Μόλις το 10% του συνόλου των ξενοδοχείων στην Ελλάδα, ήτοι 1.022 σε απόλυτο αριθμό, αλλά το 32% των δωματίων των ξενοδοχείων ανήκουν σε κάποια επώνυμη αλυσίδα σύμφωνα με την GBR Consulting.
Όπως διευκρινίζει η GBR Consulting, «επώνυμη αλυσίδα» σημαίνει ότι το ξενοδοχείο αποτελεί μέρος μιας διεθνούς μάρκας με ξενοδοχεία σε περισσότερες από μία χώρες, ή αποτελεί μέρος μιας εθνικής μάρκας με παρουσία σε διάφορες γεωγραφικές περιοχές εντός της Ελλάδας, ή ανήκει σε μια τοπική μάρκα με παρουσία με περισσότερα από ένα ξενοδοχείο σε μία μόνο γεωγραφική περιοχή ή/και σε μια κοινοπραξία, που καλύπτει ξενοδοχεία που αποτελούν μέρος μιας συνεργασίας σε επίπεδο marketing.
Σύμφωνα με την έρευνα υπάρχουν 198 ξεχωριστές μάρκες όλων των αναφερόμενων τύπων στην Ελλάδα σήμερα, εκ των οποίων οι 63 είναι διεθνείς.
Τα 5στερα ξενοδοχεία ανήκουν κατά μεγάλη πλειοψηφία σε κάποια επώνυμη αλυσίδα, καθώς το 73% αυτών και το 83% των δωματίων είναι επώνυμα, ενώ στα 4στερα τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 23% και 40% αντίστοιχα.
Η τελευταία πενταετία
Σε σύγκριση με το 2016, ο αριθμός των επώνυμων ξενοδοχείων αυξήθηκε κατά 65% και των επώνυμων δωματίων των ξενοδοχείων κατά 59%.
Ορισμένες από τις διεθνείς μάρκες που εισήλθαν στην ελληνική αγορά τα τελευταία 5 χρόνια είναι από την Marriott International (καθώς εισήχθησαν τα Autograph Collection Hotels, Marriott Hotels and Moxy), Brown Hotels, Cook & Cook’s Club (και οι δύο πρώην Thomas Cook), Hilton Worldwide (με την Curio Collection), Four Seasons, Wyndham Hotel Group (με Dolce Hotels & Resorts, Ramada, Wyndham Grand και Wyndham Hotels & Resorts), Accor (με Angsana, Ibis Styles και MGallery), Labranda Hotels & Resorts (FTI), OKU Hotels και Pacha Group.
Ο χάρτης
Το 2016 η Αθήνα, το Λασίθι (Κρήτη) και η Ηλεία (δυτική Πελοπόννησος) ήταν οι μόνες περιοχές με τα επώνυμα ξενοδοχεία να αποτελούν ποσοστό μεγαλύτερο του 40% όσον αφορά τα δωμάτια των ξενοδοχείων. Το 2021 Δωδεκάνησα και Ηράκλειο (Κρήτη) προστέθηκαν σε αυτήν την κατηγορία.
Τέλος, ο νομός με τα πιο επώνυμα δωμάτια ξενοδοχείων είναι τα Δωδεκάνησα με σχεδόν 40.000 δωμάτια, και ακολουθούν σε απόσταση το Ηράκλειο στην Κρήτη με σχεδόν 19.000 δωμάτια και η Χαλκιδική με περίπου 9.500 δωμάτια.
Latest News
ΑΔΜΗΕ: Έως το 2028 παρέμεινε CEO ο Μάνος Μανουσάκης - Επιβεβαίωση ΟΤ
Ο Μάνος Μανουσάκης βρίσκεται αδιαλείπτως στη θέση του προέδρου και CEO του ΑΔΜΗΕ από τον Ιούνιο του 2017.
Με 55% η Dimand στην κοινοπραξία για το Skyline - Ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση από την Alpha Bank
Για τη Dimand η συναλλαγή σηματοδοτεί μία στρατηγική διεύρυνση του αντικειμένου της ανάπτυξης και μεταβίβασης επενδυτικών ακινήτων
ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ: Στο 84,78% το ποσοστό της Masdar
Απέκτησε 16.984.573 κοινές ονομαστικές μετοχές με τίμημα 20 ευρώ ανά μετοχή
Δυναμική ανάπτυξη και το 2025 προβλέπει η Theon - Έως 430 εκατ. τα έσοδα
Το υψηλό περιθώριο κέρδους προ φόρων και τόκων (EBIT) αναμένεται να διατηρηθεί σύμφωνα με τον στόχο του 24-26%
Τα αδέλφια Αναστασίου (Cavino) θέλουν να φτιάξουν τον εθνικό πρωταθλητή στο κρασί – Έρχονται δύο νέες εξαγορές
Οι στόχοι των Γιάννη και Θεόδωρου Αναστασίου – Οι νέες εξαγορές και οι συνεργασίες – Πώς η Cavino έγινε ο... Σκλαβενίτης των κρασιών
Οι βαλκανικές περιπέτειες του Νίκου Βερόπουλου - Τι λέει ο επιχειρηματίας στον ΟΤ
Ο Νίκος Βερόπουλος μιλάει στον ΟΤ για την απόφαση να επενδύσει στην βαλκανική αγορά
Πράσινο φως για δανεισμό σε (πρώην) «κόκκινους» οφειλέτες
Αγώνας δρόμου από τις τράπεζες για υψηλή κερδοφορία και το 2025 - Ανοίγουν τις κάνουλες και σε 250.000 ιδιώτες και επιχειρήσεις που αποπληρώνουν τις δόσεις τους
Σκέψεις αναβάθμισης 4 αεροδρομίων από την Fraport – Έχουν φθάσει στα όριά τους
Τι ανέφερε υψηλόβαθμο στέλεχος της Fraport στο περιθώριο του συνεδρίου του ΣΕΤΕ – Το νέο ρεκόρ κίνησης και τα ενθαρρυντικά σημάδια
Αποστολή και λήψη SMS μέσω δορυφόρου, απευθείας από smartphone
Οι πρώτες επιτυχημένες δοκιμές της τεχνολογίας Direct to Handset (D2H) στην Ευρώπη για την αποστολή SMS μέσω δορυφόρου (NB-NTN Direct-to-Handset messaging)
Πώς το athleisure φέρνει τα πάνω κάτω στην αγορά των καταστημάτων
Η υψηλή ζήτηση για athleisure look ανατρέπει τα δεδομένα στην αγορά των καταστημάτων – Ποιες περιοχές μπαίνουν στο top5