Προβλήματα μεταφοράς αντιμετωπίζουν οι κινεζικές εταιρείες που επιδιώκουν άνοιγμα στο εξωτερικό. Οι κινεζικές επιχειρήσεις είχαν αποκτήσει διεθνές πλεονέκτημα έχοντας πρόσβαση στο φθηνό κόστος μεταποίησης στο εσωτερικό της χώρας, όμως αυτό το πλεονέκτημα γίνεται σήμερα μειονέκτημα καθώς η πανδημία και οι εμπορικές εντάσεις προκαλούν διαταραχή στις διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες.
Πολλά αγαθά δεν μπορούν να σταλούν στο εξωτερικό, δηλώνει η Φανγκ Χιουεγιού, υψηλόβαθμο στέλεχος της κινεζικής εταιρείας οικιακών συσκευών Hisense.
Το κόστος μεταφοράς με container πενταπλασιάστηκε από τα 3.000 δολάρια στα 15.000 δολάρια, ενώ πλέον το ταξίδι για την Ευρώπη μεγάλωσε κατά μια εβδομάδα, όπως δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή της. «Αυτό που συμβαίνει στην Ευρώπη, αυτό που συμβαίνει παγκοσμίως, δεν θα το χαρακτήριζα χάος, αλλά σημαντικές διαταραχές του συστήματος logistics,’ δήλωσε ο Αλεξάντερ Κλόζε, στέλεχος της κινεζική νεοφυή εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Aiways. «Γιαυτό έπρεπε να ξανασχεδιάσουμε ή να καθυστερήσουμε τη γραμμή παραγωγής μας επειδή δεν υπήρχαν διαθέσιμα πλοία, ή containers. Αυτό σίγουρα μας επηρέασε,» ανέφερε σε δηλώσεις του στο CNBC. Ο Κλόζε τόνισε ότι αυτές οι διαταραχές «καθυστέρησαν ορισμένες παραδόσεις κατά δύο με τρεις μήνες με τα αυτοκίνητα να βρίσκονται καθηλωμένα στα λιμάνια.
Η διεθνής ζήτηση για κινεζικά προϊόντα παράμεινε ισχυρή, με βάση τα εταιρικά και επίσημα στοιχεία. Η υπηρεσία τελωνείων ανέφερε ότι στο πρώτο εξάμηνο του έτους, οι εξαγωγές προς την Ευρωπαϊκή Ενωση αυξήθηκαν κατά 35,9% στα 233 δις δολάρια, ενώ οι εξαγωγές προς τις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 42,6% στα 252,86 δις δολάρια.
Η Hisense ανακοίνωσε ότι οι εξαγωγές της πέρυσι ανήλθαν στα 7,93 δις δολάρια και στοχεύει σε τριπλασιασμό αυτού του ποσού στα 23,5 δις δολάρια μέχρι το 2025.
Ωστόσο, οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις σηματοδοτούν την τελευταία πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι κινεζικές επιχειρήσεις στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν τις διεθνείς αγορές. Από το σύνολο των 3.400 κινεζικών επιχειρήσεων που έχουν διεθνείς δραστηριότητες, μόλις 200 έχουν τζίρο άνω του 1 δις δολαρίων στο εξωτερικό, όπως ανέφερε ο Τζέιμς Ρουτ, της Bain. «Όταν ψάχνεις βαθιά, στους πρωτοπόρους όπως Lenovo, Haiers, Huawei, σήμερα φαίνονται σαν πραγματικές εξαιρέσεις που χάραξαν το δρόμο για πολλές κινεζικές πολυεθνικές,» τόνισε ο Ρουτ. Αυτές οι επιχειρήσεις τείνουν να έχουν περισσότερο εξαγωγικό χαρακτήρα και πιθανότατα ανακαλύπτουν ξανά αυτό που γνώριζαν για πολύ καιρό: Ότι οι καλύτερες ευκαιρίες ανάπτυξης βρίσκονται ακριβώς μπροστά τους.
Η Κίνα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, με προοπτικές να ξεπεράσει τις ΗΠΑ στο μέλλον.
Απαγορεύσεις, φόροι και άλλοι κίνδυνοι
Άλλες κινεζικές επιχειρήσεις που πωλούν στο εξωτερικό έχουν προβλήματα από την απόφαση της Amazon να καταπολεμήσει τη ροή των ψεύτικων σχολίων. «Καταλαβαίνουμε ότι η συμπεριφορά κάποιων παραβίαζε τον κώδικα συμπεριφοράς της Amazon και άλλους όρους προκαλώντας περιορισμούς στη δραστηριότητα,» ανέφερε ο Λι Χινγκάν, αξιωματούχος του υπουργείου Εμπορίου της Κίνας για να προσθέσει: «Πάντα απαιτούσαμε από τις επιχειρήσεις να υπακούουν στη νομοθεσία και τους κανόνες άλλων χωρών, να σέβονται τα τοπικά έθιμα και να αναπτύσσουν λειτουργίες με βάσει αυτές τους νόμους.»
Οι κινεζικές εταιρείες ίσως αντιμετωπίσουν υψηλότερα κόστη από την εφαρμογή μιας νέας φορολογικής πολιτικής από την Ευρωπαϊκή Ενωση για προϊόντα που εξάγονται στην περιοχή.
«Οι προκλήσεις σε επίπεδο πολιτικής, οικονομικής, συμμόρφωσης, logistics και προσωπικού, για τις κινεζικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό έχουν αυξηθεί σημαντικά,» όπως ανέφερε δημοσίευμα της επίσημης εφημερίδας του κομμουνιστικού κόμματος της Κίνας σε άρθρο της στα τέλη Ιουνίου. «Τα τελευταία χρόνια, η ανεπαρκής ταυτοποίηση των κινδύνων και η πρόληψη αποτέλεσαν σημαντικό πρόβλημα για τις κινεζικές επιχειρήσεις,» ανέφερε το άρθρο.
Το πλεονέκτημα της Alibaba στον αέρα
Για την Alibaba, το τιτάνα του ηλεκτρονικού εμπορίου, η στρατηγική της για να δραστηριοποιηθεί στο εξωτερικό περιλάμβανε επένδυση σε μονάδα logistics, την Cainiao, η οποία μέσω συνεργασιών με εταιρείες τσάρτερ στις αεροπορικές μεταφορές κατάφερε να έχει μια σταθερή ροή μεταφορών προς την Ευρώπη, όπως ανέφερε ο Ουίλιαμ Ουάνγκ, στέλεχος της AliExpress, μέλος του ομίλου Alibaba. Με αυτό τον τρόπο, η παράδοση των προϊόντων έγινε στην ώρα τους χωρίς πρόσθετη επιβάρυνση. Πάντως, η αερομεταφορά κοστίζει πολύ περισσότερα από τη μεταφορά μέσω θαλάσσης και δεν είναι πρακτική για εξαγωγή αυτοκινήτων ή μεγάλων οικιακών συσκευών.
Επενδύσεις σε αποθήκες και εξαγορές
Οι προκλήσεις σε επίπεδο logistics σημαίνουν ότι οι κινεζικές επιχειρήσεις θα ενισχύσουν την τοπική παρουσία τους στις διεθνείς αγορές, μέσω της κατασκευής ή ενοικίασης αποθηκευτικών χώρων κοντά σε ευρωπαίους πελάτες, ώστε η παραγγελία να εκτελείται σε μικρότερο χρόνο.
Επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι οι κινεζικές επιχειρήσεις έχουν κατασκευάσει περίπου 100 νέες αποθηκευτικούς χώρους στο εξωτερικό στο πρώτο εξάμηνο του έτους, έπειτα από 800 το 2020. Παράλληλα, εξετάζουν κι άλλους τρόπους ενίσχυσης της παρουσίας τους στο εξωτερικό. Η AliExpress σχεδιάζει να διπλασιάσει το προσωπικό της στη Γαλλία, την Ισπανία και την Ιταλία το 2022. Για την Hisense, η Φανγκ τόνισε ότι η εταιρεία σχεδιάζει περισσότερες εξαγορές και την κατασκευή περισσότερο εργοστασίων σε διαφορετικές χώρες.
Latest News
Οδηγίες προς ναυτιλομένους στη Wall Street - Ποιοι κερδίζουν, ποιοι χάνουν ανάλογα με τον νικητή
Καθώς οι Αμερικανοί ψηφίζουν δύο υποψηφίους με δραματικά διαφορετικές πολιτικές ατζέντες, οι traders από τη Σιγκαπούρη έως τη Νέα Υόρκη έχουν νέες ευκαιρίες για να κερδίσουν τεράστια κέρδη - ή να έχουν οδυνηρές απώλειες
Μετά την απεργία, ο CEO της Boeing καλείται να γεφυρώσει βαθιά ρήγματα στην εταιρεία
Αίσια έκβαση είχε για 33.000 εργάτες της Boeing η μεγάλη απεργία τους που κράτησε 7 εβδομάδα - Η επόμενη μέρα στον κολοσσό της αεροναυπηγικής
Ποιες χώρες κάθονται (περισσότερο) σε αναμμένα κάρβουνα για το εκλογικό αποτέλεσμα στις ΗΠΑ
Ολος ο κόσμος έχει το βλέμμα προσηλωμένο στις εκλογές των ΗΠΑ - Για κάποιες, όμως, διακυβεύονται περισσότερα από το αποτέλεσμα
Ενώ οι Αμερικανοί βαδίζουν προς τις κάλπες τα social media έρχονται στο προσκήνιο
Οι Αμερικανοί νομοθέτες έχουν πιέσει ήδη από το 2016 τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να ανακόψουν τη διάδοση της παραπληροφόρησης
Πόσα δισ. την ημέρα κοστίζει στις εταιρείες η πολιτική πόλωση στις ΗΠΑ
Οι εργοδότες των ΗΠΑ προειδοποιούν το προσωπικό του να αποφύγει τις συγκρούσεις - Στα ύψη η πόλωση στις αμερικανικές εκλογές
Έφοδος φορολογικών αρχών στα γραφεία του Netflix σε Γαλλία και Ολλανδία
Το Netflix έχει βρεθεί στο στόχαστρο στο πλαίσιο προκαταρκτικής έρευνας για φορολογική απάτη, δήλωσε γαλλική δικαστική πηγή
Η θεωρία του... χάους στις αμερικανικές εκλογές ανεξάρτητα ποιος θα κερδίσει
Τα περιθώρια νίκης είναι στενά και η εμπιστοσύνη στο σύστημα είναι σε ιστορικό χαμηλό
Η Uniper ξεπληρώνει το Βερολίνο για τη «διάσωση»
H Uniper ανακοίνωσε ότι στο πλαίσιο της στρατηγικής αντιστάθμισης κινδύνου, έχει πουλήσει σημαντικές ποσότητες της μελλοντικής της παραγωγής ενέργειας
Πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν τα αντίποινα της Κίνας με τους δασμούς
H Κίνα θα «ζυγίσει» την απάντησή της και με δεδομένο ότι επιδιώκει στενότερες οικονομικές σχέσεις με την Ευρώπη, την ώρα που κλιμακώνονται οι εντάσεις με τις ΗΠΑ
Πώς διαμορφώθηκαν τα κέρδη της Hugo Boss για το τρίτο τρίμηνο - Ο ρόλος της Κίνας
Αμετάβλητες οι πωλήσεις, καλύτερα τα λειτουργικά κέρδη για τη Hugo Boss το τρίτο τρίμηνο - Παραμένουν μειωμένες οι προβλέψεις