Η Toyota Motor Corp σημείωσε ρεκόρ στα λειτουργικά κέρδη που ανακοίνωσε , καθώς οι πωλήσεις που επλήγησαν από την πανδημία ανέκαμψαν. Ωστόσο η εταιρεία απέφυγε να διατυπώσει την εκτίμησή της για ολόκληρο το έτος, επικαλούμενη την αύξηση των κρουσμάτων COVID-19 και την παγκόσμια έλλειψη τσιπ.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας ανακοίνωσε κέρδη 997,49 δισεκατομμύρια γιεν (9,15 δισεκατομμύρια δολάρια) στο τρίμηνο που έκλεισε στις 30 Ιουνίου, υψηλότερα από τη μέση εκτίμηση των 752 δισεκατομμυρίων γιεν των αναλυτών που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση της Refinitiv και πολύ πάνω από τα 13,9 δισεκατομμύρια γιεν της πανδημίας, στο πρώτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.

Τα κέρδη ενισχύθηκαν και από τις ευνοϊκές εξελίξεις στο συνάλλαγμα.«Το πρώτο τρίμηνο, είδαμε τα αποτελέσματα των δραστηριοτήτων να βελτιώνονται, παρά το άσχημο επιχειρηματικό περιβάλλον», ανέφερε η Toyota σε ανακοίνωσή της. «Θα συνεχίσουμε τις δραστηριότητές μας στο μέλλον, αλλά η κατάσταση είναι ακόμα απρόβλεπτη λόγω της εξάπλωσης της COVID-19 στις αναδυόμενες χώρες, της έλλειψης μικροτσιπ και των αυξανόμενων τιμών των πρώτων υλών».

Η αυτοκινητοβιομηχανία διατήρησε τις προβλέψεις της για 8,7 εκατομμύρια πωλήσεις οχημάτων το τρέχον οικονομικό έτος, σε σχέση με τα 7,65 εκατομμύρια οχήματα της περσινής χρονιάς. Οι όγκοι πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο ανέκαμψαν στα επίπεδα του 2019 και η αναλογία ηλεκτροκίνητων οχημάτων αυξήθηκε σταθερά.

Ανεπάρκεια μικροτσίπ

Η Toyota στοκάρει τσιπ ημιαγωγών, τα οποία χρησιμοποιεί σε εργασίες που περιλαμβάνουν από τη συντήρηση κινητήρων έως την ασφάλεια των αυτοκινήτων και τα συστήματα ψυχαγωγίας. Η παγκόσμια έλλειψη τσιπ ημιαγωγών έχει πλήξει την παραγωγή των ανταγωνιστικών της, όπως η Hyundai Motor Co και η Ford Motor Co.

Η εταιρεία έχει επωφεληθεί από ένα επιχειρηματικό σχέδιο που αναπτύχθηκε μετά τον σεισμό της Φουκουσίμα το 2011, το οποίο απαιτούσε από τους προμηθευτές να αποθηκεύουν τσιπ ημιαγωγών αξίας δύο έως έξι μηνών, ανάλογα με το χρόνο που απαιτείται από την παραγγελία έως την παράδοση, σύμφωνα με το Reuters.

Να σημειωθεί πάντως ότι η BMW και η Stellantis έγιναν την Τρίτη οι τελευταίοι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων που προειδοποίησαν ότι η παγκόσμια έλλειψη μικρτσίπ που έχει σοβαρές επιπτώσεις στη βιομηχανία αυτοκινήτων φέτος, θα συνεχιστεί όλο το 2021 και μετά, πλήττοντας την παραγωγή και τις πωλήσεις.

Την Τρίτη, η General Motors Co δήλωσε ότι θα κλείσει πολλά εργοστάσιά της στη Βόρεια Αμερική λόγω της έλλειψης αυτής, συμπεριλαμβανομένων τριών μονάδων την επόμενη εβδομάδα, όπου παράγονται τα εξαιρετικά κερδοφόρα φορτηγά της.

Χασούρα 110 δισ. δολάρια

Η παγκόσμια έλλειψη μικροτσίπ θα κοστίσει στις αυτοκινητοβιομηχανίες 110 δισεκατομμύρια δολάρια σε χαμένα έσοδα φέτος, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων AlixPartners

Η Toyota επίσης δεν έχει περάσει αλώβητη από αυτό το πρόβλημα. Αντιμετώπισε δυσκολίες παραγωγής στην Ταϊλάνδη, όπου ανέστειλε την παραγωγή οχημάτων τον περασμένο μήνα σε τρία εργοστάσια παραγωγής λόγω έλλειψης εξαρτημάτων που σχετίζονται με την πανδημία.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, κατάφερε να διατηρήσει τον όγκο των πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο παρά το μειωμένο απόθεμα, μέσω των προσπαθειών της αλυσίδας εφοδιασμού και επιτρέποντας στις αντιπροσωπείες να εμπορεύονται ή να μεταφέρουν μόνες τους οχήματα για να τα παραδίδουν εγκαίρως στους πελάτες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Ρωσία: Πώς και γιατί το υπουργείο Ενέργειας θέλει τη συγχώνευση των πετρελαϊκών εταιρειών της χώρας
Διεθνή |

Ποιοι θέλουν τη συγχώνευση των πετρελαϊκών εταιρειών στη Ρωσία - Το σχέδιο και οι αντιδράσεις

Κυβερνητικοί αξιωματούχοι στον τομέα ενέργειας στη Ρωσία έχουν εκφράσει εδώ και καιρό δυσαρέσκεια για τον περιορισμένο έλεγχο του υπουργείου στις εταιρείες πετρελαίου