Οι επενδυτές παροτρύνουν τα σχέδια της General Motors και της Ford να δαπανήσουν δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια σε ηλεκτρικά οχήματα, ακόμη κι αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες επωφελούνται από τα ανερχόμενα έσοδα από αυτοκίνητα και φορτηγά με παραδοσιακούς κινητήρες.
Η GM δημοσίευσε ρεκόρ 4,1 δισ. δολαρίων σε προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων και τόκων το δεύτερο τρίμηνο, με χαμηλό απόθεμα να οδηγεί σε υψηλότερες τιμές στα δημοφιλή – και πιο κερδοφόρα – φορτηγά και αυτοκίνητα τύπου SUV (Sport Utility Vehicles). Η διευθύνουσα σύμβουλος, Μαίρη Μπάρα, ανέφερε ότι, εφόσον υπάρξει μεγάλη ζήτηση από τους πελάτες, το χαμηλό απόθεμα θα μπορούσε να διαρκέσει μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους.
Η Ford εξέπληξε τους επενδυτές, την περασμένη εβδομάδα, όταν ανακοίνωσε κέρδη 561 εκατ. δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο από την αυξανόμενη ζήτηση για φορτηγά και SUV.
Οι εταιρείες θα χρειαστούν όλο το κέρδος που μπορούν να κερδίσουν για να επιτύχουν τους νέους στόχους τους για την κατασκευή εργοστασίων και την πρόσληψη περισσότερων μηχανικών λογισμικού και ηλεκτρολόγων, καθώς στρέφονται προς την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων. Τον Ιούνιο, η GM αύξησε ξανά τις προγραμματισμένες της δαπάνες για ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα, στα 35 δισ. δολάρια μέχρι το 2025, ενώ η Ford έχει δεσμεύσει 30 δισ. δολάρια την ίδια περίοδο.
Ενώ οι επενδύσεις είναι μικρότερες από ό,τι φαίνεται, καθώς ένα μέρος των χρημάτων απλώς αναδιανέμονται από τους ετήσιους προϋπολογισμούς των αυτοκινητοβιομηχανιών στην παραγωγή παραδοσιακών οχημάτων, εξακολουθούν, ωστόσο, να αποτελούν ένα πολύ σημαντικό βήμα. Ακόμη και αν οι ανησυχίες για τις ελλείψεις μικροτσίπ και τις επιπτώσεις που έχει στην παραγωγή η μετάλλαξη Δέλτα μείωσαν τις μετοχές της GM κατά 8 % μέχρι το μεσημέρι της Τετάρτης, οι επενδυτές ήταν πρόθυμοι να επενδύσουν το γρηγορότερο δυνατό, σύμφωνα με τους αναλυτές.
«Η αγορά θέλει να δει να πραγματοποιείται το όραμά της για νέες επενδύσεις σε ηλεκτρικά οχήματα τα επόμενα δύο, τρία, τέσσερα χρόνια και όχι να περιμένουμε μέχρι το τέλος της δεκαετίας», δήλωσε ο Dan Ives, αναλυτής της Wedbush Securities. «Πρόκειται για έναν αγώνα εξοπλισμών αυτή τη στιγμή… Φοβούνται ότι αν δεν προβούν σε επιθετικές επενδύσεις τα επόμενα χρόνια, θα φάνε τη σκόνη της Tesla».
Τώρα η GM και η Ford «επενδύουν και οι δύο στο μέλλον, ενώ προσπαθούν να διατηρήσουν για όσο μπορούν στην αγορά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης» δήλωσε ο Whiston. Tα κέρδη της GM και της Ford από τα παραδοσιακά οχήματα θα επενδυθούν σε οχήματα που λειτουργούν με μπαταρία.
Περίπου το ένα τρίτο των 35 δισ. δολαρίων της GM προορίζεται για μηχανική και τα δύο τρίτα για κεφαλαιακές δαπάνες. Η εταιρεία επεκτείνει τη δυνατότητα συναρμολόγησης σε τρία εργοστάσια που βρίσκονται στο Μίσιγκαν, το Τενεσί και το Οντάριο του Καναδά, ενώ αναμένουμε περισσότερες λεπτομέρειες για τις επενδύσεις αυτές. Τα ηλεκτρικά οχήματα κατασκευάζονται χρησιμοποιώντας διαφορετικά εργαλεία από τα παραδοσιακά οχήματα, τα οποία πρέπει να αγοραστούν και να εγκατασταθούν.
Η Ford, επίσης, επεκτείνει τη χωρητικότητά της, με 700 εκατ. δολάρια να προορίζονται στο συγκρότημα River Rouge στο Μίσιγκαν.
Η GM χτίζει τέσσερα εργοστάσια μπαταριών στις ΗΠΑ, με άλλα εργοστάσια να βρίσκονται ήδη υπό κατασκευή στο Λορντστάουν του Οχάιο και το Σπρινγκ Χιλ του Τενεσί. Οι μπαταρίες είναι ακριβότερες από τις μονάδες συναρμολόγησης. Απαιτούν τεράστιες ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας για να λειτουργήσουν καθώς οι πρέπει να φορτιστούν.
Η Μπάρα δήλωσε, την Τρίτη, ότι η αμερικανική κυβέρνηση θα πρέπει να χρησιμοποιήσει πιστώσεις φόρου για να ενθαρρύνει τις εταιρείες να κατασκευάζουν ηλεκτρικά οχήματα και τα εξαρτήματά τους στις ΗΠΑ. Ζήτησε να επεκταθεί η πίστωση φόρου ηλεκτρικών οχημάτων για αγοραστές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και τα κεφάλαια των φορολογουμένων να δημιουργήσουν νέους σταθμούς φόρτισης που θα μπορούσαν να φορτίσουν μπαταρίες σε 20 λεπτά, αντί για ώρες. Προς το παρόν, ο λογαριασμός υποδομής των ΗΠΑ έχει διαθέσει 7,5 δισ. δολάρια σε σταθμούς φόρτισης.
«Θέλουμε να δούμε επενδύσεις σε υποδομές με σταθμούς γρήγορης φόρτισης, ιδιαίτερα σε αστικές περιοχές και σε αυτοκινητόδρομους. Μόνο αυτό θα μπορούσε να ωθήσει τους πελάτες να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα», συνέχισε η ίδια.
Η GM και η Ford θα πρέπει, επίσης, να ξοδέψουν χρήματα για να αλλάξουν τη σύνθεση του εργατικού τους δυναμικού, δήλωσε ο αναλυτής της Gartner, Michael Ramsey. Χρειάζονται και άλλους μηχανολόγους μηχανικούς, αλλά λιγότερους σε σχέση με τους μηχανολόγους λογισμικού και τους ηλεκτρολόγους μηχανικούς.
Οι εταιρείες «αδιαμφισβήτητα μετρούσαν διπλά» ένα μέρος των δολαρίων που ξόδεψαν σε επενδύσεις σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως τα δολάρια για κεφαλαιουχικές δαπάνες και έρευνα που είχαν ήδη συμπεριληφθεί στα συνολικά έξοδα της εταιρείας, συνέχισε ο Ramsey.
Το 2019, τα έξοδα της GM ανήλθαν σε 132 δισ. δολάρια, αλλά δεν θα αυξηθούν αυτόματα στα 138 δισ. δολάρια ετησίως κατά την εξαετή περίοδο, η οποία καλύπτεται από τη δέσμευση δαπανών για 35 δισ. δολάρια. Αντ ‘αυτού, ορισμένα από τα χρήματα που διατίθενται για τα οχήματα με κινητήρα βενζίνης θα επενδυθούν στα ηλεκτρικά οχήματα.
Οι επενδύσεις «είναι σημαντικές και πιθανότατα οδηγούν σε περισσότερα έξοδα», είπε ο Ramsey, αλλά «αυτές οι εταιρείες δεν πρόκειται να χρεωθούν 30 δισ. δολάρια για να επενδύσουν σε ηλεκτρικά οχήματα. Αντιθέτως, θα ανακατανείμουν, απλώς, τα χρήματα που ήδη διαθέτουν».
Latest News
Πέντε «καυτές πατάτες» για τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ
Η νέα κυβέρνηση πρέπει να βρει έναν τρόπο να διατηρήσει την ανάπτυξη ενώ θα επανατοποθετήσει την οικονομία
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Η Adidas ξεπερνά τη Nike - Και η επιστροφή της έχει εμπόδια
Το ερώτημα πλέον δεν είναι πόσο γρήγορα μπορεί να ανακάμψει η Adidas, αλλά πόσο καιρό μπορεί να διατηρήσει τη δυναμική της
Η εταιρική Γερμανία πωλείται
Οι γερμανικές εταιρείες έχουν γίνει σχετικά μικρές και σχετικά φθηνές
Αν είσαι τόσο χαρούμενος, γιατί αγοράζεις τόσο χρυσό;
Το ράλι που δεν θα σταματήσει
Ο Ντίμον ξαναγράφει τους νόμους της οικονομίας - Το χρυσό του άγγιγμα στη JP Morgan
Η τεχνολογία, οι κανονισμοί και η αδράνεια των πελατών έχουν αλλάξει τους κανόνες