Μόλις το 10% του συνόλου των ξενοδοχείων στην Ελλάδα, ήτοι 1.022 σε απόλυτο αριθμό, αλλά το 32% των δωματίων των ξενοδοχείων ανήκουν σε κάποια επώνυμη αλυσίδα σύμφωνα με την GBR Consulting.
Όπως διευκρινίζει η GBR Consulting, «επώνυμη αλυσίδα» σημαίνει ότι το ξενοδοχείο αποτελεί μέρος μιας διεθνούς μάρκας με ξενοδοχεία σε περισσότερες από μία χώρες, ή αποτελεί μέρος μιας εθνικής μάρκας με παρουσία σε διάφορες γεωγραφικές περιοχές εντός της Ελλάδας, ή ανήκει σε μια τοπική μάρκα με παρουσία με περισσότερα από ένα ξενοδοχείο σε μία μόνο γεωγραφική περιοχή ή/και σε μια κοινοπραξία, που καλύπτει ξενοδοχεία που αποτελούν μέρος μιας συνεργασίας σε επίπεδο marketing.
Σύμφωνα με την έρευνα υπάρχουν 198 ξεχωριστές μάρκες όλων των αναφερόμενων τύπων στην Ελλάδα σήμερα, εκ των οποίων οι 63 είναι διεθνείς.
Τα 5στερα ξενοδοχεία ανήκουν κατά μεγάλη πλειοψηφία σε κάποια επώνυμη αλυσίδα, καθώς το 73% αυτών και το 83% των δωματίων είναι επώνυμα, ενώ στα 4στερα τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 23% και 40% αντίστοιχα.
Η τελευταία πενταετία
Σε σύγκριση με το 2016, ο αριθμός των επώνυμων ξενοδοχείων αυξήθηκε κατά 65% και των επώνυμων δωματίων των ξενοδοχείων κατά 59%.
Ορισμένες από τις διεθνείς μάρκες που εισήλθαν στην ελληνική αγορά τα τελευταία 5 χρόνια είναι από την Marriott International (καθώς εισήχθησαν τα Autograph Collection Hotels, Marriott Hotels and Moxy), Brown Hotels, Cook & Cook’s Club (και οι δύο πρώην Thomas Cook), Hilton Worldwide (με την Curio Collection), Four Seasons, Wyndham Hotel Group (με Dolce Hotels & Resorts, Ramada, Wyndham Grand και Wyndham Hotels & Resorts), Accor (με Angsana, Ibis Styles και MGallery), Labranda Hotels & Resorts (FTI), OKU Hotels και Pacha Group.
Ο χάρτης
Το 2016 η Αθήνα, το Λασίθι (Κρήτη) και η Ηλεία (δυτική Πελοπόννησος) ήταν οι μόνες περιοχές με τα επώνυμα ξενοδοχεία να αποτελούν ποσοστό μεγαλύτερο του 40% όσον αφορά τα δωμάτια των ξενοδοχείων. Το 2021 Δωδεκάνησα και Ηράκλειο (Κρήτη) προστέθηκαν σε αυτήν την κατηγορία.
Τέλος, ο νομός με τα πιο επώνυμα δωμάτια ξενοδοχείων είναι τα Δωδεκάνησα με σχεδόν 40.000 δωμάτια, και ακολουθούν σε απόσταση το Ηράκλειο στην Κρήτη με σχεδόν 19.000 δωμάτια και η Χαλκιδική με περίπου 9.500 δωμάτια.
Latest News
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων
Ποιες εταιρείες επενδύουν στην απολιγνιτοποίηση - Τα 6 μεγάλα projects
Έργα συνολικού προϋπολογισμού 141,558 εκατ. ευρώ πραγματοποιούνται από 6 μεγάλες εταιρείες στις περιοχές όπου συνέβη η απολιγνιτοποίηση
Νέος γύρος συγκέντρωσης στα σούπερ μάρκετ - Τα χαμηλά κέρδη και τα μέτρα για τις τιμές
Τι «βλέπει» ο Αριστοτέλης Παντελιάδης για τις τιμές στα σούπερ μάρκετ - Γιατί δεν θα επιστρέψουν ποτέ εκεί που ήταν στα προ τριετίας
Restart για την Electrolux με νέα δομή και νέα προϊόντα – Οι στόχοι
Η... 105 ετών Electrolux τον τελευταίο χρόνο ολοκλήρωσε την αναδόμηση και τον προσανατολισμό της - Οι αλλαγές που έγιναν σε επίπεδο ελληνικής αγοράς
Τζαννετάκης (Motor Oil): Μηνύματα για μέρισμα αλλά και για το πλαφόν στα καύσιμα
Τι είπε ο Πέτρος Τζαννετάκης αναπληρωτής CEO της Motor Oil στους αναλυτές για τις επιπτώσεις από την πυρκαγιά στο διυλιστήριο