
Ισχυρή ζήτηση χωρητικότητας τόσο στο χύδην ξηρό φορτίο όσο και στα containerships βλέπει για το επόμενο η διοίκηση της Navios Maritime Partners η οποία ανακοίνωσε χθες έσοδα ύψους 152 εκατομμυρίων δολαρίων και κέρδη ύψους 99,9 εκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2021.
Τα αποτελέσματα του δευτέρου τριμήνου δεν άμεσα συγκρίσιμα με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 καθώς τον Αποπρίλιο φέτος η Navios Partners ενσωμάτωσε και την Navios Maritime Containers.
Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι τοποθέτησε παραγγελία για την ναυπήγηση έξι containerships, ενώ αγόρασε άλλα πέντε πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και πούλησε δύο.
Ειδικότερα, η Navios Partners συμφώνησε να αγοράσει έξι νεότευκτα containerships (τέσσερα συν δυο option) μεταφορικής ικανότητας 5.300 TEU το ένα αντί 61,6 εκατ. δολ. το ένα. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν στο διάστημα μεταξύ του δευτέρου εξαμήνου του 2023 και το 2024.
Λαμβάνοντας υπόψη όλες τις συναλλαγές ο στόλος της εταιρείας θα αποτελείται από 98 πλοία εκ των οποίων τα 55 είναι πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και τα 43 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
«Ο διαφοροποιημένος στόλος μας προστατεύει από την κυκλικότητα της βιομηχανίας», τόνισε η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας κα. Αγγελική Φράγκου στους αναλυτές και πρόσθεσε ότι οι διαθέσιμες ημέρες λειτουργίας του στόλου με ναυλοσύμφωνα εξασφαλίζουν μελλοντικά έσοδα ύψους 1,1 δισ. δολ.
Επίσης τα έσοδα από υφιστάμενα συμβόλαια ναύλωσης για το δεύτερο εξάμηνο του 2021 αναμένεται να υπερβούν τα συνολικά εκτιμώμενα έξοδα του στόλου για την ίδια περίοδο κατά 47,8 εκατομμύρια δολάρια.
Αναφορικά με το μέλλον η διοίκηση της Navios Partners εκτιμά ότι η ζήτηση στο χύδην ξηρό φορτίο προβλέπεται να ξεπεράσει την καθαρή αύξηση του στόλου τόσο το 2021 όσο και το 2022.
Η ζήτηση για τα τρία κύρια φορτία σιδηρομεταλλεύματος, άνθρακα και σιτηρών για το δεύτερο εξάμηνο του 2021 προβλέπεται να αυξηθεί κατά 7% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο ενώ η καθαρή αύξηση του στόλου προβλέπεται να είναι 3,3% φέτος και μόνο 1,2% το 2022.
Επίσης στα containerships η ανάπτυξη του στόλου είναι 4,5% φέτος και 2,6% για το 2022. Ακόμη και σε αυτό το περιβάλλον υψηλής ζήτησης, η διάλυση πλοίων θα συνεχιστεί καθώς το 10,5% του στόλου είναι 20 ετών και άνω.
Συμπερασματικά, τα θεμελιώδη θετικά μεγέθη της ζήτησης, κυρίως λόγω της έναρξης της οικονομικής δραστηριότητας σε όλο τον κόσμο, μαζί με τη μειωμένη διαθεσιμότητα του στόλου, θα συνεχίσουν να υποστηρίζουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία τόσο του χύδην ξηρού χύδην όσο και της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά