Η αγορά δεξαμενόπλοιων, ιδίως η αγορά δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου παραμένει σε ύφεση, παρά τα ευρέως διαδεδομένα σημάδια βελτίωσης της ζήτησης πετρελαίου καθώς οι οικονομίες αρχίζουν να επαναλειτουργούν. Σε αντίθεση με τις αγορές των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων, όπου καταγράφουν μια έντονη δυναμική, στα VLCC οι ναύλοι «αγωνίζονται» να παραμείνουν σε θετικό έδαφος. Η παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη μετά το πρώτο σοκ από την πανδημία covid 19 φαίνεται να μην έχει θετικό αντίκτυπο στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Poten and Partners.
Όπως επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος, αυτό που κρύβεται πίσω από την μεταβλητότητα του κλάδου των δεξαμενοπλοίων είναι μια επιδεινούμενη σχέση μεταξύ προσφοράς/ζήτησης για VLCC. Από τις αρχές του 2016 έως τα μέσα του 2019, η ζήτηση τονομιλίων VLCC ήταν αρκετά σταθερή, κατά μέσο όρο περίπου 575 δισεκατομμύρια τόνο-μίλια το μήνα. Ταυτόχρονα, ο στόλος VLCC συνέχισε να αυξάνεται, από 653 πλοία την 1η Ιανουαρίου 2016 σε 783 μονάδες μέχρι τα μέσα του 2019. Ως αποτέλεσμα, η «παραγωγικότητα» των VLCC, που ορίζεται ως δισεκατομμύρια τόνο-μίλια που μεταφέρονται ανά πλοίο μειώθηκε από το υψηλό των 0,90 Bn TM/VLCC τον Μάρτιο του 2016 σε 0,74 Bn TM/VLCC τον Ιούνιο του 2019. Έκτοτε, η «παραγωγικότητα» των VLCC μειώθηκε περαιτέρω λόγω του συνδυασμού μιας κακής ζήτησης λόγω Covid-19 και της συνεχούς ανάπτυξης του στόλου.
Η μείωση των κερδών των VLCC μειώθηκαν στα επίπεδα που αντικατοπτρίζουν το κακό ισοζύγιο ζήτησης προσφοράς. Ωστόσο όπως τονίζει ο οίκος Poten η αγορά μπορεί και πιθανότατα θα ανακάμψει, καθώς η αύξηση της ζήτησης πετρελαίου μεταφράζεται σε περισσότερα τονομίλια δεξαμενόπλοιων. Ωστόσο, εφόσον αποκλεισθούν τυχόν απρόβλεπτες γεωπολιτικές εξελίξεις, θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να λειτουργήσει η αγορά προς όφελος των πλοιοκτητών. Θα απαιτηθεί, αναφέρει ο Poten συνεχής πειθαρχία και αποχή ων πλοιοκτητών από νέες παραγγελίες καθώς και αύξηση του ρυθμού διαλύσεων. Εάν συμβεί αυτό, η λελογισμένη αύξηση του στόλου μπορεί να δημιουργήσει το έδαφος για την ανάκαμψη της αγοράς, όπως ακριβώς έγινε το 2014 και το 2018, το υπογραμμίζει ο οίκος Poten and Partners.
Latest News
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023