Μόλις το 10% του συνόλου των ξενοδοχείων στην Ελλάδα, ήτοι 1.022 σε απόλυτο αριθμό, αλλά το 32% των δωματίων των ξενοδοχείων ανήκουν σε κάποια επώνυμη αλυσίδα σύμφωνα με την GBR Consulting.
Όπως διευκρινίζει η GBR Consulting, «επώνυμη αλυσίδα» σημαίνει ότι το ξενοδοχείο αποτελεί μέρος μιας διεθνούς μάρκας με ξενοδοχεία σε περισσότερες από μία χώρες, ή αποτελεί μέρος μιας εθνικής μάρκας με παρουσία σε διάφορες γεωγραφικές περιοχές εντός της Ελλάδας, ή ανήκει σε μια τοπική μάρκα με παρουσία με περισσότερα από ένα ξενοδοχείο σε μία μόνο γεωγραφική περιοχή ή/και σε μια κοινοπραξία, που καλύπτει ξενοδοχεία που αποτελούν μέρος μιας συνεργασίας σε επίπεδο marketing.
Σύμφωνα με την έρευνα υπάρχουν 198 ξεχωριστές μάρκες όλων των αναφερόμενων τύπων στην Ελλάδα σήμερα, εκ των οποίων οι 63 είναι διεθνείς.
Τα 5στερα ξενοδοχεία ανήκουν κατά μεγάλη πλειοψηφία σε κάποια επώνυμη αλυσίδα, καθώς το 73% αυτών και το 83% των δωματίων είναι επώνυμα, ενώ στα 4στερα τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 23% και 40% αντίστοιχα.
Η τελευταία πενταετία
Σε σύγκριση με το 2016, ο αριθμός των επώνυμων ξενοδοχείων αυξήθηκε κατά 65% και των επώνυμων δωματίων των ξενοδοχείων κατά 59%.
Ορισμένες από τις διεθνείς μάρκες που εισήλθαν στην ελληνική αγορά τα τελευταία 5 χρόνια είναι από την Marriott International (καθώς εισήχθησαν τα Autograph Collection Hotels, Marriott Hotels and Moxy), Brown Hotels, Cook & Cook’s Club (και οι δύο πρώην Thomas Cook), Hilton Worldwide (με την Curio Collection), Four Seasons, Wyndham Hotel Group (με Dolce Hotels & Resorts, Ramada, Wyndham Grand και Wyndham Hotels & Resorts), Accor (με Angsana, Ibis Styles και MGallery), Labranda Hotels & Resorts (FTI), OKU Hotels και Pacha Group.
Ο χάρτης
Το 2016 η Αθήνα, το Λασίθι (Κρήτη) και η Ηλεία (δυτική Πελοπόννησος) ήταν οι μόνες περιοχές με τα επώνυμα ξενοδοχεία να αποτελούν ποσοστό μεγαλύτερο του 40% όσον αφορά τα δωμάτια των ξενοδοχείων. Το 2021 Δωδεκάνησα και Ηράκλειο (Κρήτη) προστέθηκαν σε αυτήν την κατηγορία.
Τέλος, ο νομός με τα πιο επώνυμα δωμάτια ξενοδοχείων είναι τα Δωδεκάνησα με σχεδόν 40.000 δωμάτια, και ακολουθούν σε απόσταση το Ηράκλειο στην Κρήτη με σχεδόν 19.000 δωμάτια και η Χαλκιδική με περίπου 9.500 δωμάτια.
Latest News
H Adidas ξεπέρασε τις προσδοκίες στις πωλήσεις και αναβαθμίζει το guidance για το 2024
Οι πωλήσεις της Adidas για το δεύτερο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, στα 5,82 δισ. ευρώ
Μουζάκης: Έλαβε διαταγή πληρωμής για οφειλή 4,93 εκατ. ευρώ από την Εθνική Τράπεζα – Τι απαντά
Αφορά σε εγγυητική ευθύνη υπέρ της πρωτοφειλέτριας εταιρείας Ήλιος Βιομηχανία Πλεκτικής ΑΒΕΕ
DBRS για Attica Bank: Στα 2,3 δισ. τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα
Η Attica Bank εκτιμά πώς η επιπλέον ζημιά που θα προκύψει από ενδεχόμενη πώληση του εν λόγω χαρτοφυλακίου μέσω τιτλοποίησης υπό το πρόγραμμα κρατικών εγγυήσεων Ηρακλής ΙΙΙ, δεν θα ξεπεράσει το ποσό των 400 εκατ. ευρώ.
Άνοδος 1,5% στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής
Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Διπλή διάκριση στα Hellenic Responsible Awards 2024
Η Νέα Οδός - Κεντρική Οδός απέσπασε 2 βραβεία στο πεδίο της Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας
Το roadmap της Attica Bank για τον πέμπτο τραπεζικό πόλο - Τι δήλωσε η Βρεττού
Η CEO της Attica Bank μίλησε για το deal και τη συμφωνία με τους μετόχους στη γενική συνέλευση της τράπεζας
Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου η Space Hellas
Το έργο περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό των υποδομών του Ιονίου Πανεπιστημίου και τη λήψη των κατάλληλων τεχνικών μέτρων για τον περιορισμό του κινδύνου παραβίασης ή καταστροφής των πληροφοριακών του συστημάτων
Κλειδώνει το deal για την Attica Bank - Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση
Oλοκληρώνονται οι διαδικασίες της Attica Bank για τη δημιουργία του πέμπτου ισχυρότερου πόλου στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα
«Τα σπάει» η Chanel στην Ελλάδα
Ώθηση από τις νέες μπουτίκ Chanel σε Βουκουρεστίου και Nammos Vilage στη Μύκονο
Γιατί «θάμπωσαν» τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ Flora
Πόσο επηρέασε η πτώση του τουρισμού στη Μύκονο την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Flora