Ο σωστός και ο λάθος τρόπος να μειώσουμε τους ενδοιασμούς για τον εμβολιασμό
Όλο και περισσότεροι άνθρωποι επιθυμούν να εμβολιαστούν εν μέσω εκστρατειών εμβολιασμού που προχωρούν με ταχείς ρυθμούς - ή εν μέσω εκτόξευσης κρουσμάτων κορωνοϊού
Για όσες χώρες διαθέτουν πολλά εμβόλια κατά του κορωνοϊού, η πιο σημαντική αποστολή είναι να πείσουν τους πολίτες τους να εμβολιαστούν. Στην Αμερική, οι περισσότεροι ενήλικες που το επιθυμούσαν έχουν ήδη εμβολιαστεί, με τον μη εμβολιασμένο πληθυσμό να αποτελείται, κυρίως, από σκληροπυρηνικούς αρνητές. Στη Γαλλία, όπου υπήρχε μεγάλη δυσπιστία έναντι των εμβολίων, θα απαιτούνται εις το εξής πιστοποιητικά εμβολιασμού για την είσοδο σε εστιατόρια και κινηματογράφους.
Ευτυχώς, η διστακτικότητα ως προς τους εμβολιασμούς μειώνεται σταθερά.
Η YouGov, βρετανική εταιρεία δημοσκοπήσεων, διεξήγαγε έρευνα για τους εμβολιασμούς σε 20 χώρες. Με τον ίδιο αριθμό ερωτηθέντων σε κάθε χώρα, τον Ιανουάριο περίπου το 45% όσων ερωτήθηκαν απάντησαν ότι είτε δεν θα εμβολιαστούν ή ότι δεν ήταν σίγουροι. Μέχρι τα τέλη του Ιουνίου μόλις το 20% εμβολιάστηκε.
Ο λόγος που οι πολίτες σταμάτησαν να είναι διστακτικοί δεν είναι εμφανής, καθώς παρατηρήθηκε μία σχεδόν ταυτόχρονη αύξηση της προθυμίας για εμβολιασμούς σε παγκόσμιο επίπεδο. Ωστόσο, σε ορισμένες περιοχές, παρατηρήθηκε και μία ασυνήθιστη πτώση των ποσοστών εμβολιασμού. Επιπροσθέτως, σε ορισμένες χώρες, το ποσοστό μεταβολής της διστακτικότητας διέφερε από μήνα σε μήνα. Μεταξύ των παραγόντων που άλλαξαν τη γνώμη όσων είναι δύσπιστοι, δύο είναι αυτοί που μπορούν εύκολα να μετρηθούν από τις εθνικές στατιστικές αρχές. Ο ένας παράγοντας είναι οι ρυθμοί εμβολιασμών. Όσο περισσότεροι πολίτες βλέπουν ότι υπάρχουν διαθέσιμα εμβόλια και ότι οι γνωστοί τους, που έχουν εμβολιαστεί, δεν είχαν κάποια σοβαρή παρενέργεια, τόσο πιο εύκολα θα αλλάξουν γνώμη και θα εμβολιαστούν και εκείνοι. Ο άλλος παράγοντας είναι η σοβαρότητα της πανδημίας. Εάν όλο και περισσότερα άτομα πεθαίνουν, οι φόβοι για τον ιό θα επισκιάσουν τους φόβους για το εμβόλιο.
Για να αξιολογήσουμε τον αντίκτυπο που έχουν αυτές οι μεταβλητές, δημιουργήσαμε ένα μοντέλο «διστακτικότητας ως προς τους εμβολιασμούς». Για κάθε δημοσκόπηση της YouGov υπολογίσαμε τη διαφορά μεταξύ του αποτελέσματος και της μέσης διστακτικότητας το 2021. Έπειτα, υπολογίσαμε το κατά πόσο τα ποσοστά νέων εμβολιασμών και θανάτων από κορωνοϊό σε κάθε χώρα την ημέρα που διεξήχθη η έρευνα διέφεραν από το συνολικό μέσο όρο της κάθε χώρας. Στη συνέχεια, προσπαθήσαμε να εξετάσουμε εάν η διστακτικότητά μειωνόταν γρηγορότερα από τον παγκόσμιο μέσο όρο σε περιόδους που τα ποσοστά θανάτων ή εμβολιασμών ήταν σε ασυνήθιστα υψηλά επίπεδα, ανά τα πρότυπα της κάθε χώρας. Ελέγξαμε, επίσης, εάν οι ενδοιασμοί για τους εμβολιασμούς τον Ιανουάριο επηρέασαν τον ρυθμό μείωσης αργότερα.
Συνεπώς, οι εμβολιασμοί και οι θάνατοι αποτέλεσαν πολύ σημαντικούς παράγοντες. Οι εμβολιασμοί ήταν τρεις φορές πιο σημαντικοί, γεγονός που έγινε πιο εμφανές σε περιοχές όπου παρατηρήθηκε ιδιαίτερα μεγάλη αύξηση των λοιμώξεων. Για παράδειγμα, μέχρι στιγμής, στη Σιγκαπούρη, πέθαναν μόλις 36 άτομα από κορωνοϊό. Εντούτοις, το ποσοστό των ανθρώπων στη χώρα αυτή που είχαν ενδοιασμούς για τον εμβολιασμό μειώθηκε από 53% τον Δεκέμβριο σε 10% τον Ιούνιο. Μία άλλη περίπτωση είναι η Γαλλία, όπου το ποσοστό όσων ερωτήθηκαν που απάντησαν ότι ίσως να μην εμβολιάζονταν έπεσε από 60% τον Ιανουάριο σε 20% τον Ιούλιο. Κατά την περίοδο εκείνη, η πλειοψηφία των Γάλλων ενηλίκων εμβολιάστηκαν, και ο καθημερινός αριθμός θανάτων έπεσε από τους 300 θανάτους σε μόλις 20.
Ωστόσο, οι θάνατοι άσκησαν μεγαλύτερη επιρροή σε ορισμένες περιοχές. Για το μεγαλύτερο διάστημα του 2021, οι κάτοικοι της Ταϊβάν είχαν πολλούς ενδοιασμούς για τους εμβολιασμούς, φτάνοντας μέχρι και το 66% τον Απρίλιο. Η Ταϊβάν κατάφερε να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τον ιόν καταγράφοντας μόλις 12 θανάτους μέχρι τις 16 Μαΐου. Έκτοτε, ωστόσο, περισσότερα από 700 άτομα έχουν πεθάνει. Μόλις, όμως, ξέσπασε σοβαρό κύμα της πανδημίας, οι ενδοιασμοί μειώθηκαν. Έφτασαν το 27% στις 3 Ιουνίου, πολύ πριν εντατικοποιηθούν οι εμβολιασμοί. Οι θάνατοι έπαιξαν, επίσης, σημαντικό ρόλο στη Σαουδική Αραβία για τη μείωση ενδοιασμών για τους εμβολιασμούς, όπου η αυξανόμενη θνησιμότητα από τον Μάρτιο μέχρι τον Μάιο αποτέλεσε καθοριστικό παράγοντα.
Καμία χώρα δεν θέλει να μιμηθεί την Ταϊβάν, στην οποία παρατηρήθηκε μείωση της διστακτικότητας μόνο όταν αυξήθηκαν οι θάνατοι. Με τις κατάλληλες προμήθειες, οι εμβολιασμοί θα βοηθήσουν τους διστακτικούς να ξεπεράσουν τους ενδοιασμούς τους. Εντούτοις, όπως δείχνει και η μείωση των εμβολιασμών στην Αμερική, οι προμήθειες σε εμβόλια συμβάλλουν μέχρι ενός σημείου. Πιο αυστηρές τακτικές απαιτούνται για να μεταπεισθούν οι φανατικοί αντιεμβολιαστές.
© 2021 The Economist Newspaper Limited. All rights reserved. Άρθρο από τον Economist το οποίο μεταφράστηκε και δημοσιεύθηκε με επίσημη άδεια από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο. Το πρωτότυπο άρθρο βρίσκεται στο www.economist.com
Πέντε «καυτές πατάτες» για τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ
Η νέα κυβέρνηση πρέπει να βρει έναν τρόπο να διατηρήσει την ανάπτυξη ενώ θα επανατοποθετήσει την οικονομία
Γιατί οι ισχυροί brokers χάνουν τον έλεγχό τους στην πολιτική των ΗΠΑ
Η αλλαγή της στάσης τους δείχνει πώς ο φόβος έχει ξεπεράσει την ελπίδα στην πολιτική των ΗΠΑ, ακόμη και στις αίθουσες συνεδριάσεων
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Η Adidas ξεπερνά τη Nike - Και η επιστροφή της έχει εμπόδια
Το ερώτημα πλέον δεν είναι πόσο γρήγορα μπορεί να ανακάμψει η Adidas, αλλά πόσο καιρό μπορεί να διατηρήσει τη δυναμική της
Η εταιρική Γερμανία πωλείται
Οι γερμανικές εταιρείες έχουν γίνει σχετικά μικρές και σχετικά φθηνές
Το νέο αφεντικό της Nike θα μπορούσε να εξετάσει το ενδεχόμενο να γίνει Big Sneaker
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το μερίδιο αγοράς της Nike έχει υποχωρήσει από 9,5% το 2014 σε 7,5% το 2023
Ο πληθωρισμός δεν έχει πεθάνει, απλώς αναπαύεται - Το déjà vu του '70
Σήμερα δεν είναι redux του 1973. Ωστόσο, υπάρχουν μερικές ενδιαφέρουσες ομοιότητες
Αν είσαι τόσο χαρούμενος, γιατί αγοράζεις τόσο χρυσό;
Το ράλι που δεν θα σταματήσει
Ο διευθύνων σύμβουλος της Nestlé πρέπει να ιππεύσει δύο άλογα ταυτόχρονα
Ο τομέας του καφέ στο σπίτι και η φροντίδα των κατοικιδίων οδηγούν τις πωλήσεις για τη Nestlé
Ο Ντίμον ξαναγράφει τους νόμους της οικονομίας - Το χρυσό του άγγιγμα στη JP Morgan
Η τεχνολογία, οι κανονισμοί και η αδράνεια των πελατών έχουν αλλάξει τους κανόνες