
Μόλις το 10% του συνόλου των ξενοδοχείων στην Ελλάδα, ήτοι 1.022 σε απόλυτο αριθμό, αλλά το 32% των δωματίων των ξενοδοχείων ανήκουν σε κάποια επώνυμη αλυσίδα σύμφωνα με την GBR Consulting.
Όπως διευκρινίζει η GBR Consulting, «επώνυμη αλυσίδα» σημαίνει ότι το ξενοδοχείο αποτελεί μέρος μιας διεθνούς μάρκας με ξενοδοχεία σε περισσότερες από μία χώρες, ή αποτελεί μέρος μιας εθνικής μάρκας με παρουσία σε διάφορες γεωγραφικές περιοχές εντός της Ελλάδας, ή ανήκει σε μια τοπική μάρκα με παρουσία με περισσότερα από ένα ξενοδοχείο σε μία μόνο γεωγραφική περιοχή ή/και σε μια κοινοπραξία, που καλύπτει ξενοδοχεία που αποτελούν μέρος μιας συνεργασίας σε επίπεδο marketing.
Σύμφωνα με την έρευνα υπάρχουν 198 ξεχωριστές μάρκες όλων των αναφερόμενων τύπων στην Ελλάδα σήμερα, εκ των οποίων οι 63 είναι διεθνείς.
Τα 5στερα ξενοδοχεία ανήκουν κατά μεγάλη πλειοψηφία σε κάποια επώνυμη αλυσίδα, καθώς το 73% αυτών και το 83% των δωματίων είναι επώνυμα, ενώ στα 4στερα τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 23% και 40% αντίστοιχα.
Η τελευταία πενταετία
Σε σύγκριση με το 2016, ο αριθμός των επώνυμων ξενοδοχείων αυξήθηκε κατά 65% και των επώνυμων δωματίων των ξενοδοχείων κατά 59%.
Ορισμένες από τις διεθνείς μάρκες που εισήλθαν στην ελληνική αγορά τα τελευταία 5 χρόνια είναι από την Marriott International (καθώς εισήχθησαν τα Autograph Collection Hotels, Marriott Hotels and Moxy), Brown Hotels, Cook & Cook’s Club (και οι δύο πρώην Thomas Cook), Hilton Worldwide (με την Curio Collection), Four Seasons, Wyndham Hotel Group (με Dolce Hotels & Resorts, Ramada, Wyndham Grand και Wyndham Hotels & Resorts), Accor (με Angsana, Ibis Styles και MGallery), Labranda Hotels & Resorts (FTI), OKU Hotels και Pacha Group.
Ο χάρτης
Το 2016 η Αθήνα, το Λασίθι (Κρήτη) και η Ηλεία (δυτική Πελοπόννησος) ήταν οι μόνες περιοχές με τα επώνυμα ξενοδοχεία να αποτελούν ποσοστό μεγαλύτερο του 40% όσον αφορά τα δωμάτια των ξενοδοχείων. Το 2021 Δωδεκάνησα και Ηράκλειο (Κρήτη) προστέθηκαν σε αυτήν την κατηγορία.
Τέλος, ο νομός με τα πιο επώνυμα δωμάτια ξενοδοχείων είναι τα Δωδεκάνησα με σχεδόν 40.000 δωμάτια, και ακολουθούν σε απόσταση το Ηράκλειο στην Κρήτη με σχεδόν 19.000 δωμάτια και η Χαλκιδική με περίπου 9.500 δωμάτια.


Latest News

Νέο εργαλείο που αξιολογεί την AI ικανότητα των επιχειρήσεων από την Deloitte
Το aiRMF της Deloitte δεν είναι απλά ένα εργαλείο αξιολόγησης αλλά ένας στρατηγικός οδηγός για τις επιχειρήσεις που επιδιώκουν να καθορίσουν το όραμά τους για την υιοθέτηση του AI

ΑΧΙΑ: Τι περιμένει η αγορά να ακούσει από τον Σιάμισιη
Η Helleniq Energy έχει προγραμματίσει να ανακοινώσει τα αποτελέσματα του 4ου τριμήνου του 2024 την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου μετά το κλείσιμο της αγοράς του ΧΑ

ΕΒΕΑ: Υπέρ της πρότασης για Επιχειρηματικό Πάρκο στο Κρυονέρι
Το ΕΒΕΑ υποστηρίζει την πρόταση δημιουργίας ενός πιλοτικού δρόμου με στόχο τυην αναγνώριση της Άτυπης Βιομηχανικής Συγκέντρωσης Κρυονερίου

Ο Μιλέι απειλεί να τινάξει στον αέρα deal 1,25 δισ. στις τηλεπικοινωνίες της Αργεντινής
Ο Χαβιέ Μιλέι προειδοποίησε την Telefonica ότι η κυβέρνησή του θα επανεξετάσει το deal με την Telecom Argentina

Τι περιμένει η ΑΧΙΑ για τα αποτελέσματα της Εθνικής
Η ΑΧΙΑ αναμένει ότι το κόστος του κινδύνου θα συνεχίσει την πορεία του προς την εξομάλυνση, φτάνοντας τις 60 μ.β

Aktor4TheFuture: Πρόγραμμα υποτροφιών 14 εκατ. για μεταπτυχιακές σπουδές
Ο Όμιλος Aktor, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου, συμβάλλει στο να μείνουν τα λαμπρά μυαλά στην Ελλάδα

«Πέρασε» το πακέτο του Πόλσον για το 2,8% της Πειραιώς - Τι δήλωσε η Paulson & Co
Μετά την πώληση, η Paulson παραμένει ο μεγαλύτερος μέτοχος της Πειραιώς, κατέχοντας περίπου 170 εκατ. μετοχές ή το 14% της εταιρείας

«Κλειδί» στα σχέδια της Mondelez η Chipita - Η «δύσκολη αρχή»
Από τις τρεις εξαγορασθείσες επιχειρήσεις, ο Van de Put προέβλεψε ότι η Chipita θα έχει τον μεγαλύτερο βραχυπρόθεσμο αντίκτυπο

Οι χρυσές ευκαιρίες στο ταμπλό - Τα «πήγαινε έλα» Πόλσον, Γερμανού, Κάτσου και έπεται συνέχεια
Έντονη κινητικότητα παρατηρείται στο Χρηματιστήριο Αθηνών – Στις υψηλές αποδόσεις ποντάρουν οι επενδυτές

Οι καταναλωτές έκοψαν το γάλα - Τα ζόρια στα deals των επιχειρήσεων
Τι δείχνουν τα στοιχεία για την πορεία της κατανάλωσης - Σε ποιο περιβάλλον επιδιώκεται η πώληση Δωδώνη και Δέλτα