Είναι η αρχετυπική αντιπαλότητα του παλιού με το καινούργιο; Ή η απελπισία των καλλιτεχνών που βλέπουν ότι η δουλειά τους υποτιμάται διαρκώς σε μια συγκυρία εκτίναξης των νέων τεχνολογιών και κυριαρχίας της χρηματιστηριακής λογικής των «κεφαλαιακών κερδών» που διέπει (και) τη βιομηχανία του θεάματος; Η αγωγή που έκανε την Πέμπτη στο ανώτερο δικαστήριο του Λος Άντζελες η πρωταγωνίστρια της Marvel Walt Disney Σκάρλετ Τζοχάνσον κατά της εταιρείας της είναι το δίχως άλλο μια γενναία κίνηση, παρ’ ότι πρόκειται για μια διασημότητα που δεν πρόκειται να μείνει στα «αζήτητα», αφού όλα τα μεγάλα στούντιο του Χόλιγουντ (αλλά και παραγωγοί από όλο τον κόσμο) θα ήθελαν να έχουν στο «παλμαρέ των αστεριών τους».
Δεν είναι απλό για κανένα εργαζόμενο να μηνύσει τον εργοδότη του. Γιατί έφτασε στο σημείο να το πράξει η Σκάρλετ Τζοχάνσον που δεν είχε δώσει ως τώρα δείγματα «δύσκολου» χαρακτήρα – πόσω μάλλον δύστροπου; Η διάσημη αμερικανίδα ηθοποιός προσέφυγε κατά της Walt Disney επειδή ταυτόχρονα με την πρεμιέρα που έκανε στους κινηματογράφους η τελευταία ταινία της, «Black Widow», η υπηρεσία streaming του ομίλου Disney+ έδωσε τη δυνατότητα στους αμέτρητους θαυμαστές της να «κατεβάσουν» την ταινία και να την απολαύσουν στο σπίτι τους – παρεμπιπτόντως, οι κριτικοί θεωρούν πολύ μέτρια την ταινία, που αδικεί την πάντα λαμπερή πρωταγωνίστρια.
Εν πάση περιπτώσει, η Σκάρλετ Τζοχάνσον στην αγωγή της υποστηρίζει ότι η Marvel Entertainment της Disney παραβίασε τη συμφωνία που είχε κάνει μαζί της για διανομή της ταινίας μόνο στις κινηματογραφικές αίθουσες. Η αμοιβή της, εξάλλου, έχει συμφωνηθεί να βασιστεί ως επί το πλείστον στις πωλήσεις του box-office, στα εισιτήρια δηλαδή που θα κάνει η ταινία.
Εισιτήρια, συνδρομητές και μέτοχοι
«Δεν είναι μυστικό ότι η Disney διανέμει απευθείας ταινίες όπως η “Black Widow” και στην Disney+ για να αυξήσει τους συνδρομητές της και με τον τρόπο αυτό να δώσει ώθηση η εταιρεία στην τιμή της μετοχής της. Και καμουφλάρει την πρακτική αυτή πίσω από την Covid-19, που τη χρησιμοποιεί ως πρόφαση για να παραβιάζει τις συμφωνίες με τους καλλιτέχνες», δήλωσε στο CNBC ο Τζον Μπερλίνσκι της εταιρείας παροχής νομικών υπηρεσιών Kasowitz Benson Torres που εκπροσωπεί την Τζοχάνσον.
«Αγνοώντας τα συμβόλαια με τους καλλιτέχνες που είναι υπεύθυνοι για την επιτυχία των ταινιών της για να εξυπηρετήσουν μια κοντόφθαλμη στρατηγική, η Disney παραβιάζει τα δικαιώματά τους και αυτό θα το αποδείξουμε στο δικαστήριο. Αυτή ασφαλώς δεν θα είναι η τελευταία περίπτωση που ταλέντα του Χόλιγουντ ορθώνουν το ανάστημά τους στην Disney. Και εκείνο που πρέπει να γίνει σαφές είναι πως, ό,τι και να ισχυριστεί η εταιρεία, είναι νομική υποχρέωση να τιμά τα συμβόλαιά της», εξήγησε ο δικηγόρος της πρωταγωνίστριας.
Η Τζοχάνσον διαμαρτυρήθηκε στην εταιρεία αμέσως μόλις έμαθε ότι την ίδια μέρα που θα γινόταν η πρεμιέρα της ταινίας στις αίθουσες η Marvel θα ξεκινούσε και τη διανομή της μέσω streaming. Στην αγωγή οι δικηγόροι της συμπεριέλαβαν την απάντηση της Marvel, που επιβεβαιώνει ότι θα συμβεί αυτό και ότι η «Black Widow»
θα διανεμηθεί στο κοινό όπως διανέμονται και οι άλλες κινηματογραφικές παραγωγές της MCU.
«Κοινή πρακτική λόγω Covid»
«Δεν υπάρχει καμία αξία σ’ αυτή την προσφυγή. Τα επιχειρήματα είναι εσφαλμένα και παραπλανητικά, καθώς αγνοούν προκλητικά τις τρομακτικές και παρατεταμένες επιπτώσεις που έχει παγκοσμίως η πανδημία της Covid-19. Η Disney έχει τηρήσει πλήρως το συμβόλαιο με την κυρία Τζοχάνσον και, πέραν αυτού, η άμεση διανομή της “Black Widow” μέσω της Disney+ έχει ενισχύσει σημαντικά τη δυνατότητα να εισπράξει η κυρία Τζοχάνσον αμοιβή επιπλέον των 20 εκατ. δολαρίων που έχει λάβει ως τώρα», σημειώνει σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Disney μόλις έγινε γνωστή η εναντίον της δικαστική προσφυγή από την ηθοποιό.
Σύμφωνα με το BBC, το πρώτο Σαββατοκύριακο προβολής της η “Black Widow” έκανε εισπράξεις 80 εκατ. δολαρίων στη Βόρεια Αμερική και 78 εκατ. δολαρίων διεθνώς, ενώ από τις υπηρεσίες streaming της Disney+ Premier Access εισέπραξε επιπλέον 60 εκατ. δολάρια. Σύμφωνα με το CNBC, η ταινία έκοψε εισιτήρια «άνω των 150 εκατ. δολαρίων τις πρώτες τρεις εβδομάδες στις αίθουσες», ενώ έκανε εισπράξεις 60 εκατ. δολαρίων από την Disney+ το πρώτο Σαββατοκύριακο που διατέθηκε σε streaming.
Τα διεθνή μέσα ενημέρωσης επικαλούμενα «πηγές προσκείμενες στην ηθοποιό» μεταδίδουν ότι η Σκάρλετ Τζοχάνσον υπολογίζει ότι έχασε περί τα 50 εκατ. δολάρια εξαιτίας της ταυτόχρονης διανομής της ταινίας στις αίθουσες των κινηματογράφων και σε streaming. Σε κάθε περίπτωση, η εξέλιξη της δίκης θα έχει ενδιαφέρον.
Latest News
Τίλντα Σουίντον: Θα βραβευτεί με την Τιμητική Χρυσή Άρκτο στη Berdinale
«Το να τιμώμαι με αυτόν τον τρόπο από το συγκεκριμένο φεστιβάλ είναι για μένα βαθιά συγκινητικό», δήλωσε η Τίλντα Σουίντον για το Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου.
Τέλος στον αγροτικό γιατρό – Γίνεται προσωπικός γιατρός υποχρεωτικής θητείας
Ανοικτό σύστημα αυτόματης κάλυψης των κενών θέσεων σε περιφερειακά ιατρεία και Κέντρα Υγείας, επιχειρεί να καλύψει τα κενά στους προσωπικούς γιατρούς
«Αγγέλικα Κοροβέση: Γλυπτική»: Το βιβλίο – λεύκωμα της Aggelika Korovessi
Το βιβλίο - λεύκωμα της Aggelika Korovessi, με τίτλο "Αγγέλικα Κοροβέση: Γλυπτική", του οποίου η έκδοση είναι μια ευγενική χορηγία του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ
Λιγότερα από τα μισά νέα φάρμακα έχουν εγκριθεί σε όλες τις χώρες
Πρώτα στις ΗΠΑ εγκρίνονται και αποζημιώνονται οι καινούριες δραστικές ουσίες στα φάρμακα, ακολουθούν Ευρώπη και Ιαπωνία
Ανισότητες στη φαρμακευτική περίθαλψη από την ελλιπή χρηματοδότηση στην υγεία
Ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη από τους ασθενείς για φάρμακα – Ο ανεπαρκής προϋπολογισμός προκαλεί καταστροφικές δαπάνες στα νοικοκυριά
Κομμένο πεπόνι αξίας 26 εκατ. φέρνει πόλεμο στους Christie’s
Ο οίκος Christie’s μηνύει τον πλειοδότη του Le Melon entamé, ενός αριστουργήματος νεκρής φύσης, γιατί δεν έχει πληρωθεί
Tesla -Intel και η ανεπάρκεια των δ.σ. - Τα συστατικά για το τέλειο δ.σ.
Η Intel και η Tesla αντιπροσωπεύουν δύο τρόπους με τους οποίους τα δ.σ. αποτυγχάνουν στο καθήκον τους να εκπροσωπούν τους επενδυτές και να θέτουν τη διοίκηση προ των ευθυνών της, υπσοτηρίζει ο Economist
Υγεία: Νέες επιβαρύνσεις στους ασθενείς για μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης
Λογιστικές αλχημείες για μείωση των υποχρεωτικών επιστροφών των φαρμακευτικών, με μετατροφή φαρμάκων σε ΜΗΣΥΦΑ και πλαφόν σε φάρμακα των φαρμακείων
Η ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΟΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ: Ενδοσκοπική καρδιοχειρουργική, από την φαντασία στην καθημερινότητα
Ο Διευθυντής της Κλινικής Ενδοσκοπικής Καρδιοχειρουργικής και Αορτής του Ιατρικού Κέντρου Αθηνών, καρδιοχειρουργός Αριστοτέλης Πάνος μιλάει για την ενδοσκοπική ή video-assisted καρδιοχειρουργική
Δημητριάδης στον ΟΤ: «Πώς το Υπερταμείο θα διανείμει υπεραξίες σε Δημόσιο και πολίτες»
Ο Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης CEO στο Υπερταμείο μιλά στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα για τους στρατηγικούς στόχους της περιόδου 2025 - 2027