Ποιος από εμάς δεν έχει ενδώσει, έστω για μία φορά, στον πειρασμό να πιεί αυτό το χρυσό αφρώδες ποτό που έχει τόσο συνδεθεί με τις πιο όμορφες στιγμές της ζωής μας;

Ο λόγος για τη σαμπάνια, ένα από τα ακριβότερα ποτά, που παράγεται στην περιοχή της Καμπανίας (Champagne), στη Γαλλία, στην οποία οφείλει και το όνομά της.

Παρόλο, όμως, που όλοι την έχουμε γευτεί, λίγοι είναι αυτοί που γνωρίζουν την πραγματική της ιστορία.

Σύμφωνα με το site vivino, η ιστορία της μας πάει πίσω στο 1600, όταν ένας βενεδικτίνος μοναχός, ο Ντομ Πιερ Περινιόν (1639-1715), ήταν ο πρώτος άνθρωπος που ασχολήθηκε με τη δημιουργία του ποτού αυτού. Ίσως να είναι λάθος ο χαρακτηρισμός «πρώτος άνθρωπος», καθώς υπήρχαν και πριν από αυτόν εκατοντάδες άλλοι, οι οποίοι ασχολήθηκαν με την πορεία του κρασιού. Όμως,  σίγουρα ο Ντομ Περινιόν, ήταν ο πρώτος που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της φήμης του εν λόγω ποτού.

Πώς, όμως, συνέβαλε σε τέτοιο βαθμό στην υστεροφημία της σαμπάνιας;

Αρχικά, ο Ντομ Περινιόν, ήταν ο πρώτος που ανακάλυψε την τέχνη της ανάμειξης διαφόρων ποικιλιών σταφυλιών και ανάμειξης κρασιών για τη δημιουργία μίας νέας μοναδικής γεύσης. Ήταν, ακόμη, ο πρώτος που δημιούργησε τα πρώτα λευκά κρασιά από… μαύρα σταφύλια.

Η εφεύρεση του φελλού αποτελεί ακόμη μία καινοτομία του Ντομ Περινιόν. Ο ίδιος ήταν ο πρώτος που κατάλαβε την αξία των σφραγισμένων μπουκαλιών, χρησιμοποιώντας λίγο λάδι και σπάγγους από κάνναβη για να μπορέσει να κλείσει τα μπουκάλια, στα οποία αποθήκευε το ποτό. Χρησιμοποιώντας τη τεχνική αυτή, κατάλαβε ότι οι αφρώδεις οίνοι διατηρούσαν για πολύ περισσότερο καιρό τον αφρό τους, σε σχέση με την τεχνική που ακολουθούσαν μέχρι τότε, τοποθετώντας απλώς ένα κομμάτι ξύλου για να σφραγιστεί το μπουκάλι.

Επιπροσθέτως, την εποχή εκείνη, ήταν αρκετά σύνηθες τα μπουκάλια στα οποία αποθηκεύανε τον αφρώδη οίνο να σπάνε. Στις ημέρες μας, παρατηρούμε ότι η σαμπάνια αποθηκεύεται πάντα σε πιο βαριά μπουκάλια, εφεύρεση και αυτή του… Ντομ Περινιόν.

Έτσι, το 1936, όταν η Moët & Chandon λάνσαρε νέο μπουκάλι σαμπάνιας στην αγορά, ο τότε Διευθυντής Μάρκετινγκ, Robert-Jean de Vogüé, είχε μία από τις καλύτερες ιδέες για την προώθηση του εν λόγω ποτού, επιλέγοντας να συνδέσει την επωνυμία της με τον άνθρωπο που συνέβαλε περισσότερο στην ιστορία της. Έτσι, έκτοτε, στα μπουκάλια του πολυαγαπημένου μας αφρώδους ποτού της εταιρείας βλέπουμε την επωνυμία Dom Pérignon.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα