Με ρυθμούς σπρίντερ «τρέχουν» οι πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ στην χώρα μας, καθώς το πρώτο εξάμηνο άγγιξαν τα 140,6 εκατ. ευρώ, και είναι βέβαιο πως θα ξεπεράσουν κατά πολύ τα 163,8 εκατ. ευρώ με τα οποία έκλεισε συνολικά ο κλάδος το 2020.
Η μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού φαίνεται να έχει σταθεροποιηθεί τα πρώτο εξάμηνο του 2021 στα 78,70 ευρώ με το ΦΠΑ και να κυμαίνεται στα ίδια περίπου επίπεδα με το δεύτερο εξάμηνο του 2020.
Μάλιστα τα σχεδόν 15 τεμάχια από τα συνολικά 37,5 που περιέχει το αγοραστικό καλάθι, αποτελούν φρέσκα τρόφιμα. ατ. ευρώ με τα οποία έκλεισε συνολικά ο κλάδος το 2020.
Ποιος όμως είναι ο καλύτερος πελάτης των ηλεκτρονικών αλυσίδων σούπερ μάρκετ;
Από τα ευρήματα της έρευνα της Convert Group και του ΙΕΛΚΑ προκύπτει ότι e-ψώνια κάνουν κυρίως γυναίκες σε ποσοστό 60%, οι οποίες είναι παντρεμένες σε ποσοστό 67%, έχουν οικογένεια 3-4 ατόμων και ηλικιακά έχουν περάσει τα πρώτα –άντα. Συγκεκριμένα, η ηλικία τους κυμαίνεται μεταξύ 36 και 55 ετών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η απόσταση που χωρίζει τους singles, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία των online καταναλωτών, σε σχέση με τους παντρεμένους, είναι αρκετά μεγάλη. Μόλις 21% είναι οι άγαμοι που κάνουν τα ψώνια τους ηλεκτρονικά.
Όσον αφορά το μορφωτικό και το βιοτικό επίπεδο, σχεδόν οι μισοί που προτιμούν να ψωνίζουν online (ποσοστό 44%) έχουν πτυχίο Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Bachelor’s degree), το 27% μεταπτυχιακό (MSc/Phd) ενώ το 26% είναι απόφοιτοι Λυκείου.
Αναφορικά με το εισόδημα, 4 στους 10 πελάτες των online σούπερ μάρκετ έχουν μηνιαίο εισόδημα από 1.501-3.000 ευρώ, ποσοστό 34% εισόδημα 750-1.500 ευρώ, κάτω από 750 ευρώ το 17% και πάνω από 3.000 ευρώ το 10%.
Διαβάστε επίσης
Έκρηξη στις πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ – Οι ώρες… αιχμής στις παραγγελίες
Ενδιαφέρον έχει και η επαγγελματική κατάσταση των καταναλωτών. Σύμφωνα με την έρευνα, 4 στους 10 εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα, το 16% είναι συνταξιούχοι, το 10% Δημόσιοι υπάλληλοι, το 16% ελεύθεροι επαγγελματίες/επιχειρηματίες, 9% άνεργοι και 2% φοιτητές.
Ωστόσο ακόμη και ο καλύτερος πελάτης των e- αλυσίδων δεν είναι τους είναι ιδιαίτερα «πιστός». Ειδικότερα, 6 στους 10 (ποσοστό 57%) συνεχίζουν να ψωνίζουν από 1 έως 4 φορές μέσω του φυσικού δικτύου, 1 στους 5 έως και 8 φορές και ποσοστό 15% περισσότερες από 8 φορές τον μήνα.
Τέλος σε ότι αφορά τη δαπάνη, από τα 416 ευρώ που είναι ο μέσος όρος των χρημάτων που δαπανούν οι καταναλωτές τον μήνα για αγορές τροφίμων τα 146 ευρώ κατευθύνονται στα ηλεκτρονικά δίκτυα των σούπερ μάρκετ.
Latest News
ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ: Η Masdar Hellas αγόρασε 473.000 μετοχές
Η αγορά έγινε έναντι 20 ευρώ ανά μετοχή μέσω χρηματιστηριακών συναλλαγών
Protergia: Σταθερές οι τιμές στο ρεύμα για έβδομο συνεχόμενο μήνα
Οι σταθερά ανταγωνιστικές τιμές παραμένουν σε όλα τα προϊόντα της ηλεκτρικής ενέργειας της Protergia
Elevate Greece: Στις 805 οι εγγεγραμμένες startups στο εθνικό μητρώο
Τι προκύπτει από απόφαση που υπέγραψε ο γενικός γραμματέας Έρευνας και Καινοτομίας, Τασος Γαϊτάνης
Ανανεώθηκε η θητεία τεσσάρων γενικών διευθυντών στον ΑΔΜΗΕ
Ανανεώθηκαν για τέσσερα χρόνια οι θητείες των κ. Ιωάννη Μάργαρη, Ιωάννη Βρεττού, Ιωάννη Μανιάτη και Δημητρίου Μίχου.
Μείωσε τα πρόστιμα σε 3 εταιρείες βρεφικών ειδών η Επιτροπή Ανταγωνισμού - Το σκεπτικό της απόφασης
Οι εταιρείες κατέθεσαν στην Επιτροπή Ανταγωνισμού αίτημα υπαγωγής στη διαδικασία διευθέτησης διαφορών σύμφωνα με τα προβλεπόμενα
Mega lifting της ΔΕΗ σε μονάδες ρεύματος στα νησιά - Οι πρώτες στη Σαντορίνη
Οι νέες μονάδες θα συμβάλουν στη διασφάλιση της ενεργειακής επάρκειας του νησιού ενόψει της θερινής περιόδου.
Έρχεται mega deal: Η Xerox εξαγοράζει τη Lexmark
Η συναλλαγή των δύο εταιρειών της βιομηχανίας εκτυπώσεων αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2025
Kaizen Gaming: 2024 – Μια χρονιά ορόσημο που επιβεβαιώνει την έννοια της συνεχούς εξέλιξης
Είσοδος σε νέες αγορές, χορηγικές συνεργασίες παγκόσμιας εμβέλειας, χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και η ίδρυση του Kaizen Foundation ανάμεσα στα «highlights» της χρονιάς για την εταιρεία
Πόσο αυξήθηκε η περιουσία των Ελλήνων - Τι δείχνουν οι καταθέσεις
Αύξηση των καταθέσεων και των επενδύσεων σε αμοιβαία κεφάλαια για 7η διαδοχική χρονιά - Τι προτιμούν οι αποταμιευτές
Alpha Bank: Με ψηφιακό βοηθό που χρησιμοποιεί Generative AI
Σύμφωνα με την Alpha Bank, περισσότερες από 5.500 ψηφιακές συνομιλίες την εβδομάδα διεκπεραιώνει ο νέος ψηφιακός βοηθός από τους πρώτους μήνες που τέθηκε σε εφαρμογή