
Η είδηση από την περασμένη Πέμπτη δεν θα μπορούσε παρά να προκαλέσει θόρυβο ανάλογο με το μέγεθος της σταρ, αλλά και της εταιρείας εναντίον της οποίας στρέφεται η αγωγή. Η Σκάρλετ Τζοχάνσον, στο απόγειο της καριέρας της μέχρι στιγμής, αδιαφιλονίκητη «Μαύρη χήρα» της Marvel, με δικό της τίτλο δηλαδή μέσα στον κυκεώνα από σούπερ ήρωες και σούπερ ηρωίδες, δεν επαναπαύτηκε στις χρυσές μετοχές της. Αντιθέτως, έστειλε μήνυμα πολέμου στη βιομηχανία που ανεβάζει και κατεβάζει καριέρες με ταχύτητα υπερηρωικού άλματος.
Η Τζοχάνσον κατέθεσε αγωγή στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λος Αντζελες εναντίον της Disney, κάνοντας λόγο για παραβίαση στο συμβόλαιο επειδή κυκλοφόρησε τη «Μαύρη χήρα» στην πλατφόρμα Disney+ ταυτόχρονα με την κινηματογραφική πρεμιέρα. Η 36χρονη ηθοποιός αναφέρει πως η συμφωνία εγγυόταν αποκλειστική κυκλοφορία στις κινηματογραφικές αίθουσες και πως η αμοιβή της βασιζόταν σε μεγάλο βαθμό στην απόδοση της ταινίας στο box office. Σύμφωνα με την «Γκάρντιαν», το άνοιγμα στις 4.000 αίθουσες το πρώτο Σαββατοκύριακο απέδωσε τις διόλου ευκαταφρόνητες εισπράξεις των 80 εκατ. δολαρίων στις ΗΠΑ, αλλά τα έσοδα μειώθηκαν κατά 67% όταν η ταινία άρχισε να είναι ταυτόχρονα διαθέσιμη και στο streaming. Ηταν περίπου αναπόφευκτο, λοιπόν, η προσωπική αγωνία της ηθοποιού να προσλάβει νομική διάσταση, καθώς οι δικηγόροι της κινήθηκαν προς τη λύση της αγωγής.
Είναι μοναδική περίπτωση;
«Είναι, αλήθεια, αυτή μια μοναχική και μοναδική περίπτωση μέσα στην κινηματογραφική βιομηχανία;» αναρωτιέται ο Μπέντζαμιν Λι της «Γκάρντιαν». Μάλλον μοιάζει με την πρώτη δυνατή ρωγμή στη βιομηχανία του θεάματος, καθώς δείχνει τον δρόμο και σε άλλους μεγάλους σταρ ώστε να αναλάβουν παρόμοιες πρωτοβουλίες όσο οι μεγάλες εταιρείες θέτουν σε προτεραιότητα τις υπηρεσίες streaming προς αναζήτηση κέρδους. Ολα ξεκίνησαν φυσικά εξαιτίας της πανδημίας και εξαιτίας του… Netflix. Αυτός ήταν ο Νο 1 ανταγωνιστής, καθώς τα στούντιο άρχισαν να λανσάρουν τις δικές τους πλατφόρμες: Warner (HBO Max), Paramount (Paramount+), Universal (Peacock) και Fox/Disney (Hulu και Disney +) προσπάθησαν να δελεάσουν τους τηλεθεατές και να εξασφαλίσουν τις δικές τους βάσεις συνδρομητών. Οι πρώτες πραγματικές ανησυχίες ξεκίνησαν με την ανακοίνωση της Warner ότι θα «στείλει» το «Wonder Woman 1984» στην πλατφόρμα HBO Max παράλληλα με τις κινηματογραφικές αίθουσες, λίγο πριν δημοσιοποιήσει ότι κάτι τέτοιο θα γίνει με όλη τη λίστα ταινιών. Και εκεί ετοιμάστηκαν μηνύσεις (τελικά η εταιρεία Legendary προχώρησε σε διακανονισμό), παραιτήθηκαν δημιουργοί (όπως οι Ντενί Βιλνέβ και Κρίστοφερ Νόλαν), ενώ τελικά οι αιθουσάρχες είδαν κόκκινο.
Διαβάστε επίσης: Σκάρλετ Τζοχάνσον VS Disney ή αλλιώς κινηματογράφοι VS streaming
Απέναντι στην κίνηση της Τζοχάνσον η εταιρεία Disney επικαλείται τις ειδικές συνθήκες της πανδημίας – χαρακτήρισε «ανάλγητη» ενέργεια την αγωγή -, ειδικά όταν το κοινό έχει μείνει εκτός αιθουσών για τόσους μήνες ή όταν οι κινηματογράφοι λειτουργούν με περιορισμένο αριθμό θεατών. Ο Μπέντζαμιν Λι, πάντως, προσθέτει και μια άλλη διάσταση που ταιριάζει με τα νέα ήθη στη διαδικασία παραγωγής ταινιών και την ισότητα εκπροσώπησης των ηθοποιών. Ο χαρακτήρας της Τζοχάνσον, ο μοναδικός γυναικείος στη βασική ομάδα των «Εκδικητών», είχε μόνο έναν δευτερεύοντα ρόλο (μάλιστα η ηθοποιός επέκρινε πρόσφατα την «υπερσεξουαλικοποίηση» της ηρωίδας της). Και παρότι αναβαθμίστηκε σε συγκροτημένο ρόλο και λιγότερο ριζωμένο στη σεξιστική φαντασίωση, χρειάστηκαν 11 χρόνια και οκτώ ταινίες για να αποκτήσει η ηθοποιός τη δική της αυτόνομη συμμετοχή. «Η οικονομική ζημιά της σταρ, που είναι αδύνατο να υπολογιστεί πραγματικά σε αυτό το στάδιο, συνιστά και μια άδικη συμπεριφορά από ένα στούντιο, το οποίο για χρόνια της αρνήθηκε τη θέση που της άξιζε σε ένα ανδροκρατούμενο franchise. Και είναι δικαίωμά της να τη διεκδικήσει».


Latest News

Ο Πούτιν επαινεί τον Μασκ συγκρίνοντάς τον με σοβιετικό πρωτοπόρο πυραύλων
Ο Βλαντιμίρ Πούτιν επαίνεσε τον Ίλον Μασκ για τα επιτεύγματά του στα διαστημικά ταξίδια και τον θεωρεί τολμηρό οραματιστή αντάξιο των σοβιετικών πρωτοπόρων του διοαστήματος

«Τσουνάμι» απολύσεων στις γερμανικές επιχειρήσεις - 1 στις 3 σχεδιάζει περικοπές το 2025
Οι προοπτικές για το 2025 παραμένουν ζοφερές στη Γερμανία και τον επιχειρηματικό της κόσμο, σύμφωνα με έρευνα

Έτοιμη για τη μεγάλη στροφή η Ευρώπη - Πώς επιδρούν οι δασμοί στο μοντέλο της
Η Citi προβλέπει μεγάλη στροφή στο οικονομικό μοντέλο της Γηραιάς Ηπείρου - Οι επιπτώσεις στο εμπόριο από τους δασμούς Τραμπ

Πάουελ: Το μεγάλο διακύβευμα της απόλυσής του – Ποιοι τον υπερασπίζονται
Ο Αμερικανός πρόεδρος ανέβασε τους τόνους εναντίον του κεντρικού τραπεζίτη με το Λευκό Οίκο να εξετάζει την απόλυσή του

Γιατί η Apple εγκλωβίστηκε στους δασμούς Τραμπ
Η Apple πωλεί περισσότερα από 220 εκατομμύρια iPhone ετησίως και σύμφωνα με τις περισσότερες εκτιμήσεις, εννέα στα δέκα κατασκευάζονται στην Κίνα

Ο γιoς δισεκατομμυριούχου κληρόνομου της Chanel αποκαλύπτει τις δικές του επενδύσεις
Ο 38χρονος Ντέιβιντ Βερτχάιμερ προσέλαβε τον Ντέιβιντ Αν για να ηγηθεί των επενδύσεών στην εταιρεία του 1686 Partners

Γιατί ο ακροδεξιός Φάρατζ θέλει τα... χλωριωμένα κοτόπουλα των ΗΠΑ στη Βρετανία
Ο Φάρατζ δήλωσε ότι οι Βρετανοί καταναλωτές αγοράζουν ήδη κοτόπουλα από μέρη όπως η Ταϊλάνδη που εκτρέφονται σε κακές συνθήκες

Καμπανάκι επικεφαλής Fed Σικάγο για ανάγκη ανεξαρτησίας της κεντρικής τράπεζας
Οι κεντρικές τράπεζες όπως η Fed που μπορούν να ασκούν νομισματική πολιτική χωρίς πολιτικές παρεμβάσεις έχουν καλύτερα αποτελέσματα για τις οικονομίες τους

Μπέσεντ: Σχοινοβάτης σε ένα εύθραυστο σχοινί
Ο υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ καλείται να ισορροπήσει ανάμεσα σε ένα απρόβλεπτο Τραμπ και στο να διατηρήσει την εμπιστοσύνη στα αμερικανικά ομόλογα και στο δολάριο
![Δισεκατομμυριούχοι: Οι περιουσίες των κροίσων εν μέσω της μεγάλης κόντρας για τους δασμούς [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/ot_bloomberg_billionaires_25-600x352.png)
Οι περιουσίες των κροίσων εν μέσω της μεγάλης κόντρας για τους δασμούς [γράφημα]
Μεγάλος χαμένος ο Ίλον Μασκ