
Η αγορά δεξαμενόπλοιων, ιδίως η αγορά δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου παραμένει σε ύφεση, παρά τα ευρέως διαδεδομένα σημάδια βελτίωσης της ζήτησης πετρελαίου καθώς οι οικονομίες αρχίζουν να επαναλειτουργούν. Σε αντίθεση με τις αγορές των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων, όπου καταγράφουν μια έντονη δυναμική, στα VLCC οι ναύλοι «αγωνίζονται» να παραμείνουν σε θετικό έδαφος. Η παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη μετά το πρώτο σοκ από την πανδημία covid 19 φαίνεται να μην έχει θετικό αντίκτυπο στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Poten and Partners.
Όπως επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος, αυτό που κρύβεται πίσω από την μεταβλητότητα του κλάδου των δεξαμενοπλοίων είναι μια επιδεινούμενη σχέση μεταξύ προσφοράς/ζήτησης για VLCC. Από τις αρχές του 2016 έως τα μέσα του 2019, η ζήτηση τονομιλίων VLCC ήταν αρκετά σταθερή, κατά μέσο όρο περίπου 575 δισεκατομμύρια τόνο-μίλια το μήνα. Ταυτόχρονα, ο στόλος VLCC συνέχισε να αυξάνεται, από 653 πλοία την 1η Ιανουαρίου 2016 σε 783 μονάδες μέχρι τα μέσα του 2019. Ως αποτέλεσμα, η «παραγωγικότητα» των VLCC, που ορίζεται ως δισεκατομμύρια τόνο-μίλια που μεταφέρονται ανά πλοίο μειώθηκε από το υψηλό των 0,90 Bn TM/VLCC τον Μάρτιο του 2016 σε 0,74 Bn TM/VLCC τον Ιούνιο του 2019. Έκτοτε, η «παραγωγικότητα» των VLCC μειώθηκε περαιτέρω λόγω του συνδυασμού μιας κακής ζήτησης λόγω Covid-19 και της συνεχούς ανάπτυξης του στόλου.
Η μείωση των κερδών των VLCC μειώθηκαν στα επίπεδα που αντικατοπτρίζουν το κακό ισοζύγιο ζήτησης προσφοράς. Ωστόσο όπως τονίζει ο οίκος Poten η αγορά μπορεί και πιθανότατα θα ανακάμψει, καθώς η αύξηση της ζήτησης πετρελαίου μεταφράζεται σε περισσότερα τονομίλια δεξαμενόπλοιων. Ωστόσο, εφόσον αποκλεισθούν τυχόν απρόβλεπτες γεωπολιτικές εξελίξεις, θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να λειτουργήσει η αγορά προς όφελος των πλοιοκτητών. Θα απαιτηθεί, αναφέρει ο Poten συνεχής πειθαρχία και αποχή ων πλοιοκτητών από νέες παραγγελίες καθώς και αύξηση του ρυθμού διαλύσεων. Εάν συμβεί αυτό, η λελογισμένη αύξηση του στόλου μπορεί να δημιουργήσει το έδαφος για την ανάκαμψη της αγοράς, όπως ακριβώς έγινε το 2014 και το 2018, το υπογραμμίζει ο οίκος Poten and Partners.


Latest News

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»