
Ένα έλλειμα 89.510 αξιωματικών μέχρι το 2026 καταγράφει η νέα Έκθεση Ναυτικού Εργατικού Δυναμικού που δόθηκε στην δημοσιότητα από τη BIMCO και το Διεθνές Επιμελητήριο Ναυτιλίας (ICS). Δεδομένης της αυξανόμενης ζήτησης για πιστοποιημένους αξιωματικούς στη βάση των απαιτήσεων των διεθνών συμβάσεων (STCW) , η Έκθεση προβλέπει ότι θα χρειαστούν επιπλέον 89.510 αξιωματικοί έως το 2026 για τη λειτουργία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου.
Τα παραπάνω δεδομένα της έκθεσης για την διεθνή κατάσταση του ναυτεργατικού δυναμικού επιβεβαιώνουν την πρωτοβουλία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και του Υπουργείου ναυτιλίας να προχωρήσουν σε καμπάνια προσέλκυσης των νέων στο ναυτικό επάγγελμα και αναδείξουν το γεγονός ότι παρουσιάζει «μια θάλασσα ευκαιρίες» όπως είναι το κεντρικό μήνυμα της ΕΕΕ
Η έκθεση εκτιμά ότι 1,89 εκατομμύρια ναυτικοί υπηρετούν αυτήν τη στιγμή τον παγκόσμιο εμπορικό στόλο, λειτουργώντας πάνω από 74.000 πλοία σε όλο τον πλανήτη. Η έκθεση επισημαίνει ότι για το 2021 το έλλειμα σε αξιωματικούς ήταν 26.240 καθώς η ζήτηση για ναυτικούς το 2021 υπερέβη την προσφορά, παρά το γεγονός ότι υπήρξε αύξηση 10,8% στην προσφορά αξιωματικών από το 2015 έτος της προηγούμενης έκθεσης
Επιπλέον, στην έκθεση υπογραμμίζεται ότι καταγράφεται έλλειψη αξιωματικών με τεχνική εμπειρία κυρίως στους τομείς των δεξαμενόπλοιων και των off shore δραστηριοτήτων.
Τα καλά νέα είναι ότι τα τελευταία πέντε χρόνια η βιομηχανία έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο καθώς έχει αυξηθεί η μέση ηλικία των αξιωματικών που υπηρετούν. Επίσης ορισμένα άλλα στοιχεία που αξίζει να επισημανθούν είναι ότι οι γυναίκες πιστοποιημένες ναυτικοί ανέρχονται σε 24.059 ένας αριθμός αυξημένος κατά 45.8% σε σύγκριση με το 2015 και αποτελούν μόλις το 1,28% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού.
Επίσης λίγο λιγότεροι από τους μισούς (44%) του παγκόσμιου ναυτικού εργατικού δυναμικού προερχόταν από πέντε χώρες — τις Φιλιππίνες, τη Ρωσική Ομοσπονδία, την Ινδονησία, την Κίνα και την Ινδία.


Latest News

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Πάνω από 30 οι τραυματίες

Και η Royal Caribbean στη καινοτόμα πρωτοβουλία για τη μείωση του Μεθανίου στη Ναυτιλία
Η Royal Caribbean μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας στον κόσμο, έγινε το τελευταίο μέλος που προσχώρησε στη διακλαδική πρωτοβουλία για τη μείωση του μεθανίου

CMA CGM: Οι Γάλλοι του ΟΛΘ επενδύουν 20 δισ. στα λιμάνια των ΗΠΑ - Τι είπε ο Τραμπ
Στα σχέδια της CMA CGM και ναυπηγικό πρόγραμμα σε ναυπηγεία των ΗΠΑ - Αναμένεται να δημιουργηθούν 10.000 νέες θέσεις εργασίας

Τι ψάχνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην ακτοπλοΐα – Οι πρακτικές της Seajets και η κινητοποίηση Στυλιανίδη
Οι καταγγελίες της Fast Ferries κατά της SeaJets και οι μη αιτιολογημένες ανατιμήσεις στην ακτοπλοΐα ελέγχονται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού