
Ένα έλλειμα 89.510 αξιωματικών μέχρι το 2026 καταγράφει η νέα Έκθεση Ναυτικού Εργατικού Δυναμικού που δόθηκε στην δημοσιότητα από τη BIMCO και το Διεθνές Επιμελητήριο Ναυτιλίας (ICS). Δεδομένης της αυξανόμενης ζήτησης για πιστοποιημένους αξιωματικούς στη βάση των απαιτήσεων των διεθνών συμβάσεων (STCW) , η Έκθεση προβλέπει ότι θα χρειαστούν επιπλέον 89.510 αξιωματικοί έως το 2026 για τη λειτουργία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου.
Τα παραπάνω δεδομένα της έκθεσης για την διεθνή κατάσταση του ναυτεργατικού δυναμικού επιβεβαιώνουν την πρωτοβουλία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και του Υπουργείου ναυτιλίας να προχωρήσουν σε καμπάνια προσέλκυσης των νέων στο ναυτικό επάγγελμα και αναδείξουν το γεγονός ότι παρουσιάζει «μια θάλασσα ευκαιρίες» όπως είναι το κεντρικό μήνυμα της ΕΕΕ
Η έκθεση εκτιμά ότι 1,89 εκατομμύρια ναυτικοί υπηρετούν αυτήν τη στιγμή τον παγκόσμιο εμπορικό στόλο, λειτουργώντας πάνω από 74.000 πλοία σε όλο τον πλανήτη. Η έκθεση επισημαίνει ότι για το 2021 το έλλειμα σε αξιωματικούς ήταν 26.240 καθώς η ζήτηση για ναυτικούς το 2021 υπερέβη την προσφορά, παρά το γεγονός ότι υπήρξε αύξηση 10,8% στην προσφορά αξιωματικών από το 2015 έτος της προηγούμενης έκθεσης
Επιπλέον, στην έκθεση υπογραμμίζεται ότι καταγράφεται έλλειψη αξιωματικών με τεχνική εμπειρία κυρίως στους τομείς των δεξαμενόπλοιων και των off shore δραστηριοτήτων.
Τα καλά νέα είναι ότι τα τελευταία πέντε χρόνια η βιομηχανία έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο καθώς έχει αυξηθεί η μέση ηλικία των αξιωματικών που υπηρετούν. Επίσης ορισμένα άλλα στοιχεία που αξίζει να επισημανθούν είναι ότι οι γυναίκες πιστοποιημένες ναυτικοί ανέρχονται σε 24.059 ένας αριθμός αυξημένος κατά 45.8% σε σύγκριση με το 2015 και αποτελούν μόλις το 1,28% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού.
Επίσης λίγο λιγότεροι από τους μισούς (44%) του παγκόσμιου ναυτικού εργατικού δυναμικού προερχόταν από πέντε χώρες — τις Φιλιππίνες, τη Ρωσική Ομοσπονδία, την Ινδονησία, την Κίνα και την Ινδία.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Το κυβερνητικό σχέδιο
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.