Για τους χρήστες του, το Facebook κάνει πολλά πράγματα. Για τους επενδυτές, κάνει μόνο ένα: πουλάει διαφημίσεις. Η ανάπτυξη αυτής της δραστηριότητας πρόκειται να επιβραδυνθεί «σημαντικά», προειδοποίησε η εταιρεία την Τετάρτη. Αυτό μπορεί να φαίνεται ανησυχητικό αφού, σε αντίθεση με τους αντιπάλους της, η αξία ενός τρισ. δολαρίων εταιρεία του Mark Zuckerberg δεν έχει βρει μια αξιόπιστη δεύτερη σημαντική πηγή εισοδήματος. Ευτυχώς, υπάρχουν ακόμα πολλά χρήματα.
Το Facebook ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις του δεύτερου τριμήνου αυξήθηκαν κατά 56% σε ετήσια βάση στα 29 δισεκατομμύρια δολάρια, αλλά δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι αναμένει να μην διατηρήσει τις εκπληκτικές επιδόσεις που σημείωσε εν μέσω πανδημίας. Ο παγκόσμιος ρυθμιστικός έλεγχος και οι αλλαγές στο καθεστώς προσωπικών δεδομένων από τον κατασκευαστή του iPhone, Apple είναι από τα στοιχεία που λειτουργούν ενάντια στην εταιρία του Zuckerberg. Οι αναλυτές ήδη προβλέπουν ότι τα έσοδα για τα επόμενα δύο τρίμηνα θα αυξηθούν κατά 32% και 21% αντίστοιχα, σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την Refinitiv.
Άλλες εταιρείες τεχνολογίας είχαν παρόμοιες αυξήσεις στη διαφήμιση. Η Google της Alphabet ανακοίνωσε την Τρίτη ότι τα έσοδα από διαφημίσεις αυξήθηκαν σχεδόν κατά 70%, φτάνοντας τα 50 δισεκατομμύρια δολάρια. Εν τω μεταξύ, η διαφήμιση στην αναζήτηση της Microsoft αυξήθηκε πάνω από 50% το δεύτερο τρίμηνο. Αλλά η Microsoft δεν είναι τόσο δεσμευμένη με αυτήν την πηγή εσόδων. Η Alphabet εξακολουθεί να βασίζεται σε πωλήσεις διαφημίσεων για εννιά στα δέκα δολάρια που βγάζει, αλλά δημιουργεί νέες πηγές όπως υπηρεσίες cloud και αναφέρει ξεχωριστά το τμήμα «άλλα στοιχήματα», που περιλαμβάνει τις νεοφυείς δυνητικές πηγές εσόδων.
Ο Zuckerberg έχει στρέψει την προσοχή του σε άλλους τομείς, μεταξύ των οποίων το ψηφιακό νόμισμα Libra, και πιο πρόσφατα, προς ένα φιλόδοξο έργο για τη διασύνδεση του φυσικού και του εικονικού κόσμου σε ένα λεγόμενο metaverse. Όμως αυτές οι επιχειρήσεις είτε παλεύουν να κερδίσουν κάποια βάση είτε είναι πολύ νέες για να επηρεάσουν τα βασικά έσοδα. Και δεν είναι ξεκάθαρο ότι κάποιος από τους δύο τομείς θα έχει τη δική του ροή εσόδων, ή θα λειτουργούν απλώς ως πόλος έλξης για μεγαλύτερο μερίδιο των διαφημιστικών προϋπολογισμών των πελατών του Facebook.
Προς το παρόν, αυτό φτάνει, γιατί ακόμη και μια πιο αργή ανάπτυξη μπορεί να αποδειχτεί σχετικά γρήγορη καθώς οι δαπάνες για ψηφιακές διαφημίσεις αυξάνονται και η παραδοσιακή τηλεόραση χάνει το κοινό από τα χέρια της. Η MoffettNathanson εκτιμά ότι οι αμερικανικές διαφημίσεις στο διαδίκτυο θα αυξηθούν κατά 150 δισεκατομμύρια δολάρια από το 2020 έως το 2024. Εάν το Facebook διατηρήσει το μερίδιό του στο 25% περίπου, σύμφωνα με το eMarketer, θα μπορούσε να αυξήσει τις πωλήσεις διαφημίσεων κατά σχεδόν 40 δισεκατομμύρια δολάρια – ποσό ισοδύναμο με το σύνολο των εσόδων του από τη Βόρεια Αμερική πέρυσι. Αλλά, υπάρχει ακόμα χρόνος για να επεξεργαστεί κάποιο εναλλακτικό σχέδιο.
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Γιατί ο εμπορικός πόλεμος του Τραμπ θα προκαλέσει χάος
Οι δασμοί, ειδικά σε μια χώρα, θα οδηγήσουν σε ένα ανίερο οικονομικό και πολιτικό χάος
Το νέα σενάρια της Disney παραβλέπουν τον… Ντάμπο στο δωμάτιο
Η Walt Disney παρουσίασε με τόλμη μια τριετή πρόβλεψη, αλλά της διαφεύγουν κάποια πράγματα
Ωμή αλήθεια ή αγένεια - Τα όρια σε έναν εργασιακό χώρο
Οι ευθείς συνομιλητές υπερηφανεύονται για την ειλικρίνεια, αλλά μπορούν να αποθαρρύνουν τους συναδέλφους τους
Παίζοντας μπριτζ στις... αγορές - Η τέχνη του να είσαι τυχερός επενδυτής
Πώς να παίζεις με τα χαρτιά που σου μοιράζουν και να προσαρμόζεσαι σε αυτά - Οι κινήσεις του Μπάφετ
Γιατί τελικά η μεγαλύτερη σύγκρουση του Μασκ είναι με τον Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ίλον Μασκ, είναι ήδη βαθιά συνυφασμένο με το κράτος
Η Αμερική θέλει τον Τραμπ – χωρίς αν ή αλλά…
Η πιθανή επανεκλογή του είναι μια υπαρξιακή καταστροφή για τους Δημοκρατικούς και μια ιστορική αλλαγή του παιχνιδιού για τους συμμάχους των ΗΠΑ
Πέντε «καυτές πατάτες» για τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ
Η νέα κυβέρνηση πρέπει να βρει έναν τρόπο να διατηρήσει την ανάπτυξη ενώ θα επανατοποθετήσει την οικονομία
Γιατί οι ισχυροί brokers χάνουν τον έλεγχό τους στην πολιτική των ΗΠΑ
Η αλλαγή της στάσης τους δείχνει πώς ο φόβος έχει ξεπεράσει την ελπίδα στην πολιτική των ΗΠΑ, ακόμη και στις αίθουσες συνεδριάσεων
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Η Adidas ξεπερνά τη Nike - Και η επιστροφή της έχει εμπόδια
Το ερώτημα πλέον δεν είναι πόσο γρήγορα μπορεί να ανακάμψει η Adidas, αλλά πόσο καιρό μπορεί να διατηρήσει τη δυναμική της