
Στις αρχές του 2021 ένα capesize πλοίο το Unique Carrier που ναυπηγήθηκε το 2007 είχε πουληθεί αντί 11,5 εκατ. δολ. Το ίδιο πλοίο σήμερα, σύμφωνα με την VesselsValue αξίζει 20,4 εκατ. δολ.
Πρόκειται όπως αναφέρει ο οίκος αξιολόγησης για το τελευταίο «φθηνό» Capesize που πουλήθηκε πριν την εκτόξευση των ναύλων και την άνοδο των αξιών των πλοίων. Από τις αρχές του έτους η αξία ενός cape 10 ετών αυξήθηκε πάνω από 75%, όπως και στις μικρότερες κατηγορίες. Το Ultramax SBI Libra πουλήθηκε στην ελληνικών συμφερόντων Kassian για 18,65 εκατ. δολ στις αρχές του έτους και τώρα η Vessels Value το εκτιμά στα 26,8 εκατ. δολ (+45%). Στα Handy έχει καταγραφεί διαφορά στην αξία ενός πλοίου άνω του 100% από τις αρχές του έτους.
Η αυξημένη ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος, άνθρακα αλλά και σιτηρών από την Κίνα έχει σαν αποτέλεσμα την αύξησης της απασχόλησης των πλοίων όλων των μεγεθών και την συνακόλουθη άνοδο της αξίας τους, εξηγεί η VesselsValue..
Στα δεξαμενόπλοια, όμως, οι αξίες αυξήθηκαν σε γενικές γραμμές από τις αρχές του έτους όχι όμως στον ίδιο βαθμό με τα bulkers, ενώ οι ναύλοι παραμένουν κοντά στα ιστορικά χαμηλά, κυρίως λόγω της υπερπροσφοράς χωρητικότητας. Πάντως τα μεγαλύτερης ηλικίας δεξαμενόπλοια έχουν καταγράψει την μεγαλύτερη άνοδος την αξία τους με τις τιμές ενός VLCC 20 ετών να έχει αυξηθεί σχεδόν 30%. Αυτό οφείλεται εξηγεί η VesselsValue και στο γεγονός ότι έχει καταγραφεί άνοδο της αξίας του σκραπ από 400 δολ στα 600 δολ ο τόνος.
Τέλος στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων οι αγοραπωλησίες έχουν αυξηθεί κατά 780% από τις αρχές του έτους ενώ και οι αξίες των πλοίων έχουν υπερδιπλασιασθεί σε πολλές περιπτώσεις. Ένα panamax 15 ετών , 4.250 TEu ενώ τέλη Μαρτίου άξιζε 20 εκατ. δολ τώρα αξίζει 40 εκατ. δολ.


Latest News

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας