![e-Σούπερ Μάρκετ – Ποιο είναι το προφίλ του καλύτερου πελάτη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/online-shopping.jpg)
Με ρυθμούς σπρίντερ «τρέχουν» οι πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ στην χώρα μας, καθώς το πρώτο εξάμηνο άγγιξαν τα 140,6 εκατ. ευρώ, και είναι βέβαιο πως θα ξεπεράσουν κατά πολύ τα 163,8 εκατ. ευρώ με τα οποία έκλεισε συνολικά ο κλάδος το 2020.
Η μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού φαίνεται να έχει σταθεροποιηθεί τα πρώτο εξάμηνο του 2021 στα 78,70 ευρώ με το ΦΠΑ και να κυμαίνεται στα ίδια περίπου επίπεδα με το δεύτερο εξάμηνο του 2020.
Μάλιστα τα σχεδόν 15 τεμάχια από τα συνολικά 37,5 που περιέχει το αγοραστικό καλάθι, αποτελούν φρέσκα τρόφιμα. ατ. ευρώ με τα οποία έκλεισε συνολικά ο κλάδος το 2020.
Ποιος όμως είναι ο καλύτερος πελάτης των ηλεκτρονικών αλυσίδων σούπερ μάρκετ;
Από τα ευρήματα της έρευνα της Convert Group και του ΙΕΛΚΑ προκύπτει ότι e-ψώνια κάνουν κυρίως γυναίκες σε ποσοστό 60%, οι οποίες είναι παντρεμένες σε ποσοστό 67%, έχουν οικογένεια 3-4 ατόμων και ηλικιακά έχουν περάσει τα πρώτα –άντα. Συγκεκριμένα, η ηλικία τους κυμαίνεται μεταξύ 36 και 55 ετών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η απόσταση που χωρίζει τους singles, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία των online καταναλωτών, σε σχέση με τους παντρεμένους, είναι αρκετά μεγάλη. Μόλις 21% είναι οι άγαμοι που κάνουν τα ψώνια τους ηλεκτρονικά.
Όσον αφορά το μορφωτικό και το βιοτικό επίπεδο, σχεδόν οι μισοί που προτιμούν να ψωνίζουν online (ποσοστό 44%) έχουν πτυχίο Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Bachelor’s degree), το 27% μεταπτυχιακό (MSc/Phd) ενώ το 26% είναι απόφοιτοι Λυκείου.
Αναφορικά με το εισόδημα, 4 στους 10 πελάτες των online σούπερ μάρκετ έχουν μηνιαίο εισόδημα από 1.501-3.000 ευρώ, ποσοστό 34% εισόδημα 750-1.500 ευρώ, κάτω από 750 ευρώ το 17% και πάνω από 3.000 ευρώ το 10%.
Διαβάστε επίσης
Έκρηξη στις πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ – Οι ώρες… αιχμής στις παραγγελίες
Ενδιαφέρον έχει και η επαγγελματική κατάσταση των καταναλωτών. Σύμφωνα με την έρευνα, 4 στους 10 εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα, το 16% είναι συνταξιούχοι, το 10% Δημόσιοι υπάλληλοι, το 16% ελεύθεροι επαγγελματίες/επιχειρηματίες, 9% άνεργοι και 2% φοιτητές.
Ωστόσο ακόμη και ο καλύτερος πελάτης των e- αλυσίδων δεν είναι τους είναι ιδιαίτερα «πιστός». Ειδικότερα, 6 στους 10 (ποσοστό 57%) συνεχίζουν να ψωνίζουν από 1 έως 4 φορές μέσω του φυσικού δικτύου, 1 στους 5 έως και 8 φορές και ποσοστό 15% περισσότερες από 8 φορές τον μήνα.
Τέλος σε ότι αφορά τη δαπάνη, από τα 416 ευρώ που είναι ο μέσος όρος των χρημάτων που δαπανούν οι καταναλωτές τον μήνα για αγορές τροφίμων τα 146 ευρώ κατευθύνονται στα ηλεκτρονικά δίκτυα των σούπερ μάρκετ.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Μουζάκης: Έλαβε διαταγή πληρωμής για οφειλή 4,93 εκατ. ευρώ από την Εθνική Τράπεζα – Τι απαντά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/klostoi-768x512-1-600x400.jpg)
Μουζάκης: Έλαβε διαταγή πληρωμής για οφειλή 4,93 εκατ. ευρώ από την Εθνική Τράπεζα – Τι απαντά
Αφορά σε εγγυητική ευθύνη υπέρ της πρωτοφειλέτριας εταιρείας Ήλιος Βιομηχανία Πλεκτικής ΑΒΕΕ
![DBRS για Attica Bank: Στα 2,3 δισ. τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Attica-1-600x400.jpg)
DBRS για Attica Bank: Στα 2,3 δισ. τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα
Η Attica Bank εκτιμά πώς η επιπλέον ζημιά που θα προκύψει από ενδεχόμενη πώληση του εν λόγω χαρτοφυλακίου μέσω τιτλοποίησης υπό το πρόγραμμα κρατικών εγγυήσεων Ηρακλής ΙΙΙ, δεν θα ξεπεράσει το ποσό των 400 εκατ. ευρώ.
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 1,5% στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Μάιο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/epixeiriseis_2-600x414.jpg)
Άνοδος 1,5% στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής
![Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Διπλή διάκριση στα Hellenic Responsible Awards 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Σιμόπουλος-Αντωνακόπουλος-Λαμπρόπουλος-600x450.jpeg)
Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Διπλή διάκριση στα Hellenic Responsible Awards 2024
Η Νέα Οδός - Κεντρική Οδός απέσπασε 2 βραβεία στο πεδίο της Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας
![Βρεττού – Attica Bank: Το roadmap για τον 5ο τραπεζικό πόλο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Photo_Eleni-Vrettou-768x546-1-1-600x427.jpg)
Το roadmap της Attica Bank για τον πέμπτο τραπεζικό πόλο - Τι δήλωσε η Βρεττού
Η CEO της Attica Bank μίλησε για το deal και τη συμφωνία με τους μετόχους στη γενική συνέλευση της τράπεζας
![Space Hellas: Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Space-Hellas-600x375.jpg)
Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου η Space Hellas
Το έργο περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό των υποδομών του Ιονίου Πανεπιστημίου και τη λήψη των κατάλληλων τεχνικών μέτρων για τον περιορισμό του κινδύνου παραβίασης ή καταστροφής των πληροφοριακών του συστημάτων
![Attica Bank: Κλειδώνει το deal – Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/attica_bank_774064730-600x375.jpg)
Κλειδώνει το deal για την Attica Bank - Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση
Oλοκληρώνονται οι διαδικασίες της Attica Bank για τη δημιουργία του πέμπτου ισχυρότερου πόλου στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα
![Linea Piu: Τριπλάσια κέρδη για τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο της Chanel στην Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/chanel-flap-bag-600x420.jpg)
«Τα σπάει» η Chanel στην Ελλάδα
Ώθηση από τις νέες μπουτίκ Chanel σε Βουκουρεστίου και Nammos Vilage στη Μύκονο
![Flora: Λίγο πιο «θαμπά» το 2023 τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/flora1-600x398.png)
Γιατί «θάμπωσαν» τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ Flora
Πόσο επηρέασε η πτώση του τουρισμού στη Μύκονο την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Flora
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια