πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης και επομένως θέλει να παρουσιάζει στους επισκέπτες πολύ προσωποποιημένη πληροφορία, ενώ το πιθανότερο είναι πως θα υπάρχουν μικρότερες διαφορές στη μηχανή αναζήτησης της Google, που στηρίζει τη λειτουργία της στο κύρος της ως αξιόπιστης πηγής πληροφόρησης», σημείωσε ο καθηγητής μιλώντας στον Guardian.
Όσοι πολίτες επιθυμούν να πάρουν μέρος στην έρευνα θα πρέπει να εγκαταστήσουν μια επέκταση στον browser που χρησιμοποιούν, η οποία θα πραγματοποιεί ανά τακτά χρονικά διαστήματα (κάποιων ωρών) έρευνες στο Google, τα Google News και το YouTube για ζητήματα που ορίζονται από τους επιστήμονες.
Στη συνέχεια, τα αποτελέσματα θα συλλεχθούν από τους ερευνητές, οι οποίοι δεν θα αποκτούν πρόσβαση στο ιστορικό περιήγησης των εκάστοτε χρηστών. Οι συμμετέχοντες μπορούν, αν το επιθυμούν, να απαντήσουν και σε ένα ερωτηματολόγιο για ορισμένα δημογραφικά στοιχεία.
Latest News
HP Wolf Security: Που οφείλονται οι δαπανηρές επενδύσεις για την ασφάλεια συσκευών
Η έκθεση HP Wolf Security αποκαλύπτει τα κενά ασφαλείας που απειλούν τους οργανισμούς σε κάθε στάδιο του κύκλου ζωής μίας συσκευής
Έρχεται mega deal: Η Xerox εξαγοράζει τη Lexmark
Η συναλλαγή των δύο εταιρειών της βιομηχανίας εκτυπώσεων αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2025
Κοντά στα 4 τρισ. δολάρια η χρηματιστηριακή αξία της Apple
Οι επενδυτές στοιχηματίζουν ότι η δυναμική της τεχνητής νοημοσύνης θα φέρει στην Apple νέο κύκλο αύξησης των πωλήσεων για συσκευές iPhone
Alpha Bank: Με ψηφιακό βοηθό που χρησιμοποιεί Generative AI
Σύμφωνα με την Alpha Bank, περισσότερες από 5.500 ψηφιακές συνομιλίες την εβδομάδα διεκπεραιώνει ο νέος ψηφιακός βοηθός από τους πρώτους μήνες που τέθηκε σε εφαρμογή
Αυτές είναι οι νέες μορφές ηλεκτρονικής απάτης την περίοδο των εορτών
Μέσα στη λάμψη των εορτασμών, οι ειδικοί στην κυβερνοασφάλεια έχουν εντοπίσει αρκετές σημαντικές μορφές απάτης με στόχο καταναλωτές σε διάφορες περιοχές και γλώσσες
BadBox: 192.000 συσκευές Android μολύνθηκαν με κακόβουλο λογισμικό
Το BADBOX στοχεύει κυρίως σε λειτουργικά συστήματα Android και έχει επιδείξει ανθεκτικότητα. To κακόβουλο λογισμικό έχει επηρεάσει μεγαλύτερη γκάμα συσκευών από ό,τι είχε αναφερθεί παλαιότερα.
Νέα εκστρατεία κυβερνοεπιθέσεων στοχεύει χρήστες PC
Οι κυβερνοεπιθέσεις γίνονται με ψεύτικα CAPTCHA και σφάλματα browser
Τι αλλάζει για τις επιχειρήσεις με τη νέα οδηγία NIS2 - Η «παγίδα» του λογισμικού
Για τις επιχειρήσεις της Ευρώπης και κατ’ επέκταση της Ελλάδας, η NIS2 μεταφράζεται σε υποχρέωση για μεγαλύτερες και περισσότερες επενδύσεις στον τομέα της κυβερνοασφάλειας
H τεχνητή νοημοσύνη εμφανίζει σημεία άνοιας, λένε οι νευρολόγοι
Η τεχνητή νοημοσύνη υποβάλεται σε γνωσιακά τεστ στο πλαίσιο ανορθόδοξης μελέτης.
Η αξιοποίηση της AI φέρνει αύξηση εσόδων στις ΜμΕ - Έρευνα της Salesforce
Το 75% των ΜμΕ αξιοποιεί λύσεις τεχνητής νοημοσύνης έδειξε έρευνα της Salesforce ενώ το 91% των ΜμΕ που ήδη χρησιμοποιούν λύσεις τεχνητής νοημοσύνης καταγράφει σημαντική αύξηση εσόδων