
Ισχυρή ζήτηση χωρητικότητας τόσο στο χύδην ξηρό φορτίο όσο και στα containerships βλέπει για το επόμενο η διοίκηση της Navios Maritime Partners η οποία ανακοίνωσε χθες έσοδα ύψους 152 εκατομμυρίων δολαρίων και κέρδη ύψους 99,9 εκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2021.
Τα αποτελέσματα του δευτέρου τριμήνου δεν άμεσα συγκρίσιμα με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 καθώς τον Αποπρίλιο φέτος η Navios Partners ενσωμάτωσε και την Navios Maritime Containers.
Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι τοποθέτησε παραγγελία για την ναυπήγηση έξι containerships, ενώ αγόρασε άλλα πέντε πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και πούλησε δύο.
Ειδικότερα, η Navios Partners συμφώνησε να αγοράσει έξι νεότευκτα containerships (τέσσερα συν δυο option) μεταφορικής ικανότητας 5.300 TEU το ένα αντί 61,6 εκατ. δολ. το ένα. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν στο διάστημα μεταξύ του δευτέρου εξαμήνου του 2023 και το 2024.
Λαμβάνοντας υπόψη όλες τις συναλλαγές ο στόλος της εταιρείας θα αποτελείται από 98 πλοία εκ των οποίων τα 55 είναι πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και τα 43 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
«Ο διαφοροποιημένος στόλος μας προστατεύει από την κυκλικότητα της βιομηχανίας», τόνισε η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας κα. Αγγελική Φράγκου στους αναλυτές και πρόσθεσε ότι οι διαθέσιμες ημέρες λειτουργίας του στόλου με ναυλοσύμφωνα εξασφαλίζουν μελλοντικά έσοδα ύψους 1,1 δισ. δολ.
Επίσης τα έσοδα από υφιστάμενα συμβόλαια ναύλωσης για το δεύτερο εξάμηνο του 2021 αναμένεται να υπερβούν τα συνολικά εκτιμώμενα έξοδα του στόλου για την ίδια περίοδο κατά 47,8 εκατομμύρια δολάρια.
Αναφορικά με το μέλλον η διοίκηση της Navios Partners εκτιμά ότι η ζήτηση στο χύδην ξηρό φορτίο προβλέπεται να ξεπεράσει την καθαρή αύξηση του στόλου τόσο το 2021 όσο και το 2022.
Η ζήτηση για τα τρία κύρια φορτία σιδηρομεταλλεύματος, άνθρακα και σιτηρών για το δεύτερο εξάμηνο του 2021 προβλέπεται να αυξηθεί κατά 7% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο ενώ η καθαρή αύξηση του στόλου προβλέπεται να είναι 3,3% φέτος και μόνο 1,2% το 2022.
Επίσης στα containerships η ανάπτυξη του στόλου είναι 4,5% φέτος και 2,6% για το 2022. Ακόμη και σε αυτό το περιβάλλον υψηλής ζήτησης, η διάλυση πλοίων θα συνεχιστεί καθώς το 10,5% του στόλου είναι 20 ετών και άνω.
Συμπερασματικά, τα θεμελιώδη θετικά μεγέθη της ζήτησης, κυρίως λόγω της έναρξης της οικονομικής δραστηριότητας σε όλο τον κόσμο, μαζί με τη μειωμένη διαθεσιμότητα του στόλου, θα συνεχίσουν να υποστηρίζουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία τόσο του χύδην ξηρού χύδην όσο και της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.


Latest News

Motor Oil - Coral Marine: Ναυτιλιακά καύσιμα με βιοκαύσιμο στην Ελλάδα
Το μίγμα καυσίμων αποτελείται από ορυκτό πετρέλαιο που παράγεται στο διυλιστήριο της Motor Oil και βιοκαύσιμο που παράγεται, επίσης, στην Ελλάδα

Ο ναυτιλιακός γίγαντας CMA CGM ενώνει τις δυνάμεις του με startup ΑΙ
Η πενταετής συνεργασία Uα ανεβάσει τις δαπάνες που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη της CMA CGM στα 500 εκατ. ευρώ

Ναυτιλία: Η οικονομία θα κινηθεί μετά το πρώτο σοκ
Η ναυτιλία θα ανακάμψει, αν και πολλά εξαρτώνται και από τα θεμελιώδη μεγέθη του κλάδου και την ισορροπία προσφοράς και ζήτησης μεταφορικής ικανότητας

Πλέοντας σε ταραγμένα νερά: Ποιο θα είναι το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας
Κορυφαίοι αξιωματούχοι, εφοπλιστές, αναλυτές και ακαδημαϊκοί συζητούν στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών για τις νέες γεωπολιτικές, τεχνολογικές και οικολογικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνική ναυτιλία

Ο κλάδος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα επηρεαστεί από τους δασμούς Τραμπ
Πολλά θα εξαρτηθούν από το πώς θα αντιδράσουν οι αμερικανοί καταναλωτές και ποιες δαπάνες θα περικόψουν

Συρρίκνωση τουρκικού εμπορικού στόλου μετά από περίοδο ανάπτυξης
Ο κλάδος στην Τουρκία πλήττεται από την αύξηση του λειτουργικού κόστους και τα γραφειοκρατικά εμπόδια

Αλλάζει τα πάντα στο θαλάσσιο εμπόριο ο νέος «Ψυχρός Πόλεμος»
Οι γεωπολιτικές προκλήσεις και οι αποφάσεις του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και οι επιπτώσεις στο θαλάσσιο εμπόριο απασχόλησαν το διεθνές συνέδριο «2nd International Maritime Security Conference»

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης κεντρικός ομιλητής στο 19ο Ετήσιο Capital Link International Shipping Forum
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης, Founder & Chairman, Capital Maritime & Trading Corp., ήταν ο κεντρικός ομιλητής στο Μεσημεριανό Γεύμα του 19ου Ετήσιου Capital Link International Shipping Forum

Βαγγέλης Μαρινάκης: Εποχή αλλαγών από την οποία μπορεί να επωφεληθεί η ναυτιλία
Μιλώντας στο 19ο Ετήσιο Διεθνές Ναυτιλιακό Φόρουμ της Capital Link o Βαγγέλης Μαρινάκης υπογράμμισε τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η ναυτιλία

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.