Την επίδραση της πανδημίας στην καταναλωτική συμπεριφορά, καθώς και ότι σημαντικά ποσοστά του πληθυσμού θα εξακολουθούν να επηρεάζονται στην συμπεριφορά τους λόγω της εμφάνισης του κορωνοϊού, δείχνουν τα αποτελέσματα έρευνας του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) με δείγμα 950 ατόμων που πραγματοποιήθηκε την περίοδο 7 έως 10 Ιουλίου 2021.
Στην έρευνα καταγράφεται σαφώς μία σημαντική επίδραση της πανδημίας και συγκεκριμένα των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας και της παραμονής στο σπίτι στην διατροφή των καταναλωτών και στο σωματικό τους βάρος.
Το 38% των καταναλωτών δηλώνουν ότι την χρονιά που πέρασε αυξήθηκε το σωματικό τους βάρος, ενώ μόλις ένα 15% ότι μειώθηκε. Παράλληλα, 24% δηλώνει ότι την χρονιά που πέρασε χειροτέρεψε η διατροφή τους, ενώ ένα 14% ότι βελτιώθηκε.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι για τις διατροφικές συνήθειες της πανδημίας, το «ισοζύγιο θετικών και αρνητικών» επιδράσεων, τείνει προς αρνητικό πρόσημο.
Παρότι κατά τη διάρκεια των lockdown συνήθειες όπως η μαγειρική στο σπίτι επέδρασσαν θετικά στο κομμάτι της διατροφής, άλλοι παράγοντες όπως η αύξηση των παραγγελιών έτοιμου φαγητού και η έλλειψη σωματικής άσκησης αντιστάθμισαν τα όποια οφέλη. Επομένως πέρα την επιστροφή στην κανονικότητα σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες, πλέον βλέπουμε και την αρχή μίας μακράς διάρκειας διαδικασίας επιστροφής στην κανονικότητα και για τις διατροφικές συνήθειες.
Σύμφωνα με την έρευνα, η επιστροφή στην κανονικότητα σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες είναι δεδομένο ότι θα διαρκέσει αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα.
Μία σειρά από συνηθειών που υιοθετήθηκαν λόγω της εμφάνισης της κρίσης του COVID-19 αναμένεται να διατηρηθούν από μεγάλες ομάδες των καταναλωτών ακόμα και το 2022 (ή και να μην σταματήσουν ποτέ).
• Μόλις το 12% έχει σταματήσει να φοράει μάσκα στα καταστήματα, το 19% θα σταματήσει άμεσα και το 29% μέσα στο 2021. Το υπόλοιπο 61% φαίνεται ότι θα συνεχίσει να φοράει μάσκα και μετά το 2021.
• Αξιοσημείωτο είναι ότι 1 στους 3 θα διατηρήσουν την τάση της αποφυγής εξόδου από το σπίτι ακόμα και το επόμενο έτος, ενδεικτικό της αίσθησης κινδύνου που υπάρχει ακόμα και σήμερα.
• Μεγάλη διείσδυση στην καθημερινότητα καταγράφεται για τα αντισηπτικά με το 24% του κοινού να δηλώνει ότι δεν θα σταματήσει ποτέ να κουβαλάει μαζί του αντισηπτικά.
Αναφορικά με τις συνήθειες που αφορούν στην επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ και την αποφυγή συγχροτισμού στα καταστήματα από την έρευνα προκύπτει ότι:
– Το 58% θα συνεχίσει να προσπαθεί να επισκεφθεί το κατάστημα ημέρες και ώρες χωρίς κίνηση. Μόλις ένα 20% δεν έχει αυτή τη συνήθεια σήμερα.
– Το 47% θα συνεχίσει να αποφεύγει ουρές και άλλα σημεία συνωστισμού μέσα στο κατάστημα. Μόλις το 16% δεν έχει αυτή τη συνήθεια σήμερα.
Επίσης, το 16% δηλώνει ότι θα συνεχίσει να φοράει μάσκα στα καταστήματα τροφίμων ακόμα και την επιστροφή στην κανονικότητα. Ποσοστό 8% δηλώνει ότι δεν φοράει σήμερα.ενώ 37% σίγουρα ότι θα σταματήσει και 38% δεν γνωρίζει τι θα κάνει.
Latest News
Οι προκλήσεις μετά το Ταμείο Ανάκαμψης - Πώς θα καλυφθεί το επενδυτικό κενό [γραφήματα]
Η σχέση μεταξύ αβεβαιότητας και επενδυτικού κενού και οι προβλέψεις για την πορεία των επόμενων ετών στην ελληνική οικονομία
Καλαποθαράκου (ΕΚΠΟΙΖΩ): Υπέρογκες αυξήσεις στα ασφάλιστρα Υγείας από τις εταιρείες
Λαμβάνουμε καθημερινά καταγγελίες για υπέρογκες αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας τόνισε η πρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ, Παναγιώτα Καλαποθαράκου
Αναρτήθηκε το Εθνικό Σχέδιο Εξωστρέφειας 2025
Αποτυπώνει το σύνολο των δράσεων Οικονομικής Διπλωματίας και Εξωστρέφειας, σε πολυμερές, περιφερειακό, ευρωπαϊκό και διμερές επίπεδο σε χώρες στόχους
Πιο ακριβή η οικοδομή - Ακριβότερα κατά 5,6% τα υλικά κατασκευής τον Νοέμβριο [πίνακες]
Ράλι δίχως τέλος στα οικοδομικά υλικά - Ποιες είναι οι κατηγορίες υλικών που κατέγραψαν άνοδο, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ
Νέα προϊόντα στη λίστα με τις μειωμένες τιμές στα σούπερ μάρκετ
Στη νέα λίστα, συμπεριλαμβάνεται η ημερομηνία έναρξης εφαρμογής της μειωμένης τιμής
Στην αγορά για τo τραπέζι των Χριστουγέννων οι καταναλωτές, στα ύψη οι τιμές φρούτων και λαχανικών
Για τις τελευταίες αγορές πριν τα Χριστούγεννα θα πάνε σήμερα οι πολίτες, ενώ προβληματισμό προκαλεί το γεγονός ότι το γιορτινό τραπέζι είναι φέτος πιο ακριβό
Ποιες μέρες θα είναι ανοικτές οι τράπεζες - Πώς θα λειτουργήσει το δημόσιο
Η παραμονή Χριστουγέννων είναι ημιαργία για το δημόσιο και τις τράπεζες
Οδηγός επιβίωσης για τις χριστουγεννιάτικες αγορές - Τι πρέπει να προσέξετε σε παιχνίδια και τρόφιμα
Σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ είναι απαραίτητο οι καταναλωτές όταν αγοράζουν παιχνίδια να υιοθετήσουν μια προσεκτική και ενημερωμένη προσέγγιση
Οι γυναίκες θύματα ανισοτήτων στην αμοιβή
Οι αποκλίσεις στο εισόδημα ανά επαγγελματικό τομέα και εκπαιδευτικό επίπεδο
«Διατηρώ»: 20 εκατ. ευρώ για ανακαίνιση διατηρητέων κτιρίων
Ξεκίνησε η διαβούλευση των «Οδηγών» του προγράμματος. Στο μισό εκατ. ευρώ το ανώτατο ύψος χρηματοδότησης