Σε νέο πλαίσιο εισέρχονται οι σχέσεις της Cosco και των Κινέζων με την χώρα μας μετά και την τυπική ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων για την παραχώρηση του επιπλέον 16% των μετοχών του ΟΛΠ από το ΤΑΙΠΕΔ στην Cosco.
Το κλείσιμο αυτής της εκκρεμότητας ήταν το ένα από τα τρία «αγκάθια» στις σχέσεις Κινέζων και ελληνικής πολιτείας με τα άλλα δυο να παραμένουν, η κατασκευή νέου τέταρτου προβλήτα και η δημιουργία ναυπηγείου από την Cosco.
Όσον φορά το ναυπηγείο η ελληνική κυβέρνηση και ο Υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης έχουν επανειλημμένως επισημάνει ότι δεν τίθεται θέμα έγκρισης ναυπηγείου, αφού δεν περιλαμβάνεται στο master plan του λιμανιού, ενώ όσον αφορά τον τέταρτο προβλήτα η διατύπωση είναι ότι δεν έχει ωριμάσει ακόμη. Όλα αυτά πριν βέβαια την ολοκλήρωση της συμφωνίας για το 16% που μένει να φανεί εάν θα οδηγήσει σε συμφωνίες και στα υπόλοιπα θέματα.
Με ενδιαφέρον αναμένεται πάντως το πως θα υποδεχθεί τη νέα συμφωνία για το 16% και το ευρύτερο cluster του Πειραιά αλλά και η αντιπολίτευση δεδομένου ότι διατυπώθηκαν στο παρελθόν και απόψεις ότι για τις καθυστερήσεις στις υποχρεωτικές επενδύσεις ευθύνονται και οι ίδιοι οι Κινέζοι της Coscο και φέρνουν ως παράδειγμα τις επενδύσεις στη ναυπηγοεπισκευή όπου από τα 55 εκατ. ευρώ έχουν υλοποιηθεί μόνο τα 30 εκατ. ευρώ. Για επιπλέον 20 εκατ. ευρώ έχουν γίνει οι σχετικές αναδοχές όμως πρόσφατα παρουσιάστηκαν κάποια προβλήματα στις σχέσεις του ΟΛΠ με τον εργολάβο.
Υπενθυμίζεται ότι μέχρι 31/12/2020 όπως ο ίδιος ο ΟΛΠ έχει ανακοινώσει από τα 293.783.800 ευρώ έχουν συμβασιοποιηθεί επενδύσεις 242.054.283 ευρώ και έχουν ήδη ολοκληρωθεί επενδύσεις ύψους 83.000.115 ευρώ. Οι Κινέζοι υποστηρίζουν ότι δεν ευθύνονται οι ίδιοι για τις καθυστερήσεις , αλλά προσφυγές κατοίκων, γραφειοκρατικές διαδικασίες, κ.λ.π.
Χθες στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ συζητήθηκαν τα δυο κείμενα που συνδέονται με την μεταβίβαση του 16% και συγκεκριμένα η τροποποίηση της σύμβασης μετόχων και η τροποποίηση της σύμβασης αγοραπωλησίας μετοχών μεταξύ C0SC0 και ΤΑΙΠΕΔ.
Υπενθυμίζεται ότι στα μέσα Αυγούστου ολοκληρώνονται πέντε χρόνια από τη μεταβίβαση του 51% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ στην C0SC0 και λήγει η προθεσμία για την υλοποίηση επενδύσεων που είχαν συμφωνηθεί προκειμένου να μεταβιβαστεί και ένα επιπλέον 16% το οποίο κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ και για το οποίο η Cosco έχει ήδη καταθέσει το τίμημα των 88 εκατ. ευρώ, σε ειδικό λογαριασμό από το 2016. Όμως οι υποχρεωτικές επενδύσεις δεν ολοκληρώθηκαν εντός της 5ετίας με αποτέλεσμα το ΤΑΙΠΕΔ να μην δίνει τις μετοχές όπως προέβλεπαν οι μεταξύ τους συμβάσεις αλλά και η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και Cosco.
Η νέα συμφωνία προβλέπει μια νέα 5ετή προθεσμία στην κινεζική εταιρεία και βασική μέτοχος του ΟΛΠ να ολοκληρώσει τις υποχρεωτικές επενδύσεις συνολικού ύψους 293,8 εκατ. ευρώ.
Στο πλαίσιο αυτής της νέας συμφωνίας ο κινεζικός όμιλος θα καταθέσει εγγυητική επιστολή που ανέρχεται στο ύψος του 1/3 του ανεκτέλεστου των υποχρεωτικών επενδύσεων. Επίσης εφόσον στην 5ετ΄σια κάποια επένδυση δεν ολοκληρωθεί με υπαιτιότητα όχι της Cosco αλλά του ελληνικού δημοσίου τότε θα δοθεί νέα παράταση με ανώτατο όριο τα 5 έτη.
Με βάση τη νέα συμφωνία το ΤΑΙΠΕΔ θα διαθέσει το 16% των μέτοχών και θα λάβει τα 88 εκατ ευρώ συν τους τόκους.
Η νέα συμφωνία πριν κυρωθεί από την Βουλή προς το τέλος Αυγούστου αρχές Σεπτεμβρίου θα περάσει και από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Επίσης σε χθεσινή συνεδρίαση του ενέκρινε την συμφωνία και το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ.
Latest News
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ
Ε.ΛΙΜ.Ε: Ένταξη τεσσάρων νέων Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων
Η Ε.ΛΙΜ.Ε απαριθμεί πλέον 35 μέλη
«Πατήθηκε το κουμπί» για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Η νέα θέση και το... τελεφερίκ
Άρχισαν οι διεργασίες στα συναρμόδια υπουργεία για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ και η ελαφρά... μετατόπιση
Το λιμάνι της Ρουμανίας που «κερδίζει» από τον πόλεμο στην Ουκρανία - Κόμβος logistics στη Μ. Θάλασσα
Η Ρουμανία έχει γίνει η μεγαλύτερη εναλλακτική οδός εξαγωγής σιτηρών της Ουκρανίας, μετά την εισβολή της Ρωσίας το 2022
Eπενδύει στον ψηφιακό μετασχηματισμό ο ΟΛΘ - Τα οφέλη στους εργαζόμενους
Οι κυβερνο-απειλές αυξάνουν τους κινδύνους και ο ΟΛΘ θωρακίζεται επενδύοντας στην κυβερνοασφάλεια
Νέο ρεκόρ στην ιστορία του Λιμένα Θεσσαλονίκης - Κατέπλευσε το «Jean Gabriel» [φωτό]
Στο πρώτο εξάμηνο του 2024 ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ, σημείωσε σημαντική αύξηση εσόδων κατά 16,7%
Μega-λιμάνι που κατασκεύασε η Κίνα στο Περού θα συνδέει Ασία - Νότια Αμερική
Το τεράστιο λιμάνι Chancay του Περού θεωρείται ότι θα εξελιχθεί σε σημαντικό ναυτιλιακό κόμβο σε παγκόσμιο επίπεδο