
Μετά την επιτυχημένη ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου του προγράμματος και τη μείωση της σπατάλης τροφίμων έως 25% στα τρία συμμετέχοντα ξενοδοχεία (Grecotel Cape Sounio, Aquila Rithymna Beach, Marriott Athens του Ομίλου Χανδρή) το καλοκαίρι του 2019, το πρόγραμμα «Hotel Kitchen: Εδώ το φαγητό έχει αξία» ξεκινά έναν νέο κύκλο δυναμικής δράσης κατά της σπατάλης τροφίμων με τη συμμετοχή 11ακόμα ελληνικών ξενοδοχείων σε Κρήτη, Ρόδο και Κω.
Ειδικότερα, οι όμιλοι και τα συμμετέχοντα ξενοδοχεία με αλφαβητική σειρά είναι τα εξής: Apollo Hotels (Apollo Blue & Apollo Beach), Electra Hotels & Resorts (Electra Palace Rhodes) Esperia Group (Esperos Village Blue & Spa), H Hotels Collection – Hatzilazarou Group (Princess Andriana Resort & Spa), Metaxa Hospitality Group (Creta Maris Beach Resort), Mitsis Hotels (Blue Domes Resort & Spa), Mitsis Hotels (Rodos Village Beach Hotel & Spa),Phaea Resorts (Cretan Malia Park), S Resorts- Sapounakis Group (Ikaros Beach Resort & Spa), Vasia Hotels (Vasia Resort & Spa).
Η συμμετοχή 11 νέων ξενοδοχείων στο πρόγραμμα έρχεται αφενός να επικυρώσει την έως τώρα επιτυχημένη πορεία του προγράμματος και αφετέρου να επιβεβαιώσει πως, παρόλο που ο ξενοδοχειακός κλάδος έχει πληγεί σοβαρά λόγω της πανδημίας, η μείωση της σπατάλης τροφίμων μπαίνει στο επίκεντρο των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων των ξενοδοχείων και εμφανίζεται ως ένα βασικό μέσο εξοικονόμησης πόρων και ενίσχυσης των περιβαλλοντικών πρακτικών τους.
‘Ήδη, κατά την τρέχουσα φάση του προγράμματος, που στο σύνολό του υλοποιείται με την υποστήριξη της Unilever Food Solutions και θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2022, προέκυψαν πολύ σημαντικά συμπεράσματα, τα οποία αναμένεται να βοηθήσουν τα συμμετέχοντα ξενοδοχεία να μειώσουν τη σπατάλη τροφίμων στις εγκαταστάσεις τους, αποκομίζοντας παράλληλα, πολλά περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη. Τα ευρήματα θα συμβάλλουν ακολούθως στη δημιουργία μιας πολύτιμης και πρωτοποριακής δεξαμενής γνώσης για την χαρτογράφηση και καταπολέμηση του συγκεκριμένου προβλήματος στον ξενοδοχειακό κλάδο.
Ενδεικτικά, από τις πρώτες καταγραφές δεδομένων που υλοποίησαν τα ξενοδοχεία και ανέλυσε το WWF Ελλάς προέκυψε ότι για κάθε πελάτη ξενοδοχείου πετιούνται κατά μέσο όρο περίπου 350 γραμμάρια τροφής την ημέρα, από την προετοιμασία και τον καθαρισμό φρούτων και λαχανικών ως την τελική παράθεση στον μπουφέ και το σερβίρισμα. Όπως διαπιστώθηκε, όμως, η πολύτιμη τροφή δεν χάνεται μόνο στην κουζίνα, αλλά και στο πιάτο των επισκεπτών. Μάλιστα σε περισσότερα από τα μισά ξενοδοχεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, η σπατάλη στο πιάτο των επισκεπτών κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με τη σπατάλη τροφίμων στην παράθεση του μπουφέ πρωινού!
Στόχος της δεύτερης αυτής φάσης του προγράμματος είναι να εξελιχθούν περαιτέρω η μεθοδολογία και οι καλές πρακτικές που καταγράφηκαν το 2019, κατά την έναρξη του προγράμματος στην Ελλάδα. Πλέον, έμφαση θα δοθεί στη συλλογή δεδομένων μέσα από την καταμέτρηση της σπατάλης τροφίμων, στη μείωση και πρόληψη της σπατάλης μέσα από καλές πρακτικές που θα εφαρμοστούν και θα καταγραφούν στα 11 ξενοδοχεία, στη συνεργασία με τοπικούς φορείς (ξενοδοχειακά επιμελητήρια, κοκ) για τη διάχυση της τεχνογνωσίας και των ευρημάτων, καθώς και στη σύνδεση του προγράμματος με το νέο πλαίσιο λειτουργίας των ξενοδοχείων με βάση το νέο νομοσχέδιο.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η πρωτοβουλία είναι συνυφασμένη και με τις απαιτήσεις της νέας νομοθεσίας για την ανακύκλωση, σύμφωνα με την οποία τα ξενοδοχεία άνω των 100 κλινών θα κληθούν να καταγράφουν και να δηλώνουν την ποσότητα των απορριμμάτων τροφίμων στις εγκαταστάσεις τους.
Επίσης, κύριο στόχο του προγράμματος αποτελεί η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού μηχανισμού των εργαζομένων στον ξενοδοχειακό κλάδο για τη μεθοδική μείωση της σπατάλης τροφίμων, κάτι που όπως προέκυψε από σχετική έρευνα, επιζητούν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι σε ποσοστό 93% (σε δείγμα 342 εργαζομένων). Παράλληλα, το πρόγραμμα στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των επισκεπτών κατά τη διαμονή τους μέσα από καμπάνιες ενημέρωσης, αλλά και τη διάχυση των αποτελεσμάτων σε εθνικό επίπεδο στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών σεμιναρίων που οργανώνει η Unilever Food Solutions για το δίκτυο του κλάδου (UFS All-inclusive Hotels Academy).
Σημειώνεται ότι η εκπαίδευση των εργαζομένων και η ευαισθητοποίηση των επισκεπτών αποτελούν, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, 2 από τα 4 πιο αποτελεσματικά μέτρα για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων στον κλάδο, μαζί με τη διάθεση περισσευούμενων τροφίμων σε Ιδρύματα, αλλά και τη διάθεση αυτών που δεν μπορούν να καταναλωθούν από ανθρώπους και είναι ασφαλή για τη δημιουργία ζωοτροφών. Φυσικά, η έξυπνη μεριδοποίηση, η ασφαλής παράθεση των εδεσμάτων στον μπουφέ και το σωστό σερβίρισμα αναδεικνύονται ως κυρίαρχοι παράγοντες για την τελική αντιμετώπιση του προβλήματος.
Όπως σημειώνει η Βίκυ Μπαρμπόκα, Υπεύθυνη προγραμμάτων βιώσιμης διατροφής στο WWF Ελλάς: «Η συμμετοχή 11 νέων ξενοδοχείων στο πρόγραμμα “WWFHotelKitchen” και το γεγονός ότι ο ξενοδοχειακός κλάδος επιζητά σταθερά πλέον αλλαγές προς την αειφορία, επιβεβαιώνει ότι η αντιμετώπιση της σπατάλης τροφίμων μπαίνει όλο και πιο ψηλά στην ατζέντα των ξενοδοχείων με στόχο τη σωστή αξιοποίηση της τροφής και την ταυτόχρονη προστασία του πλανήτη. Ειδικά τώρα, εν μέσω των σφοδρών επιπτώσεων της πανδημίας στην κοινωνία, το περιβάλλον και την οικονομία, το πρόγραμμα μπορεί να αποτελέσει έναν πολύτιμο οδηγό για την ορθή αξιοποίηση πόρων».
Ο Γενικός Διευθυντής της UnileverFoodSolutions στην Ελλάδα, Θοδωρής Σακελλαρίου, ανέφερε: «Με γνώμονα πάντα την ευαισθησία της Unilever Food Solutions κατά της σπατάλης τροφίμων, είμαστε στην ευχάριστη θέση να συνεχίσουμε έναν νέο κύκλο δυναμικής δράσης. Τόσο η συμμετοχή των 11 νέων ξενοδοχειακών ομίλων, όσο και η επιλογή της γεωγραφικής τοποθεσίας τους έχουν μεγάλη σημασία, καθώς θα καλύψουν διαφορετικές πτυχές του ξενοδοχειακού κλάδου μέσα από ουσιαστική αλλαγή. H ενίσχυση της ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης των ξενοδοχείων γύρω από μείζονα περιβαλλοντικά θέματα που θα έχουν θετικό αντίκτυπο στη μείωση σπατάλης τροφίμων αποτελούν για όλους εμάς υψηλή προτεραιότητα».


Latest News

Ποιοι τουρίστες προτιμούν την Ελλάδα - Πόσα ξόδεψαν πέρυσι
Ακόμη μια χρονιά με υψηλές επιδόσεις κατέγραψε ο ελληνικός τουρισμός - Το 2024 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 5,4% και διαμορφώθηκαν στα 21,7 δισ. ευρώ

Μπαράζ επενδύσεων από την Hilton - Ανοίγει τρία νέα ξενοδοχεία στην Αθήνα
Στο τουριστικό προϊόν της Αθήνας επενδύει η Hilton - Για ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα μίλησε ο επικεφαλής της εταιρείας

Τριπλό ρεκόρ για τον τουρισμό στην Αθήνα - Οι επισκέπτες, οι τιμές στα ξενοδοχεία και οι ξένες αλυσίδες
Άγγιξαν τα 8 εκατομμύρια οι ξένοι επισκέπτες στην Αθήνα, ενώ 11 επιπλέον διεθνή ξενοδοχεία εισήλθαν στην πρωτεύουσα

Ξαναγράφοντας το τουριστικό στόρι της Σαντορίνης - Τα 6 βήματα για να αλλάξει πίστα
Οι προκλήσεις για τη Σαντορίνη και πώς μπορεί να αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν - Έρευνα του Ινστιτούτου ΕΝΑ

Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ - Μπαλλιάν ανακαινίζει το ξενοδοχείο Athenaeum InterContinental
Στα 43,7 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ-ΜΠΑΛΙΑΝ
![Τουρισμός: Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα της σεζόν [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/tourismos-600x401.jpg)
Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα του τουρισμού [πινακες]
Αβεβαιότητα προκαλεί η σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη - Τι εκτιμούν παράγοντες του τουρισμού για την πορεία της φετινής σεζόν

Στον Προκοπίου περνά ο έλεγχος του Αστέρα Βουλιαγμένης - Το χρονικό του deal
Ο Έλληνας εφοπλιστής εξαγοράζει σύμφωνα με πληροφορίες το υπόλοιπο 77% του Αστέρα Βουλιαγμένης από τους Άραβες μετόχους της Jermyn Street Real Estate Fund
![Αεροδρόμια: «Πέταξε» η επιβατική κίνηση – Άνοδος 12,6% τον Ιανουάριο του 2025 [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_touristas_aerodromio-600x352.png)
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση τον Ιανουάριο [πίνακες]
Τι δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για την κίνηση στα αεροδρόμια

Πόσα κερδίζει η Κέρκυρα από την κρουαζιέρα - Τι βαθμό βάζουν οι τουρίστες στο νησί
Τα οφέλη στην τοπική οικονομία από την κρουαζιέρα αποτυπώνει μελέτη που παρουσιάσθηκε σε συνέδριο του ΟΛΚΕ στην Κέρκυρα

Πόση αύξηση θα πάρουν 150 χιλ. εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία – Τι προβλέπει η νέα συλλογική σύμβαση
H νέα κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας στα ξενοδοχεία έχει διάρκεια 2 έτη - αφορά 10.550 περίπου επιχειρήσεις και σχεδόν 150.000 εργαζομένους