Αισιόδοξα είναι τα μηνύματα της επιβατικής κίνησης για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, παρά την ανησυχία που δημιουργεί η άνοδος των κρουσμάτων, αλλά και η επέλαση της μετάλλαξης Δέλτα. Μετά τις βελτιωμένες επιδόσεις του Ιουνίου, που έδωσε τα πρώτα σήματα για το εφετινό καλοκαίρι, ο Ιούλιος κατέγραψε διπλάσια κίνηση από την περσινή χρονιά, ανακτώντας ποσοστό 62,2% των επιβατών του 2019 που ήταν και η χρονιά ρεκόρ για το «Ελευθέριος Βενιζέλος». ο Ιούλιος ήταν ένας καλός μήνας -τηρουμένων των αναλογιών- γενικά για τον ελληνικό τουρισμό που παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 49%στις αφίξεις από το εξωτερικό.
Οι επιδόσεις του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, που δεν παύει να βρίσκεται αντιμέτωπος με τη δεύτερη χειρότερη χρονιά στην ιστορία του λόγω της πανδημίας, είναι ενδεικτικές μιας βαθμιαίας βελτίωσης σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες. Οι επιβάτες που διακινήθηκαν τον Ιούλιο ανήλθαν σε 1,85 εκατ. όταν τον αντίστοιχο μήνα πέρσι ήταν 893.622. Η σταδιακή ανάκαμψη αποδίδεται στην άρση των περιορισμών μετακινήσεων από τα μέσα Μαΐου και στην περίοδο αιχμής των θερινών διακοπών.
Η βελτίωση ήταν πιο εμφανής στην εγχώρια κίνηση, επαληθεύοντας και τη διεθνή τάση. Ειδικότερα, η κίνηση εσωτερικού για τον Ιούλιο ήταν μειωμένη κατά 26,1% σε σχέση με το 2019, όταν η πτώση της διεθνούς κίνησης έφτασε στο 43%, παρουσιάζοντας παρόλα αυτά σημάδια ανάκαμψης.
Συνολικά, στο επτάμηνο του 2021,η κίνηση στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» ανήλθε στους 4,5 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας πτώση της τάξης του 5,7%. Υπενθυμίζεται όμως ότι οι πρώτοι μήνες του 2020 δεν είχαν επηρεαστεί από την έλευση της Covid-19 και μάλιστα παρουσίαζαν και ανοδική πορεία. Η πτώση της επιβατικής κίνησης στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, ανήλθε σε 68,3%.
Ειδικότερα, οι επιβάτες εσωτερικού ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2020 κατά 9,6%, ενώοι διεθνείς επιβάτες κατέγραψαν μείωση της τάξης του 14,4% σε σχέση με το 2020. Τόσο οι επιβάτες εσωτερικού, όσο και οι εξωτερικού παρέμειναν κάτω από τα επίπεδα του 2019 κατά 56,8% και 73,4% αντίστοιχα.
Εν τω μεταξύ, για τον πρώτο μήνα της επανεκκίνησης του τουρισμού, τον Ιούνιο, η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Αθήνας ήταν μεν υπερτριπλάσια του αντίστοιχου μήνα του 2020, με σχεδόν 1,1 εκατ. επιβάτες, υστερούσε όμως κατά 58,2% σε σχέση με το 2019. Η μεγαλύτερη δε απώλεια καταγράφηκε και πάλι στην κίνηση εξωτερικού κατά περίπου 65%. Συνολικά δε, στο πρώτο εξάμηνο του έτους, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» ανέκτησε μόλις το 23,6% της κίνησης του 2019, διακινώντας 2,66 εκατ. επιβάτες.
Επιπλέον, για το διάστημα 14-21 Ιουλίου, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών παρέμεινε στην πρώτη δεκάδα των ευρωπαϊκών αεροδρομίων με 650 πτήσεις, σύμφωνα με στοιχεία του Eurocontrol, μειωμένες κατά 21% συγκριτικά με την ίδια εβδομάδα του 2019. Η αεροπορική με τις περισσότερες αναχωρήσεις ήταν η Aegeanκαι κυριάρχησαν οι εσωτερικοί προορισμοί, επιβεβαιώνοντας τη διεθνή τάση που δείχνει καλύτερο ρυθμό επιστροφής στο εγχώριο δίκτυο. Ακολούθησαν η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία και η Κύπρος.
Υπενθυμίζεται ότι και για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας ο Ιούνιος έφερε μια αχτίδα αισιοδοξίας. Οι περιφερειακές τουριστικές πύλες της χώρας ανέκτησαν μεν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, μόλις το 22,2% της επιβατικής κίνησης της τελευταίας προ πανδημίας χρονιάς, όμως η βελτίωση σε σχέση με το 2020 ανήλθε σχεδόν στο 38%, καταγράφοντας 2,4 εκατ. επιβάτες έναντι 1,76 εκατ. Η δε κίνηση εξωτερικού υπερδιπλασιάστηκε στα 1,4 εκατ. επιβάτες. Ιδιαίτερα ενθαρρυντικές ήταν οι επιδόσεις του Ιουνίου στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece που κατέγραψαν πάνω από 7 φορές περισσότερους επισκέπτες, συγκριτικά με το 2020.
Latest News
Σε ποιο ζαχαροπλαστείο έπεσε το φλουρί… των κερδών
Ανεβασμένοι οι τζίροι και τα κέρδη των γλυκών - Τα μερίσματα που διανέμουν 6 γνωστά ζαχαροπλαστεία
Τα 4 στοιχήματα για το 2025 από τις τράπεζες
Οι τράπεζες έχουν έτοιμα τα σχέδια τους για τη διατήρηση της κερδοφορίας στα πολυετή υψηλά του 2024 κόντρα στη μείωση των επιτοκίων που θα ασκήσει πίεση στα έντοκα έσοδα
Big-bang επενδύσεων σε πληροφορική, data center, τηλεπικοινωνίες το 2025
Το 2025 καθίσταται έτος μεγάλων προσδοκιών καθώς έχουμε από τη μία πλευρά την αγορά που αναδιαμορφώνεται και από την άλλη κονδύλια για έργα που έχουν ορίζοντα απορρόφησης έως το 2027
Οι μαρίνες το next big thing στο shopping – Τι σχεδιάζεται
Οι επενδύσεις που δρομολογούνται στις μαρίνες στην Αττική και σε δημοφιλή νησιά αλλάζουν το τοπίο και στο λιανικό εμπόριο
SATO: Από τα τρίποντα των «χρυσών» 90’s στην εκκαθάριση και πάλι απ’ την αρχή
Τα έπιπλα, τα ακίνητα, το μπάσκετ και το γκολ που δεν μπήκε – Το τέλος και η αρχή της SATO της οικογένειας Θεοδωρίδη
Οριστικό τέλος για τη Tupperware στην Ελλάδα - Παραγγελίες μέχρι τις 8 Ιανουαρίου για τα θρυλικά ταπεράκια
Η (πολύ) δύσκολη επόμενη μέρα της Tupperware μέσω της εταιρείας Party Products LLC - Η κατάρρευση του ελληνικού τζίρου μετά το λουκέτο στο εργοστάσιο της Θήβας
HELLENiQ ENERGY – Motor Oil: Ρίχνουν άλλα 4 δισ. για πράσινο και ψηφιακό μετασχηματισμό
Τα ελληνικά διυλιστήρια των HELLENiQ ENERGY και Motor Oil, συνεχίζουν τον μετασχηματισμό τους με συνολικές επενδύσεις 4 δισ. ευρώ έως το 2030
Η τραπεζική πυξίδα στο Χρηματιστήριο δείχνει τον… Βορρά
Οι τράπεζες, σύμφωνα με αναλυτές, θα συνεχίσουν και το 2025 να δίνουν τον τόνο στο Χρηματιστήριο Αθηνών αλλά και στις οικονομικές επιδόσεις συνολικά της αγοράς
Έλληνας ο κορυφαίος ελαιοπαραγωγός στον κόσμο το 2024
Μεγάλη επιτυχία για το ελληνικό ελαιόλαδο - Νο.1 ελαιοπαραγωγός χώρα διεθνώς η Ελλάδα στα γαστρονομικά ελαιόλαδα
Τζίρος 5,8 δισ. ευρώ από τις 2.000 ελληνικές εταιρείες στη Ρουμανία
Στα 4,2 δισ. το απόθεμα άμεσων ξένων επενδύσεων - Ποιες επιχειρήσεις ξεχωρίζουν