H ύψους 1,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων δημόσια εγγραφή της Li Auto στο Χονγκ Κονγκ δίνει στην εταιρεία άλλη μια ευκαιρία να δείξει ότι διαφέρει από τους αντιπάλους της. Σε αντίθεση με τη Nio και την Xpeng, η Li πουλάει υβριδικά μοντέλα που λειτουργούν με μπαταρίες αλλά και ορυκτά καύσιμα. Η άποψη ότι η ενεργειακή μετάβαση της Κίνας χρειάζεται περισσότερο χρόνο θα μπορούσε να αποβεί κερδοφόρα για τους μετόχους και τον ιδρυτή Li Xiang.
Με μια πρώτη ματιά, οι τρεις εταιρίες είναι παρόμοιες. Και οι τρεις εισήχθησαν στα χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης. Οι πωλήσεις οχημάτων της Li Auto υπερτετραπλασιάστηκαν το πρώτο τρίμηνο, όπως δείχνει το ενημερωτικό δελτίο της στο Χονγκ Κονγκ, ενώ τα πιο πρόσφατα στοιχεία έδειξαν ότι οι παραδόσεις τριπλασιάστηκαν τον Ιούλιο σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα. Ομοίως, η ενημέρωση της Xpeng τον Ιούλιο παρουσίασε επίσης τριπλασιασμό πωλήσεων, ενώ οι πωλήσεις της Nio διπλασιάστηκαν.
Η στόχευση της Li στα λεγόμενα ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα μεγάλης εμβέλειας την βοήθησε να αποκτήσει προβάδισμα στην κούρσα της κερδοφορίας: Η καθαρή ζημιά του 2020 που αποδίδεται στους απλούς μετόχους ήταν 121 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με περισσότερα από 800 εκατομμύρια δολάρια τόσο για τη Nio όσο και για την Xpeng. Το τέταρτο τρίμηνο, πέτυχε ένα μικρό καθαρό κέρδος 17 εκατομμυρίων δολαρίων. Έτσι η Li ξεχωρίζει καθώς ξεκινά την πώληση των μετοχών της στο Χονγκ Κονγκ, όπου η Xpeng έχει ήδη κάνει το ντεμπούτο της. Σύμφωνα με το Reuters, η Νίο δεν θα αργήσει να ακολουθήσει.
Η Li υποστηρίζει ότι ο ρόλος της στη συνεχιζόμενη ενεργειακή μετάβαση της Κίνας θα είναι προσοδοφόρος ακόμη και μετά την κυκλοφορία αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία το 2023. Η υποδομή φόρτισης της χώρας είναι εκτεταμένη, αλλά δεν είναι παντού. Τα πυκνά αστικά κέντρα χρειάζονται χρόνο για να μεταμορφωθούν, ενώ λιγότερο από το ένα τέταρτο των οικογενειών στις μεγαλύτερες πόλεις έχουν διαθέσιμο χώρο για φόρτιση στο σπίτι, θεωρεί η Li, σε σύγκριση με πάνω από το 70% στις Ηνωμένες Πολιτείες. Τα υβριδικά οχήματα καλύπτουν τους οδηγούς που ενδιαφέρονται για το πού μπορούν να τα επαναφορτίσουν. Στο μέλλον, η Li ελπίζει ότι η στόχευσή της στις μπαταρίες ταχύτερης φόρτισης θα επιτρέψει στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματά της να εξυπηρετούν το ίδιο κομμάτι της αγοράς.
Είναι μια έξυπνη στρατηγική, αν και δεν είναι χωρίς κινδύνους. Η προσθήκη προϊόντων που τροφοδοτούνται από μπαταρία μπορεί να μειώσει τα περιθώρια και τα νέα μοντέλα μπορεί να προκαλέσουν λιγότερο ενθουσιασμό από ότι το δημοφιλές Li ONE. Αλλά αν μπορεί να πετύχει αυτό τον ελιγμό χωρίς να θυσιάσει τα πρώιμα κέρδη, η αποτίμησή της θα μπορούσε να αλλάξει ταχύτητα. Οι μετοχές της εισηγμένες στη Νέα Υόρκη αποτιμώνται σε 8 φορές τις πωλήσεις, ενώ η Xpeng και η Nio αποτιμούνται στο εικοσαπλάσιο των πωλήσεων, σύμφωνα με την Refinitiv. Η εισαγωγή στο Χονγκ Κονγκ επεκτείνει την ικανότητα των επενδυτών να αντισταθμίζουν τα στοιχήματά τους.
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Το νέα σενάρια της Disney παραβλέπουν τον… Ντάμπο στο δωμάτιο
Η Walt Disney παρουσίασε με τόλμη μια τριετή πρόβλεψη, αλλά της διαφεύγουν κάποια πράγματα
Γιατί τελικά η μεγαλύτερη σύγκρουση του Μασκ είναι με τον Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ίλον Μασκ, είναι ήδη βαθιά συνυφασμένο με το κράτος
Γιατί οι ισχυροί brokers χάνουν τον έλεγχό τους στην πολιτική των ΗΠΑ
Η αλλαγή της στάσης τους δείχνει πώς ο φόβος έχει ξεπεράσει την ελπίδα στην πολιτική των ΗΠΑ, ακόμη και στις αίθουσες συνεδριάσεων