Η αγορά δεξαμενόπλοιων, ιδίως η αγορά δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου παραμένει σε ύφεση, παρά τα ευρέως διαδεδομένα σημάδια βελτίωσης της ζήτησης πετρελαίου καθώς οι οικονομίες αρχίζουν να επαναλειτουργούν. Σε αντίθεση με τις αγορές των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων, όπου καταγράφουν μια έντονη δυναμική, στα VLCC οι ναύλοι «αγωνίζονται» να παραμείνουν σε θετικό έδαφος. Η παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη μετά το πρώτο σοκ από την πανδημία covid 19 φαίνεται να μην έχει θετικό αντίκτυπο στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Poten and Partners.
Όπως επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος, αυτό που κρύβεται πίσω από την μεταβλητότητα του κλάδου των δεξαμενοπλοίων είναι μια επιδεινούμενη σχέση μεταξύ προσφοράς/ζήτησης για VLCC. Από τις αρχές του 2016 έως τα μέσα του 2019, η ζήτηση τονομιλίων VLCC ήταν αρκετά σταθερή, κατά μέσο όρο περίπου 575 δισεκατομμύρια τόνο-μίλια το μήνα. Ταυτόχρονα, ο στόλος VLCC συνέχισε να αυξάνεται, από 653 πλοία την 1η Ιανουαρίου 2016 σε 783 μονάδες μέχρι τα μέσα του 2019. Ως αποτέλεσμα, η «παραγωγικότητα» των VLCC, που ορίζεται ως δισεκατομμύρια τόνο-μίλια που μεταφέρονται ανά πλοίο μειώθηκε από το υψηλό των 0,90 Bn TM/VLCC τον Μάρτιο του 2016 σε 0,74 Bn TM/VLCC τον Ιούνιο του 2019. Έκτοτε, η «παραγωγικότητα» των VLCC μειώθηκε περαιτέρω λόγω του συνδυασμού μιας κακής ζήτησης λόγω Covid-19 και της συνεχούς ανάπτυξης του στόλου.
Η μείωση των κερδών των VLCC μειώθηκαν στα επίπεδα που αντικατοπτρίζουν το κακό ισοζύγιο ζήτησης προσφοράς. Ωστόσο όπως τονίζει ο οίκος Poten η αγορά μπορεί και πιθανότατα θα ανακάμψει, καθώς η αύξηση της ζήτησης πετρελαίου μεταφράζεται σε περισσότερα τονομίλια δεξαμενόπλοιων. Ωστόσο, εφόσον αποκλεισθούν τυχόν απρόβλεπτες γεωπολιτικές εξελίξεις, θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να λειτουργήσει η αγορά προς όφελος των πλοιοκτητών. Θα απαιτηθεί, αναφέρει ο Poten συνεχής πειθαρχία και αποχή ων πλοιοκτητών από νέες παραγγελίες καθώς και αύξηση του ρυθμού διαλύσεων. Εάν συμβεί αυτό, η λελογισμένη αύξηση του στόλου μπορεί να δημιουργήσει το έδαφος για την ανάκαμψη της αγοράς, όπως ακριβώς έγινε το 2014 και το 2018, το υπογραμμίζει ο οίκος Poten and Partners.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς