Η είδηση από την περασμένη Πέμπτη δεν θα μπορούσε παρά να προκαλέσει θόρυβο ανάλογο με το μέγεθος της σταρ, αλλά και της εταιρείας εναντίον της οποίας στρέφεται η αγωγή. Η Σκάρλετ Τζοχάνσον, στο απόγειο της καριέρας της μέχρι στιγμής, αδιαφιλονίκητη «Μαύρη χήρα» της Marvel, με δικό της τίτλο δηλαδή μέσα στον κυκεώνα από σούπερ ήρωες και σούπερ ηρωίδες, δεν επαναπαύτηκε στις χρυσές μετοχές της. Αντιθέτως, έστειλε μήνυμα πολέμου στη βιομηχανία που ανεβάζει και κατεβάζει καριέρες με ταχύτητα υπερηρωικού άλματος.
Η Τζοχάνσον κατέθεσε αγωγή στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λος Αντζελες εναντίον της Disney, κάνοντας λόγο για παραβίαση στο συμβόλαιο επειδή κυκλοφόρησε τη «Μαύρη χήρα» στην πλατφόρμα Disney+ ταυτόχρονα με την κινηματογραφική πρεμιέρα. Η 36χρονη ηθοποιός αναφέρει πως η συμφωνία εγγυόταν αποκλειστική κυκλοφορία στις κινηματογραφικές αίθουσες και πως η αμοιβή της βασιζόταν σε μεγάλο βαθμό στην απόδοση της ταινίας στο box office. Σύμφωνα με την «Γκάρντιαν», το άνοιγμα στις 4.000 αίθουσες το πρώτο Σαββατοκύριακο απέδωσε τις διόλου ευκαταφρόνητες εισπράξεις των 80 εκατ. δολαρίων στις ΗΠΑ, αλλά τα έσοδα μειώθηκαν κατά 67% όταν η ταινία άρχισε να είναι ταυτόχρονα διαθέσιμη και στο streaming. Ηταν περίπου αναπόφευκτο, λοιπόν, η προσωπική αγωνία της ηθοποιού να προσλάβει νομική διάσταση, καθώς οι δικηγόροι της κινήθηκαν προς τη λύση της αγωγής.
Είναι μοναδική περίπτωση;
«Είναι, αλήθεια, αυτή μια μοναχική και μοναδική περίπτωση μέσα στην κινηματογραφική βιομηχανία;» αναρωτιέται ο Μπέντζαμιν Λι της «Γκάρντιαν». Μάλλον μοιάζει με την πρώτη δυνατή ρωγμή στη βιομηχανία του θεάματος, καθώς δείχνει τον δρόμο και σε άλλους μεγάλους σταρ ώστε να αναλάβουν παρόμοιες πρωτοβουλίες όσο οι μεγάλες εταιρείες θέτουν σε προτεραιότητα τις υπηρεσίες streaming προς αναζήτηση κέρδους. Ολα ξεκίνησαν φυσικά εξαιτίας της πανδημίας και εξαιτίας του… Netflix. Αυτός ήταν ο Νο 1 ανταγωνιστής, καθώς τα στούντιο άρχισαν να λανσάρουν τις δικές τους πλατφόρμες: Warner (HBO Max), Paramount (Paramount+), Universal (Peacock) και Fox/Disney (Hulu και Disney +) προσπάθησαν να δελεάσουν τους τηλεθεατές και να εξασφαλίσουν τις δικές τους βάσεις συνδρομητών. Οι πρώτες πραγματικές ανησυχίες ξεκίνησαν με την ανακοίνωση της Warner ότι θα «στείλει» το «Wonder Woman 1984» στην πλατφόρμα HBO Max παράλληλα με τις κινηματογραφικές αίθουσες, λίγο πριν δημοσιοποιήσει ότι κάτι τέτοιο θα γίνει με όλη τη λίστα ταινιών. Και εκεί ετοιμάστηκαν μηνύσεις (τελικά η εταιρεία Legendary προχώρησε σε διακανονισμό), παραιτήθηκαν δημιουργοί (όπως οι Ντενί Βιλνέβ και Κρίστοφερ Νόλαν), ενώ τελικά οι αιθουσάρχες είδαν κόκκινο.
Διαβάστε επίσης: Σκάρλετ Τζοχάνσον VS Disney ή αλλιώς κινηματογράφοι VS streaming
Απέναντι στην κίνηση της Τζοχάνσον η εταιρεία Disney επικαλείται τις ειδικές συνθήκες της πανδημίας – χαρακτήρισε «ανάλγητη» ενέργεια την αγωγή -, ειδικά όταν το κοινό έχει μείνει εκτός αιθουσών για τόσους μήνες ή όταν οι κινηματογράφοι λειτουργούν με περιορισμένο αριθμό θεατών. Ο Μπέντζαμιν Λι, πάντως, προσθέτει και μια άλλη διάσταση που ταιριάζει με τα νέα ήθη στη διαδικασία παραγωγής ταινιών και την ισότητα εκπροσώπησης των ηθοποιών. Ο χαρακτήρας της Τζοχάνσον, ο μοναδικός γυναικείος στη βασική ομάδα των «Εκδικητών», είχε μόνο έναν δευτερεύοντα ρόλο (μάλιστα η ηθοποιός επέκρινε πρόσφατα την «υπερσεξουαλικοποίηση» της ηρωίδας της). Και παρότι αναβαθμίστηκε σε συγκροτημένο ρόλο και λιγότερο ριζωμένο στη σεξιστική φαντασίωση, χρειάστηκαν 11 χρόνια και οκτώ ταινίες για να αποκτήσει η ηθοποιός τη δική της αυτόνομη συμμετοχή. «Η οικονομική ζημιά της σταρ, που είναι αδύνατο να υπολογιστεί πραγματικά σε αυτό το στάδιο, συνιστά και μια άδικη συμπεριφορά από ένα στούντιο, το οποίο για χρόνια της αρνήθηκε τη θέση που της άξιζε σε ένα ανδροκρατούμενο franchise. Και είναι δικαίωμά της να τη διεκδικήσει».
Latest News
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της