Μόλις το 10% του συνόλου των ξενοδοχείων στην Ελλάδα, ήτοι 1.022 σε απόλυτο αριθμό, αλλά το 32% των δωματίων των ξενοδοχείων ανήκουν σε κάποια επώνυμη αλυσίδα σύμφωνα με την GBR Consulting.
Όπως διευκρινίζει η GBR Consulting, «επώνυμη αλυσίδα» σημαίνει ότι το ξενοδοχείο αποτελεί μέρος μιας διεθνούς μάρκας με ξενοδοχεία σε περισσότερες από μία χώρες, ή αποτελεί μέρος μιας εθνικής μάρκας με παρουσία σε διάφορες γεωγραφικές περιοχές εντός της Ελλάδας, ή ανήκει σε μια τοπική μάρκα με παρουσία με περισσότερα από ένα ξενοδοχείο σε μία μόνο γεωγραφική περιοχή ή/και σε μια κοινοπραξία, που καλύπτει ξενοδοχεία που αποτελούν μέρος μιας συνεργασίας σε επίπεδο marketing.
Σύμφωνα με την έρευνα υπάρχουν 198 ξεχωριστές μάρκες όλων των αναφερόμενων τύπων στην Ελλάδα σήμερα, εκ των οποίων οι 63 είναι διεθνείς.
Τα 5στερα ξενοδοχεία ανήκουν κατά μεγάλη πλειοψηφία σε κάποια επώνυμη αλυσίδα, καθώς το 73% αυτών και το 83% των δωματίων είναι επώνυμα, ενώ στα 4στερα τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 23% και 40% αντίστοιχα.
Η τελευταία πενταετία
Σε σύγκριση με το 2016, ο αριθμός των επώνυμων ξενοδοχείων αυξήθηκε κατά 65% και των επώνυμων δωματίων των ξενοδοχείων κατά 59%.
Ορισμένες από τις διεθνείς μάρκες που εισήλθαν στην ελληνική αγορά τα τελευταία 5 χρόνια είναι από την Marriott International (καθώς εισήχθησαν τα Autograph Collection Hotels, Marriott Hotels and Moxy), Brown Hotels, Cook & Cook’s Club (και οι δύο πρώην Thomas Cook), Hilton Worldwide (με την Curio Collection), Four Seasons, Wyndham Hotel Group (με Dolce Hotels & Resorts, Ramada, Wyndham Grand και Wyndham Hotels & Resorts), Accor (με Angsana, Ibis Styles και MGallery), Labranda Hotels & Resorts (FTI), OKU Hotels και Pacha Group.
Ο χάρτης
Το 2016 η Αθήνα, το Λασίθι (Κρήτη) και η Ηλεία (δυτική Πελοπόννησος) ήταν οι μόνες περιοχές με τα επώνυμα ξενοδοχεία να αποτελούν ποσοστό μεγαλύτερο του 40% όσον αφορά τα δωμάτια των ξενοδοχείων. Το 2021 Δωδεκάνησα και Ηράκλειο (Κρήτη) προστέθηκαν σε αυτήν την κατηγορία.
Τέλος, ο νομός με τα πιο επώνυμα δωμάτια ξενοδοχείων είναι τα Δωδεκάνησα με σχεδόν 40.000 δωμάτια, και ακολουθούν σε απόσταση το Ηράκλειο στην Κρήτη με σχεδόν 19.000 δωμάτια και η Χαλκιδική με περίπου 9.500 δωμάτια.
Latest News
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων