Ένα έλλειμα 89.510 αξιωματικών μέχρι το 2026 καταγράφει η νέα Έκθεση Ναυτικού Εργατικού Δυναμικού που δόθηκε στην δημοσιότητα από τη BIMCO και το Διεθνές Επιμελητήριο Ναυτιλίας (ICS). Δεδομένης της αυξανόμενης ζήτησης για πιστοποιημένους αξιωματικούς στη βάση των απαιτήσεων των διεθνών συμβάσεων (STCW) , η Έκθεση προβλέπει ότι θα χρειαστούν επιπλέον 89.510 αξιωματικοί έως το 2026 για τη λειτουργία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου.
Τα παραπάνω δεδομένα της έκθεσης για την διεθνή κατάσταση του ναυτεργατικού δυναμικού επιβεβαιώνουν την πρωτοβουλία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και του Υπουργείου ναυτιλίας να προχωρήσουν σε καμπάνια προσέλκυσης των νέων στο ναυτικό επάγγελμα και αναδείξουν το γεγονός ότι παρουσιάζει «μια θάλασσα ευκαιρίες» όπως είναι το κεντρικό μήνυμα της ΕΕΕ
Η έκθεση εκτιμά ότι 1,89 εκατομμύρια ναυτικοί υπηρετούν αυτήν τη στιγμή τον παγκόσμιο εμπορικό στόλο, λειτουργώντας πάνω από 74.000 πλοία σε όλο τον πλανήτη. Η έκθεση επισημαίνει ότι για το 2021 το έλλειμα σε αξιωματικούς ήταν 26.240 καθώς η ζήτηση για ναυτικούς το 2021 υπερέβη την προσφορά, παρά το γεγονός ότι υπήρξε αύξηση 10,8% στην προσφορά αξιωματικών από το 2015 έτος της προηγούμενης έκθεσης
Επιπλέον, στην έκθεση υπογραμμίζεται ότι καταγράφεται έλλειψη αξιωματικών με τεχνική εμπειρία κυρίως στους τομείς των δεξαμενόπλοιων και των off shore δραστηριοτήτων.
Τα καλά νέα είναι ότι τα τελευταία πέντε χρόνια η βιομηχανία έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο καθώς έχει αυξηθεί η μέση ηλικία των αξιωματικών που υπηρετούν. Επίσης ορισμένα άλλα στοιχεία που αξίζει να επισημανθούν είναι ότι οι γυναίκες πιστοποιημένες ναυτικοί ανέρχονται σε 24.059 ένας αριθμός αυξημένος κατά 45.8% σε σύγκριση με το 2015 και αποτελούν μόλις το 1,28% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού.
Επίσης λίγο λιγότεροι από τους μισούς (44%) του παγκόσμιου ναυτικού εργατικού δυναμικού προερχόταν από πέντε χώρες — τις Φιλιππίνες, τη Ρωσική Ομοσπονδία, την Ινδονησία, την Κίνα και την Ινδία.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς