Την παραγωγικότητα των ανθρώπων που ανήκουν στην κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ+ στους χώρους εργασίας αναλύει έρευνα της ManpowerGroup.
Έξι στους 10 επαγγελματίες της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ+ που έχουν αποκαλύψει την ταυτότητα τους αισθάνονται πιο αφοσιωμένοι και πιο παραγωγικοί.
Οκτώ στους 10 Ευρωπαίους πιστεύουν ότι η εργασία σε περιβάλλοντα που υποστηρίζουν τη συμπερίληψη και διαφορετικότητα ενισχύει τη δημιουργία ιδεών και την καινοτομία, ιδιαίτερα στη μετά-COVID εποχή. Τέλος, 1 στους 3 επαγγελματίες στην Ευρώπη επιλέγει θέσεις εργασίας από οργανισμούς που ενσωματώνουν πολιτικές συμπερίληψης και διαφορετικότητας. Αυτά είναι τρία από τα βασικά συμπεράσματα που αναδείχθηκαν στην έρευνα της ManpowerGroup, σχετικά με την ένταξη των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στο χώρο εργασίας στη μετά-COVID Ευρώπη, η οποία έχει λάβει περί τις 4.800 απαντήσεις από 14 χώρες (Αυστρία, Γερμανία, Ελβετία, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Ισραήλ, Ιταλία, Ουγγαρία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Τουρκία, Τσεχία).
Αυτές οι απαντήσεις στέλνουν ένα σαφές μήνυμα στους εργοδότες του 21ου αιώνα: Ότι στην κρίσιμη αυτή περίοδο σε επίπεδο Έλλειψης Ταλέντων, η υποστήριξη μιας ανοιχτής πολιτικής ένταξης αποτελεί «κλειδί» για την προσέλκυση ταλέντων στους οργανισμούς τους στην Ευρώπη στη μετά COVID εποχή.
«Μια τέτοια μελέτη είναι πολύ σχετική και επίκαιρη», δηλώνει ο Vicenç Álvaro, Διευθυντής Μάρκετινγκ της ManpowerGroup Νότιας Ευρώπης. «Η συμπερίληψη και η διαφορετικότητα στο χώρο εργασίας είναι αναφαίρετες για εταιρείες που αποτελούν ανταγωνιστικούς πόλους προσέλκυσης ταλέντων. Η έρευνα αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα στην Ευρώπη η οποία απαιτεί μια ακλόνητη δέσμευση από εταιρείες και ηγέτες, θεσμούς και επαγγελματίες. Καθώς ο Μήνας Υπερηφάνειας έφτασε στο τέλος του, τώρα είναι η ώρα να υιοθετηθεί μια μακροπρόθεσμη στρατηγική».
Η εργασία από απόσταση και το υβριδικό μοντέλο συνιστούν τις πλέον διαδεδομένες τάσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας και αυτές που θα έχουν τη μεγαλύτερη διάρκεια. Η ανάλυση της ManpowerGroup επιβεβαιώνει ότι τα νέα μοντέλα εργασίας προϋποθέτουν τον βαθμό συμπερίληψης στο χώρο εργασίας γενικά και, ιδιαίτερα των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων. Επομένως, σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες (47,8%) επιβεβαιώνουν ότι έχουν βιώσει, σε διαφορετικό βαθμό ο καθένας, περισσότερο το αίσθημα συμπερίληψης στην εταιρεία.
Ωστόσο, φαίνεται ότι η εξωστρέφεια με αυτά τα νέα μοντέλα εργασίας δε θα είναι τόσο εύκολη υπόθεση για τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα: Το 39% πιστεύουν ότι θα είναι πιο δύσκολο να αποκαλύψουν το σεξουαλικό τους προσανατολισμό ή το φύλο τους σε ένα απομακρυσμένο ή υβριδικό περιβάλλον.
Δεκτικότητα στο χώρο εργασίας
Αναλύοντας τα ευρήματα, ορισμένα στοιχεία και συμπεριφορές στο εργασιακό περιβάλλον ξεχωρίζουν και απαιτούν την προσοχή των εταιρειών. Μόνο 6 στους 10 (57%) εργαζομένους που ανήκουν στην κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ+ αισθάνονται άνετα να μοιραστούν αυτήν την πτυχή της προσωπικής τους ζωής με τους συναδέλφους τους και το 44% των ερωτηθέντων της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας (και το 34% των συνολικών συμμετεχόντων) θεωρούν σκόπιμο να αποκρύψουν αυτές τις πληροφορίες στις διαδικασίες πρόσληψης. Επιπλέον, το 33,7% των επαγγελματιών της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας αποκρύπτουν σκόπιμα τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό, επηρεασμένοι εν μέρει και από το γεγονός ότι το 20% έχουν υποστεί διακρίσεις για σχετικούς λόγους στο παρελθόν.
Όπως και σε άλλες παρόμοιες έρευνες, οι ομοφυλόφιλοι άνδρες έχουν τη μεγαλύτερη ορατότητα (49%), ακολουθούμενοι από τις γυναίκες λεσβίες (42%) και τα διεμφυλικά άτομα (47%). Η έρευνα της ManpowerGroup αποτυπώνει με ακρίβεια μια πραγματικότητα που πρέπει να ληφθεί υπόψη: Όσο υψηλότερη είναι η θέση τους μέσα στον οργανισμό, τόσο μεγαλύτερη είναι η προθυμία μεταξύ των ερωτηθέντων να μοιραστούν τη ΛΟΑΤΚΙ+ ταυτότητά τους στο χώρο εργασίας τους.
Συμπερασματικά, το 58,5% είναι διευθυντές, το 58,16% μάνατζερ και το 57,43% κατέχουν μεσαία διοικητική θέση. Αντίθετα, οι ασκούμενοι (37,5%) και οι εργαζόμενοι (43,6%) υστερούν σε αυτήν την κατάταξη. Το 45% των ερωτηθέντων θεωρούν την εταιρεία στην οποία εργάζονται «ανεκτική» ή «πολύ ανεκτική» προς τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα, αν και το 55% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι η ΛΟΑΤΚΙ+ ταυτότητά τους έχει επηρεάσει τις επαγγελματικές τους ευκαιρίες ενώ παράλληλα έχει μειώσει τις πιθανότητες για αύξηση για το 20,7% των ερωτηθέντων.
Όλα όσα μένουν να γίνουν
Μέχρι τα μέσα του 2021, μόνο το 58% των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων αισθάνονται άνετα να μοιραστούν αυτήν την πτυχή της προσωπικής τους ζωής στο χώρο εργασίας τους. Το 23,3% του συνολικού πληθυσμού ισχυρίζεται ότι έχει υπάρξει θύμα ακατάλληλων σχολίων με βάση το φύλο ή τον σεξουαλικό προσανατολισμό τους (το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε 35% για τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα).
Το 53% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι έχουν ακούσει ακατάλληλα ή προσβλητικά σχόλια εναντίον των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στο χώρο εργασίας. Αυτό το ποσοστό αγγίζει το 59% για τα άτομα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας. Το πιο ανησυχητικό είναι ότι σε περισσότερες από τις μισές περιπτώσεις (56%), η ακατάλληλη χρήση της γλώσσας προήλθε από ηγέτη ή διευθυντή του χώρου εργασίας.
«Η Ευρώπη μετά τον COVID πρέπει να είναι ενήμερη για την κατάσταση των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων και, κατ’ επέκταση, όλων των επαγγελματιών, προκειμένου να αποφευχθούν και να αποδοκιμαστούν οι ανάρμοστες πρακτικές, να εντοπιστούν γρήγορα και να εφαρμοστούν λύσεις και, τέλος, να επιτευχθεί ο απόλυτος στόχος της πλήρους ένταξης και της ισότητας στο χώρο εργασίας, όπως αναφέρεται στον 5ο στόχο της Αειφόρου Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών».
Latest News
Η αξιοποίηση της AI φέρνει αύξηση εσόδων στις ΜμΕ - Έρευνα της Salesforce
Το 75% των ΜμΕ αξιοποιεί λύσεις τεχνητής νοημοσύνης έδειξε έρευνα της Salesforce ενώ το 91% των ΜμΕ που ήδη χρησιμοποιούν λύσεις τεχνητής νοημοσύνης καταγράφει σημαντική αύξηση εσόδων
Tesla -Intel και η ανεπάρκεια των δ.σ. - Τα συστατικά για το τέλειο δ.σ.
Η Intel και η Tesla αντιπροσωπεύουν δύο τρόπους με τους οποίους τα δ.σ. αποτυγχάνουν στο καθήκον τους να εκπροσωπούν τους επενδυτές και να θέτουν τη διοίκηση προ των ευθυνών της, υπσοτηρίζει ο Economist
Παράδοξο κι όμως αληθινό - Γιατί οι άνω των 65 ετών εργαζόμενοι είναι οι πιο ευτυχισμένοι
Αποκαλυπτική για το πώς βλέπουν οι ηλικιωμένοι εργαζόμενοι τη θέση τους στη δουλειά είναι η νέα έκθεση του ερευνητικού κέντρου Pew
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες