![Jumbo – Πυρά Βακάκη κατά της Επιτροπής Ανταγωνισμού – Χαμένη χρονιά το 2021](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/jumbo.jpg)
Η εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού, στα προϊόντα και τις υπηρεσίες του Ομίλου Jumbo, οδήγησε τις πωλήσεις σε αύξηση κατά +0,7% περίπου για τον μήνα Ιούλιο 2021 παρά την εμφανή έλλειψη πλήρους γκάμας προϊόντων λόγω της διατάραξης της τροφοδοτικής αλυσίδας και του κόστους των πρώτων υλών, σημειώνεται από την εταιρεία σε σχετική ανακοίνωση.
Για τους πρώτους επτά μήνες του έτους (Ιανουάριος- Ιούλιος 2021), οι συνολικές πωλήσεις για τον Όμιλο καταγράφουν αύξηση κατά +10% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό
διάστημα. Ειδικότερα αναφέρονται τα εξής:
Στην Ελλάδα:
Tον Ιούλιο του 2021, συνέχισαν να λειτουργούν όλα τα φυσικά καταστήματα του Ομίλου στην Ελλάδα, με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών παρουσιάζοντας αύξηση, μαζί με το ηλεκτρονικό κατάστημα, κατά περίπου +2% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2020.
Ωστόσο, o ελεγχόμενος περιορισμός των εξαγωγών εμπορευμάτων της εταιρείας προς τις 6 χώρες που ο Όμιλος έχει παρουσία μέσω συνεργασιών (Αλβανία, Κόσσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο), οδήγησε τις καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας κατά τον Ιούλιο του 2021 -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- να παρουσιάσουν τελικά μικρή μείωση κατά -0,7% περίπου, σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2020. Συνολικά, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- για το επτάμηνο του έτους (Ιανουάριος-Ιούλιος 2021) είναι αυξημένες κατά +3% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Στην Κύπρο:
Όλα τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των πελατών στους εσωτερικούς χώρους. Ωστόσο, λόγω της επαναφοράς μέτρων που εμποδίζουν ή αποκλείουν κατά διαστήματα τους πελάτες που έρχονται από το εξωτερικό, οι πωλήσεις κατά τον Ιούλιο του 2021 εμφανίζονται μειωμένες κατά -3% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Παρόλα αυτά, οι πωλήσεις κατά το επτάμηνο του 2021 είναι αυξημένες κατά +12% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Στη Βουλγαρία:
Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμό στον αριθμό πελατών εντός. Οι πωλήσεις του δικτύου καταγράφουν αύξηση κατά +11% περίπου τον Ιούλιο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Κατά συνέπεια οι πωλήσεις κατά το επτάμηνο του 2021 να είναι αυξημένες +16% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Στην Ρουμανία:
Τον Ιούλιο 2021 συνέχισαν να λειτουργούν κανονικά όλα τα καταστήματα Jumbo στη χώρα. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν οριακή αύξηση κατά +1,84% περίπου. Σημειώνεται ότι η μηναία επίδοση δεν είναι άμεσα συγκρίσιμη με τον αντίστοιχο περσινό μήνα καθώς κατά το 2020 λόγω των περιορισμών που επιβλήθηκαν για πρώτη φορά τότε, η δυναμική που καταγράφηκε κατά την επανεκκίνηση της αγοράς ήταν εντονότερη. Η μεσοσταθμική επίδοση της χώρας αποτυπώνεται καλύτερα στις πωλήσεις για τον διάστημα των επτά μηνών του 2021 όπου ήταν αυξημένες κατά +28% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Η κατάσταση στην αγορά
Όπως είχε επισημάνει η διοίκηση, από τα μέσα Ιουνίου, κατά τη διάρκεια της πρόσφατης Τακτικής Γενικής Συνέλευσης, παγκοσμίως η τροφοδοτική αλυσίδα έχει διαταραχθεί με
βίαιο τρόπο ανατρέποντας ισορροπίες ετών.
Οι νεότερες εξελίξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και το μεταφορικό κόστος δημιουργούν πρόσθετη ανησυχία. Η κατάσταση αντί να σταθεροποιείται και σταδιακά να επανέρχεται σε βιώσιμα επίπεδα, χειροτερεύει.
Η αγορά ταλαιπωρείται από αθέμιτες πρακτικές και συμπράξεις μεταξύ των εταιρειών logistics που διαχειρίζεται την διαθεσιμότητα των containers που χρησιμοποιούνται για την μεταφορά των εμπορευμάτων. Ουδείς κρατικός παράγοντας διεθνώς και καμία επιτροπή ανταγωνισμού δεν επιχειρεί ουσιαστική παρέμβαση για να σπάσει το άτυπο καρτέλ.
Πρώτο αποτέλεσμα αυτών των πρακτικών είναι τα -εκτός λογικής- ναύλα στις μεταφορές που διατηρούνται σε εξωφρενικά υψηλά επίπεδα, με διάφορες δικαιολογίες και προφάσεις που δεν πείθουν κανένα πλην των αφελών.
Τέλος ο συνδυασμός της διαταραγμένης τροφοδοτικής αλυσίδας και της ταχύτατης διάδοσης του ιού Covid 19 με τη μετάλλαξη Δέλτα, δημιουργεί ένα περιβάλλον όπου μετά βεβαιότητας, καθιστά το 2021, μία ακόμα χαμένη χρονιά, όσον αφορά την κερδοφορία πάντα συγκρινόμενη με το 2019.
Εφόσον δεν υπάρξει θεαματική μεταβολή της παρούσας κατάστασης, δυστυχώς- είναι πολύ πιθανό και το 2022 νομοτελειακά να αποτελέσει μια εξίσου χαμένη χρονιά με όρους 2019.
Παρόλα αυτά μέσα στο ταραγμένο, εξαιρετικά περίπλοκο, αδιαφανές και ασταθές περιβάλλον – χωρίς την προοπτική ανάπτυξης από άποψη κερδοφορίας – η διοίκηση του Ομίλου Jumbo, δουλεύει ακατάπαυστα ώστε :
1. τελικά και να μην αλλοιώσει τον χαρακτήρα και τις αρχές που πρεσβεύει το Jumbo απέναντι στον καταναλωτή όσον αφορά την σχέση τιμής με το προσφερόμενο προϊόν αλλά και
2. να μείνει πιστή έναντι των μετόχων- συνεταίρων της διατηρώντας την πολιτική της για διανομή μερίσματος κάθε χρόνο.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 9% στα online – Τι προτιμούν οι καταναλωτές [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/online-supermarket-768x402-1-600x314.jpg)
«Άλμα» 9% στις πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ - Η δημοφιλής ημέρας [γραφήματα]
Ποιες κατηγορίες προϊόντων πρωταγωνιστούν στα online σούπερ μάρετ
![Goldman Sachs: Ανεβάζει τις τιμές στόχους των ελληνικών τραπεζών – Αναβαθμίζει την Alpha [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/golman-sachs-600x400.jpg)
Ανεβάζει τις τιμές στόχους των ελληνικών τραπεζών η Goldman Sachs - Αναβαθμίζει την Alpha [πίνακες]
Η Goldman Sachs, υποβαθμίζει την Eurobank – «Αγορά» συστήνει για ΕΤΕ, Πειραιώς
![Motor Oil: Στην ΝRG το 35% της Κόρινθος Power – Στα 56 εκατ. ευρώ το τίμημα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/MOTOROIL_Refineries_yerolymbos-29-600x399.jpg)
Motor Oil: Στην ΝRG το 35% της Κόρινθος Power – Στα 56 εκατ. ευρώ το τίμημα
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση η Motor Oil
![Τράπεζες: Δωρεά 100.000 ευρώ στο πρόγραμμα Ανακαίνισης Σχολικών Κτιρίων «Μαριέτα Γιαννάκου»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/private-schools-600x423.png)
Δωρεά 100.000 ευρώ στο πρόγραμμα Ανακαίνισης Σχολικών Κτιρίων «Μαριέτα Γιαννάκου»
Εκατοντάδες σχολικές μονάδες ανά την επικράτεια θα ανακαινιστούν ριζικά βελτιώνοντας τις συνθήκες για την περαιτέρω αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης
![Τράπεζα Πειραιώς: Ανάληψη καθηκόντων Συμβούλου Διοίκησης από την κυρία Αναστασία Σακελλαρίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/sakellariou.png)
Πειραιώς: Ανάληψη καθηκόντων Συμβούλου Διοίκησης από την κυρία Αναστασία Σακελλαρίου
Η κυρία Σακελλαρίου διαθέτει μακρά εργασιακή εμπειρία στον χρηματοπιστωτικό τομέα στην Ελλάδα
![Eurobank: Με 93,47% στην Ελληνική Τράπεζα – Υποχρεωτική δημόσια πρόταση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/eurobank-600x400.jpg)
Στο 93,47% το ποσοστό της Eurobank στην Ελληνική Τράπεζα Κύπρου
H Eurobank απέκτησε το 37,5% της κυπριακής τράπεζας έναντι 750 εκατ. ευρώ προχωρά σε δημόσια πρόταση στα €4,843 ανά μετοχή
![Nexi Ελλάδος: Αναβαθμίζεται η e-Commerce πλατφόρμα online πληρωμών Nexi XPay](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/nexi-about-us.jpg)
Αναβαθμίζεται η e-Commerce πλατφόρμα online πληρωμών της Nexi Ελλάδος
Στην πλατφόρμα online πληρωμών Nexi XPay προστίθενται Apple Pay και Google Pay
![Τράπεζες: Πώς θωρακίζουν την κερδοφορία τους από τη μείωση του κόστους χρήματος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_banking_euros22-768x450-1-1-1-1-600x352.jpg)
Πώς οι τράπεζες θωρακίζουν την κερδοφορία τους - Το ανάχωμα στη μείωση του κόστους χρήματος
Ποιες κινήσεις δρομολογούν οι τράπεζες για να διατηρήσουν υψηλά την κερδοφορία τους - Ο ρόλος των επιτοκίων
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Limnos Resort: Η επένδυση των 171 εκατ. ευρώ που θα αλλάξει την εικόνα της Λήμνου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_boubouras-3-600x438.jpg)
Βίλες, 2 πεντάστερα και μαρίνα - Η μέγα επένδυση της οικογένειας Μπούμπουρα στη Λήμνο
Σε διαβούλευση η επένδυση Limnos Resort - Τι περιλαμβάνει - Ποια είναι η οικογένεια Μπούμπουρα