
Έρευνα κατά της εξαγοράς της αμερικανικής startup Kustomer από την Facebook «άνοιξε» η Κομισιόν και οι αρμόδιες αρχές ανταγωνισμού κρίνοντας πως η συμφωνία μπορεί να πλήξει τον ανταγωνισμό και να ενισχύσει το μερίδιο αγοράς της στην πίτα της διαδικτυακής διαφήμισης.
Η κίνηση της Κομισιόν έρχεται σε ένα διάστημα που οι διεθνείς εποπτικές αρχές και δη, οι αρχές στην Ευρώπη ανησυχούν για τις επιθετικές κινήσεις των τεχνολογικών κολοσσών και το σερί εξαγορών εταιρειών startups στις οποίες έχουν προχωρήσει.
Αν και οι startups έχουν μικρό μερίδιο αγοράς και κανονικά δεν θα έπρεπε να προβληματίζουν τις antitrust αρχές, οι συμφωνίες αυτές εγείρουν ερωτηματικά για το κατά πόσο αποτελούν «killer acquisitions» («φονικές εξαγορές»), ήτοι δηλαδή πραγματοποιούνται από τους μεγάλους ομίλους προκειμένου να «σκοτώσουν» από νωρίς κάθε πιθανότητα μελλοντικού ανταγωνισμού από ανερχόμενους ανταγωνιστές.
Θυμίζουμε πως η Facebook είχε ανακοινώσει την εξαγορά της αμερικανικής startup στο χώρο της εξυπηρέτησης πελατών Kustomer τον περασμένο Νοέμβριο, με το επιχείρημα πως επιθυμεί με τον τρόπο αυτό να αναβαθμίσει τις προσφερόμενες υπηρεσίες του app του WhatsApp. H Kustomer πουλά software τύπου CRM (ήτοι customer relationship management) σε επιχειρήσεις που θέλουν να επικοινωνήσουν με τους πελάτες τους μέσω τηλεφώνου, email, γραπτών μηνυμάτων ή και πλατφόρμων όπως το WhatsApp και το Instagram. Η Κομισιόν, λοιπόν, επισημαίνει πως η συμφωνία μπορεί τελικά να καταλήξει να μπλοκάρει τους ανταγωνιστές του Facebook από το να έχουν πρόσβαση στο WhatsApp, το Messenger και το Instagram.
Παράλληλα η Κομισιόν ανησυχεί για τη δυνατότητα του FB να προσφέρει πιο προσωποποιημένες online υπηρεσίες διαφήμισης χρησιμοποιώντας τη βάση δεδομένων και προσωπικών στοιχείων πελατών της Kustomer, διασφαλίζοντας έτσι ένα ακόμη σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της.
Σημειωτέον, πριν ασχοληθεί με τη συμφωνία η Κομισιόν το deal FB-Kustomer έχει απασχολήσει και τις εθνικές antitrust υπηρεσίες ευρωπαϊκών κρατών, όπως η Γερμανία και η Βρετανία.


Latest News

Ιταλία και ΗΠΑ αντιτάσσονται στους «μεροληπτικούς» φόρους των Big Tech
Η Ιταλία συμφωνεί με τις ΗΠΑ να αντιταχθούν στους «μεροληπτικούς» φόρους τεχνολογίας που επιβάλλονται στις Big Tech

Lazard: Προσλαμβάνει πρώην πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών Υπηρεσιών της Αμερικανικής Βουλής
Το νέο απόκτημα της Lazard, Πάτρικ ΜακΧένρι, ήταν γνωστός ως σύμμαχος της βιομηχανίας κρυπτονομισμάτων στο Κογκρέσο

«Παζάρια» της Uber για την απόκτηση της τουρκικής πλατφόρμας delivery Trendyol Go
Η Uber Eats δραστηριοποιείται επί του παρόντος σε περίπου 45 χώρες και σε περισσότερες από 6.000 πόλεις, δημιουργώντας έσοδα 13,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024.

Το Plan B των πλούσιων Αμερικανών - Γιατί ανοίγουν μαζικά λογαριασμούς στην Ελβετία
Η ουδέτερη πολιτική της Ελβετίας, η σταθερή οικονομία, το ισχυρό νόμισμα και το αξιόπιστο νομικό σύστημα προσελκύουν πελάτες

Οι τουρίστες αποφεύγουν τις ΗΠΑ και... στριμώχνουν την αγορά πετρελαίου
Μια πτώση του τουρισμού προς τις ΗΠΑ φαίνεται στα στοιχεία για τη ζήτηση πετρελαίου

Μπορούν 1,6 τρισ. δολάρια να λύσουν το πρόβλημα του κρυφού χρέους της Κίνας;
Το πακέτο μέτρο που ανακοίνωσε η Κίνα τον Νοέμβριο για να στηρίξει τις υπερχρεωμένες τοπικές κυβερνήσεις είναι σε εξέλιξη

Θα μπορούσε ο Τραμπ να απολύσει τον πρόεδρο της Ομοσπονδιακής Τράπεζας;
Στο προσκήνιο μετά από 90 χρόνια η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, που έμεινε στην ιστορία ως «Εκτελεστής του Χάμφρεϊ εναντίον ΗΠΑ»

H δυναμική επιστροφή της Puma με αθλητικά τρεξίματος
Με το λανσάρισμα αυτό, στον Μαραθώνιο της Βοστώνης, η Puma προσπαθεί να αναβιώσει το brand, σε ένα άθλημα που βοήθησε να διαδοθεί

Ελ Εριάν: Η οικονομία σε ένα επικίνδυνο ταξίδι σε αχαρτογράφητα νερά
Ο κορυφαίος οικονομολόγος Μοχάμεντ Ελ Εριάν βλέπει τις ρωγμές στην οικονομική πολιτική των ΗΠΑ και

Η Coca Cola επαναλανσάρει το BodyArmor με στόχο την αναζωογόνηση των πωλήσεων
To προϊόν BodyArmor της Coca Cola θα αρχίζει να εμφανίζεται στα ράφια με τη νέα εφμάνιση αυτό τον μήνα