
Ο εφοπλιστής Πάνος Λασκαρίδης επανέρχεται με νέα δωρεά μεγάλης επιχειρησιακής αξίας και επιχειρησιακής αποτελεσματικότητας, προσφέροντας στον Στόλο ένα τρίτο Πλοίο Γενικής Υποστήριξης (ΠΓΥ).
Η τρίτη δωρεά ΠΓΥ, έρχεται ακριβώς ένα χρόνο μετά την παράδοση στο Πολεμικό Ναυτικό του δεύτερου ΠΓΥ ΗΡΑΚΛΗΣ και είκοσι μήνες από αυτή του πρώτου ΠΓΥ ΑΤΛΑΣ Ι. Αφορά ένα ιδιαίτερο σκάφος, ισχυρότερο, με ευρυφασματικές δυνατότητες υποστήριξης των μονάδων κρούσεως του Στόλου, επιχειρησιακού σχεδιασμού και υλοποίησης πολλαπλών αποστολών, όχι μόνον διοικητικής μέριμνας, το ΠΓΥ ΑΙΑΣ από το όνομα του Σαλαμίνιου Ομηρικού ήρωα.
Το ΠΓΥ ΑΙΑΣ θα καταπλεύσει στον Ναύσταθμο το προσεχές χρονικό διάστημα και θα τεθεί άμεσα σε διαδικασία παράδοσης στο ΠΝ και ένταξής του ως κύρια μονάδα στον Στόλο. Το πλοίο είναι μήκους περίπου 85 μέτρων και εκτοπίσματος 4.426 τόνων. Έχει μέγιστη ταχύτητα 16 κόμβων και διαθέτει μεγάλη μεταφορική ικανότητα στο ανοικτό του κατάστρωμα των 1000 τετραγωνικών μέτρων. Αυτό που διαφοροποιεί το ΠΓΥ ΑΙΑΣ από τα δύο προηγηθέντα αυτού «αδελφά» πλοία είναι ότι είναι ένα πλήρως εξηλεκτρισμένο σκάφος με αμιγώς ηλεκτρική πρόωση με αποτέλεσμα να εμφανίζει σημαντικά επιχειρησιακά πλεονεκτήματα.
Διαθέτει και αυτό σύστημα Dynamic Positioning κατηγορίας DP2 (δηλαδή σταθεροποίησης σε ακινησία με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες), ενώ η επιχειρησιακή του ευελιξία συμπληρώνεται από την ύπαρξη δύο γεφυρών διοίκησης (στην πλώρη και προς την πρύμνη), και από ηλεκτρονικό εξοπλισμό τελευταίου τύπου.
To τρίτο Πλοίο Γενικής Υποστήριξης – ΠΓΥ ΑΙΑΣ – θα επιτρέψει την περαιτέρω ενίσχυση των έργων Διοικητικής Μέριμνας του ΠΝ και θα καταστήσει συμπαγή τη διαθεσιμότητα και την επιχειρησιακή εναλλαξιμότητα των εν λόγω μονάδων. Πόσω μάλλον που ο τύπος των εν λόγω πλοίων, στην πολεμική τους πλέον εκδοχή, απεδείχθη ότι είναι επιδεκτικός στην ανάπτυξη καινοτόμων τακτικών και επιχειρησιακών σχεδιασμών.
Σε δηλώσεις του ο κ. Πάνος Λασκαρίδης τόνισε ότι αποτελεί μεγάλη τιμή για κάθε Έλληνα να του επιτρέπει η Πατρίδα να προσφέρει κατά τις δυνατότητές του και εύχεται στα πολεμικά μας πλοία και στα πληρώματά τους καλή δύναμη, ήρεμες θάλασσες και να έχουν πάντα τον Άγιο Νικόλαο στην πλώρη τους.


Latest News

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Πράσινη μετάβαση: Κανονιστικές εξελίξεις στις θαλασσιες μεταφορές
Με κοινό κείμενο 10 από τους μεγαλύτερους ομιλους διεθνώς ζητούν από τον ΙΜΟ δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο