«Θωρακίζεται» ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια της Κρήτης με πυκνή κίνηση πλοίων και επιβατών μέσω του οποίου συνδέονται τα νότια της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων και η ακριτική Γαύδος.
Πρόκειται για το λιμάνι της Μαύρης Λιμνώνας Χώρας Σφακίων για το οποίο το Λιμενικό Ταμείο Νομού Χανίων ενέκρινε την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ανοίγοντας το δρόμο για σημαντικά έργα βελτίωσης του .
Όπως αναφέρει η Μελέτη που παρουσιάζει το ΑΠΕ –ΜΠΕ, «ο λιμένας Σφακίων χαρακτηρίζεται ως επιβατικός λιμένας ενδοπεριφερειακής εμβέλειας.
Ο λιμένας εξυπηρετεί την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Χώρας Σφακίων με τα επτά κύρια λιμάνια της νοτιοδυτικής Κρήτης (Λουτρό, Αγυιά Ρουμέλη, Σούγια, Παλαιόχωρα, Γαύδος, Αγία Γαλήνη, Πλακιάς) Ο μέσος ετήσιος αριθμός κατάπλων για Ε/Γ – Ο/Γ σκάφη κατηγορίας Β ανέρχεται περίπου σε 960, ενώ τα υπόλοιπα τουριστικά και αλιευτικά σκάφη της περιοχής σε περίπου 600 κατάπλους. Οι ανάγκες τους θερινούς μήνες είναι σημαντικά αυξημένες. Ο λιμένας, λόγω και της ύπαρξης ράμπας ανέλκυσης-καθέλκυσης σκαφών χρησιμοποιείται ειδικά τους θερινούς μήνες και από σημαντικό αριθμό φουσκωτών και σκαφών αναψυχής.
Επίσης, ο Λιμένας Σφακίων είναι ένα από τα πιο σημαντικά αλιευτικά καταφύγια στη Νότια Κρήτη. Στο λιμάνι ελλιμενίζονται κατά κύριο λόγο αλιευτικά σκάφη μικρής παράκτιας αλιείας. Πρόκειται για καθορισμένο λιμένα εκφόρτωσης αλιευμάτων, όπου εκφορτώνουν και αλιευτικά σκάφη μέσης αλιείας, κυρίως γρι γρι που αλιεύουν στην ευρύτερη περιοχή».
Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αφορά την ανανέωση της ισχύος των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών, καθώς και την τροποποίηση που αφορά σημαντικά έργα βελτίωσης και επέκτασης του λιμανιού καθώς και των λιμενικών του υποδομών.
Η σκοπιμότητα τροποποίησης του έργου περιγράφεται με χαρακτηριστικό τρόπο στην έκθεση των υπηρεσιών του Λιμενικού Ταμείου που αναφέρει: «Στην υφιστάμενη κατάσταση ο επιβατικός και αλιευτικός Λιμένας Μαύρης Λιμνώνας Χώρας Σφακίων χαρακτηρίζεται από έντονο πρόβλημα λειτουργικότητας. Η κυματική υπερπήδηση του προσήνεμου μόλου στις μεγάλης έντασης κακοκαιρίες και η κυματική διείσδυση καθιστούν ιδιαίτερα δύσκολη την πρόσδεση και την παραμονή των Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων στο λιμάνι, ιδίως κατά τους χειμερινούς μήνες. Επίσης, δεν δύναται να καλύψει την επιβατική ζήτηση, σε περιόδους αυξημένης ζήτησης, λόγω ανεπάρκειας των διαθέσιμων κρηπιδωμάτων και των λειτουργικών βαθών τους».
Με βάση την εικόνα αυτή τα προτεινόμενα έργα βελτίωσης-αναβάθμισης του λιμένα είναι:
Κατασκευή νέου προσήνεμου μόλου μήκους 265 μέτρων .
Επιμήκυνση υφιστάμενου (εσωτερικά στη λιμενολεκάνη) μόλου από φυσικούς ογκόλιθους κατά 30 μέτρα.
Κρηπιδώματα στην εσωτερική πλευρά του προσήνεμου μόλου.
Η δημιουργία χερσαίων χώρων με επίχωση τμήματος της εσωτερικής πλευράς του προσήνεμου μέχρι την κρηπίδα του υπάρχοντος και υπό μερική καθαίρεση προσήνεμου μόλου. Στη ζώνη αυτή προβλέπεται και η κατασκευή ράμπας πλοίων.
Η δημιουργία των απαραίτητων λειτουργικών βαθών για την κάλυψη των υφιστάμενων και μελλοντικών αναγκών σε επιβατηγά πλοία.
Η σχετικέ μελέτη έχει υποβληθεί στο Ηλεκτρονικό Περιβαλλοντικό Μητρώο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προς τη Δ/νση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης και βρίσκεται στη διαδικασία λήψης γνωμοδοτήσεων από τις συναρμόδιες υπηρεσίες .
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ