
Ισχυρή ζήτηση χωρητικότητας τόσο στο χύδην ξηρό φορτίο όσο και στα containerships βλέπει για το επόμενο η διοίκηση της Navios Maritime Partners η οποία ανακοίνωσε χθες έσοδα ύψους 152 εκατομμυρίων δολαρίων και κέρδη ύψους 99,9 εκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2021.
Τα αποτελέσματα του δευτέρου τριμήνου δεν άμεσα συγκρίσιμα με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 καθώς τον Αποπρίλιο φέτος η Navios Partners ενσωμάτωσε και την Navios Maritime Containers.
Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι τοποθέτησε παραγγελία για την ναυπήγηση έξι containerships, ενώ αγόρασε άλλα πέντε πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και πούλησε δύο.
Ειδικότερα, η Navios Partners συμφώνησε να αγοράσει έξι νεότευκτα containerships (τέσσερα συν δυο option) μεταφορικής ικανότητας 5.300 TEU το ένα αντί 61,6 εκατ. δολ. το ένα. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν στο διάστημα μεταξύ του δευτέρου εξαμήνου του 2023 και το 2024.
Λαμβάνοντας υπόψη όλες τις συναλλαγές ο στόλος της εταιρείας θα αποτελείται από 98 πλοία εκ των οποίων τα 55 είναι πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και τα 43 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
«Ο διαφοροποιημένος στόλος μας προστατεύει από την κυκλικότητα της βιομηχανίας», τόνισε η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας κα. Αγγελική Φράγκου στους αναλυτές και πρόσθεσε ότι οι διαθέσιμες ημέρες λειτουργίας του στόλου με ναυλοσύμφωνα εξασφαλίζουν μελλοντικά έσοδα ύψους 1,1 δισ. δολ.
Επίσης τα έσοδα από υφιστάμενα συμβόλαια ναύλωσης για το δεύτερο εξάμηνο του 2021 αναμένεται να υπερβούν τα συνολικά εκτιμώμενα έξοδα του στόλου για την ίδια περίοδο κατά 47,8 εκατομμύρια δολάρια.
Αναφορικά με το μέλλον η διοίκηση της Navios Partners εκτιμά ότι η ζήτηση στο χύδην ξηρό φορτίο προβλέπεται να ξεπεράσει την καθαρή αύξηση του στόλου τόσο το 2021 όσο και το 2022.
Η ζήτηση για τα τρία κύρια φορτία σιδηρομεταλλεύματος, άνθρακα και σιτηρών για το δεύτερο εξάμηνο του 2021 προβλέπεται να αυξηθεί κατά 7% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο ενώ η καθαρή αύξηση του στόλου προβλέπεται να είναι 3,3% φέτος και μόνο 1,2% το 2022.
Επίσης στα containerships η ανάπτυξη του στόλου είναι 4,5% φέτος και 2,6% για το 2022. Ακόμη και σε αυτό το περιβάλλον υψηλής ζήτησης, η διάλυση πλοίων θα συνεχιστεί καθώς το 10,5% του στόλου είναι 20 ετών και άνω.
Συμπερασματικά, τα θεμελιώδη θετικά μεγέθη της ζήτησης, κυρίως λόγω της έναρξης της οικονομικής δραστηριότητας σε όλο τον κόσμο, μαζί με τη μειωμένη διαθεσιμότητα του στόλου, θα συνεχίσουν να υποστηρίζουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία τόσο του χύδην ξηρού χύδην όσο και της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.


Latest News

Τα ελληνικά λιμάνια και το παζλ του IMEC
Αλλαγή δεδομένων προκαλεί ο ανταγωνισμός για τον οικονομικό διάδρομο που προωθεί η Ινδία n Οι βλέψεις της Αθήνας και η «σφήνα» Τραμπ υπέρ Ιταλίας

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία