![Γροιλανδία – Έλιωσε τεράστια ποσότητα πάγου σε μία ημέρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/grilandia-pagos.jpg)
Μια τεράστια ποσότητα πάγου έχασε η Γροιλανδία την Τετάρτη, εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής η οποία τροφοδοτεί υψηλές θερμοκρασίες σε όλη την Αρκτική.
Από το νερό αυτό θα μπορούσε να καλυφθεί σε ύψος 5 εκατοστών ολόκληρη η πολιτεία της Φλόριντα.
Πρόκειται για την τρίτη μεγαλύτερη απώλεια πάγου για τη Γροιλανδία μέσα σε μία ημέρα από το 1950. Τα δύο προηγούμενα ρεκόρ είχαν καταγραφεί το 2012 και το 2019.
Η ταχεία τήξη του πάγου ήταν το αποτέλεσμα του θερμού αέρα που παγιδεύτηκε πάνω από το νησί της Αρκτικής λόγω μιας αλλαγής στα μοτίβα της κυκλοφορίας του στην ατμόσφαιρα, σύμφωνα με τους επιστήμονες που προειδοποιούν ότι μπορεί να χαθεί περισσότερος πάγος.
Ανησυχία από τους επιστήμονες
Μόνο την Τετάρτη έλιωσαν περίπου 22 γιγατόνοι πάγου – με τους 12 να ρέουν στον ωκεανό και τους υπόλοιπους 10 να απορροφώνται από το χιόνι, όπου ενδέχεται να ξαναπαγώσουν, σύμφωνα με τον Ξαβιέ Φετβάις, κλιματολόγο στο Πανεπιστήμιο της Λιέγης, το Βέλγιο.
Η Polar Portal, ένωση ερευνητικών ινστιτούτων της Δανίας, περιέγραψε το φαινόμενο σε ανάρτηση στο Twitter κάνοντας λόγο για «μαζική τήξη». Μολονότι ο όγκος πάγου που έλιωσε μέσα σε μία ημέρα ήταν μικρότερος σε σύγκριση με εκείνον του 2019, το φαινόμενο αφορούσε μια μεγαλύτερη περιοχή, εξήγησε.
Τέτοια γεγονότα μπορεί να δημιουργήσουν φαινόμενα ανατροφοδότησης, που οδηγούν σε περαιτέρω αύξηση της θερμοκρασίας και περισσότερη τήξη των πάγων στη Γροιλανδία, εξήγησε ο Μάρκο Τεντέσκο, κλιματολόγος στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια. Καθώς ο πάγος λιώνει, εκτίθεται από κάτω το έδαφος ή πιο σκουρόχρωμοι πάγοι που απορροφούν μεγαλύτερη ηλιακή ακτινοβολία, αντί να την αντανακλούν πίσω στην ατμόσφαιρα. «Καθιστά πραγματικά πιο ευάλωτη τη Γροιλανδία», πρόσθεσε.
Οι επιστήμονες υπολογίζουν ότι ο λιώσιμο του παγοκαλύμματος της Γροιλανδίας ευθύνεται για περίπου το 25% της ανόδου της στάθμης της θάλασσας τις τελευταίες δεκαετίες.
Εξίσου ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι η Αρκτική γενικότερα θερμαίνεται γρηγορότερα από τον υπόλοιπο πλανήτη. Την Τετάρτη, η θερμοκρασία αέρα στη Γροιλανδία ήταν «ανησυχητική» φτάνοντας μέχρι και τους 23,2 βαθμούς Κελσίου στο Κόνσταμπλ Πιντ, στο ανατολικό τμήμα του νησιού.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Νορβηγία: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/EV_parking_lot_Oslo-600x400.jpg)
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
![Κίνα: «Φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ChinaSolar1-600x390.jpg)
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
![Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone-2-600x350.jpg)
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
![Ασφάλειες: Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Petra-Hielkema-600x400.jpg)
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
![Κλιματική αλλαγή: Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/kafsonas-1-600x400.jpg)
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
![Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/bain-cyclical-economy-600x283.jpg)
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
![Κλιματική αλλαγή: Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/klimatiki-allagi2-600x400.jpg)
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
![Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/skylakakis-energy-summit1-600x400.jpg)
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης
![Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ: Συνεχίζει την ενεργειακή αναβάθμιση του στόλου του](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Ηλεκτροκίνητα-οχήματα-μεταφοράς-τσιμέντου-Ομίλου-ΗΡΑΚΛΗΣ-2-600x400.jpg)
Συνεχίζεται η ενεργειακή αναβάθμιση του στόλου του ομίλου ΗΡΑΚΛΗΣ
Ο Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ φέρνει τα πρώτα ηλεκτροκίνητα οχήματα μεταφοράς τσιμέντου