Είναι η αρχετυπική αντιπαλότητα του παλιού με το καινούργιο; Ή η απελπισία των καλλιτεχνών που βλέπουν ότι η δουλειά τους υποτιμάται διαρκώς σε μια συγκυρία εκτίναξης των νέων τεχνολογιών και κυριαρχίας της χρηματιστηριακής λογικής των «κεφαλαιακών κερδών» που διέπει (και) τη βιομηχανία του θεάματος; Η αγωγή που έκανε την Πέμπτη στο ανώτερο δικαστήριο του Λος Άντζελες η πρωταγωνίστρια της Marvel Walt Disney Σκάρλετ Τζοχάνσον κατά της εταιρείας της είναι το δίχως άλλο μια γενναία κίνηση, παρ’ ότι πρόκειται για μια διασημότητα που δεν πρόκειται να μείνει στα «αζήτητα», αφού όλα τα μεγάλα στούντιο του Χόλιγουντ (αλλά και παραγωγοί από όλο τον κόσμο) θα ήθελαν να έχουν στο «παλμαρέ των αστεριών τους».
Δεν είναι απλό για κανένα εργαζόμενο να μηνύσει τον εργοδότη του. Γιατί έφτασε στο σημείο να το πράξει η Σκάρλετ Τζοχάνσον που δεν είχε δώσει ως τώρα δείγματα «δύσκολου» χαρακτήρα – πόσω μάλλον δύστροπου; Η διάσημη αμερικανίδα ηθοποιός προσέφυγε κατά της Walt Disney επειδή ταυτόχρονα με την πρεμιέρα που έκανε στους κινηματογράφους η τελευταία ταινία της, «Black Widow», η υπηρεσία streaming του ομίλου Disney+ έδωσε τη δυνατότητα στους αμέτρητους θαυμαστές της να «κατεβάσουν» την ταινία και να την απολαύσουν στο σπίτι τους – παρεμπιπτόντως, οι κριτικοί θεωρούν πολύ μέτρια την ταινία, που αδικεί την πάντα λαμπερή πρωταγωνίστρια.
Εν πάση περιπτώσει, η Σκάρλετ Τζοχάνσον στην αγωγή της υποστηρίζει ότι η Marvel Entertainment της Disney παραβίασε τη συμφωνία που είχε κάνει μαζί της για διανομή της ταινίας μόνο στις κινηματογραφικές αίθουσες. Η αμοιβή της, εξάλλου, έχει συμφωνηθεί να βασιστεί ως επί το πλείστον στις πωλήσεις του box-office, στα εισιτήρια δηλαδή που θα κάνει η ταινία.
Εισιτήρια, συνδρομητές και μέτοχοι
«Δεν είναι μυστικό ότι η Disney διανέμει απευθείας ταινίες όπως η “Black Widow” και στην Disney+ για να αυξήσει τους συνδρομητές της και με τον τρόπο αυτό να δώσει ώθηση η εταιρεία στην τιμή της μετοχής της. Και καμουφλάρει την πρακτική αυτή πίσω από την Covid-19, που τη χρησιμοποιεί ως πρόφαση για να παραβιάζει τις συμφωνίες με τους καλλιτέχνες», δήλωσε στο CNBC ο Τζον Μπερλίνσκι της εταιρείας παροχής νομικών υπηρεσιών Kasowitz Benson Torres που εκπροσωπεί την Τζοχάνσον.
«Αγνοώντας τα συμβόλαια με τους καλλιτέχνες που είναι υπεύθυνοι για την επιτυχία των ταινιών της για να εξυπηρετήσουν μια κοντόφθαλμη στρατηγική, η Disney παραβιάζει τα δικαιώματά τους και αυτό θα το αποδείξουμε στο δικαστήριο. Αυτή ασφαλώς δεν θα είναι η τελευταία περίπτωση που ταλέντα του Χόλιγουντ ορθώνουν το ανάστημά τους στην Disney. Και εκείνο που πρέπει να γίνει σαφές είναι πως, ό,τι και να ισχυριστεί η εταιρεία, είναι νομική υποχρέωση να τιμά τα συμβόλαιά της», εξήγησε ο δικηγόρος της πρωταγωνίστριας.
Η Τζοχάνσον διαμαρτυρήθηκε στην εταιρεία αμέσως μόλις έμαθε ότι την ίδια μέρα που θα γινόταν η πρεμιέρα της ταινίας στις αίθουσες η Marvel θα ξεκινούσε και τη διανομή της μέσω streaming. Στην αγωγή οι δικηγόροι της συμπεριέλαβαν την απάντηση της Marvel, που επιβεβαιώνει ότι θα συμβεί αυτό και ότι η «Black Widow»
θα διανεμηθεί στο κοινό όπως διανέμονται και οι άλλες κινηματογραφικές παραγωγές της MCU.
«Κοινή πρακτική λόγω Covid»
«Δεν υπάρχει καμία αξία σ’ αυτή την προσφυγή. Τα επιχειρήματα είναι εσφαλμένα και παραπλανητικά, καθώς αγνοούν προκλητικά τις τρομακτικές και παρατεταμένες επιπτώσεις που έχει παγκοσμίως η πανδημία της Covid-19. Η Disney έχει τηρήσει πλήρως το συμβόλαιο με την κυρία Τζοχάνσον και, πέραν αυτού, η άμεση διανομή της “Black Widow” μέσω της Disney+ έχει ενισχύσει σημαντικά τη δυνατότητα να εισπράξει η κυρία Τζοχάνσον αμοιβή επιπλέον των 20 εκατ. δολαρίων που έχει λάβει ως τώρα», σημειώνει σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Disney μόλις έγινε γνωστή η εναντίον της δικαστική προσφυγή από την ηθοποιό.
Σύμφωνα με το BBC, το πρώτο Σαββατοκύριακο προβολής της η “Black Widow” έκανε εισπράξεις 80 εκατ. δολαρίων στη Βόρεια Αμερική και 78 εκατ. δολαρίων διεθνώς, ενώ από τις υπηρεσίες streaming της Disney+ Premier Access εισέπραξε επιπλέον 60 εκατ. δολάρια. Σύμφωνα με το CNBC, η ταινία έκοψε εισιτήρια «άνω των 150 εκατ. δολαρίων τις πρώτες τρεις εβδομάδες στις αίθουσες», ενώ έκανε εισπράξεις 60 εκατ. δολαρίων από την Disney+ το πρώτο Σαββατοκύριακο που διατέθηκε σε streaming.
Τα διεθνή μέσα ενημέρωσης επικαλούμενα «πηγές προσκείμενες στην ηθοποιό» μεταδίδουν ότι η Σκάρλετ Τζοχάνσον υπολογίζει ότι έχασε περί τα 50 εκατ. δολάρια εξαιτίας της ταυτόχρονης διανομής της ταινίας στις αίθουσες των κινηματογράφων και σε streaming. Σε κάθε περίπτωση, η εξέλιξη της δίκης θα έχει ενδιαφέρον.
Latest News
Παγκόσμιο ρεκόρ μεταγραφής από την Τσέλσι
Η Τσέλσι ολοκλήρωσε την απόκτηση της Ναόμι Γκίρμα από την Σαν Ντιέγκο Γουέιβς σε ποσό που έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ μεταγραφής στην ιστορία του ποδοσφαίρου γυναικών
Αγώνας δρόμου για τα παγκόσμια ταμεία υγείας - Ζητούν αύξηση χορηγιών μετά την αποχώρηση των ΗΠΑ
Διάφορα παγκόσμια ταμεία υγείας προσπαθούν να συγκεντρώσουν επιπλέον χορηγίες φέτος μετά τη στάση των ΗΠΑ στον ΠΟΥ
Οι 3 αλλαγές στα φαρμακεία ΕΟΠΥΥ - Πώς εμπλέκονται βιομηχανία, ΕΟΠΥΥ και ιδιωτικά φαρμακεία
Προσλαμβάνονται άμεσα με μπλοκ παροχής υπηρεσιών 20 φαρμακοποιοί προκειμένου να ενισχύσουν τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ
Η Γερμανία θα πείσει τον Τραμπ να παραμείνει στον ΠΟΥ; - Πλήγμα η απώλεια 130 εκατ. από εισφορές
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) λαμβάνει από τις Ηνωμένες Πολιτείες περίπου το 20% των υποχρεωτικών συνεισφορών
Μνημόνιο συνεργασίας Pfizer με ΠΑΜΑΚ για την καινοτομία
Συν-δημιουργία μαθήματος με τίτλο «Ψηφιακή Καινοτομία και Συστήματα Μεταφοράς Τεχνολογίας» η πρώτη πρωτοποριακή δράση
Μιχάλης Αργυρού: Νέες πρωτοβουλίες σε κλάδους, όπου και αν χρειαστεί
Ο επικεφαλής του Οικονομικού Γραφείου του Πρωθυπουργού δίνει το στίγμα της πολιτικής για τη μείωση των φόρων μιλώντας στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου
Kυρίαρχη στις ιώσεις η γρίπη Α – Σαρώνουν τα επικίνδυνα κοκτέιλ ασθενειών
Συνεχίζει η αυξητική τάση στην γρίπη, τις ιώσεις και τον κορονοϊό και κατά τον Ιανουάριο, όπου αναγκαία κρίνονται τα μέτρα προφύλαξης
Μαγιορκίνης για γρίπη: Για πρώτη φορά μετά την Covid-19 τέτοια έξαρση
«Είναι πιθανώς η πρώτη χρονιά μετά από την Covid-19 που έχουμε τόσο μεγάλη κυκλοφορία στη γρίπη», είπε ο επιδημιολόγος Γκίκας Μαγιορκίνης
Κι άλλα έργα 11,5 εκατ. για το λίφτινγκ στο ΟΑΚΑ – Ο νέος διαγωνισμός
Για το λίφτινγκ στο ΟΑΚΑ το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε νέο διαγωνισμό που αφορά σε έργα στον περιβάλλοντα χώρο του «Σπύρος Λούης»
Γιατί οι εργαζόμενοι δεν εμπιστεύονται πλέον τους προϊσταμένους τους
Το 67% απολάμβανε την εμπιστοσύνη προς τον προϊστάμενό του ότι θα λάβει ορθές επιχειρηματικές αποφάσεις τον Μάιο του 2020 - To ποσοστό αυτό έχει μειωθεί