
Στις αρχές του 2021 ένα capesize πλοίο το Unique Carrier που ναυπηγήθηκε το 2007 είχε πουληθεί αντί 11,5 εκατ. δολ. Το ίδιο πλοίο σήμερα, σύμφωνα με την VesselsValue αξίζει 20,4 εκατ. δολ.
Πρόκειται όπως αναφέρει ο οίκος αξιολόγησης για το τελευταίο «φθηνό» Capesize που πουλήθηκε πριν την εκτόξευση των ναύλων και την άνοδο των αξιών των πλοίων. Από τις αρχές του έτους η αξία ενός cape 10 ετών αυξήθηκε πάνω από 75%, όπως και στις μικρότερες κατηγορίες. Το Ultramax SBI Libra πουλήθηκε στην ελληνικών συμφερόντων Kassian για 18,65 εκατ. δολ στις αρχές του έτους και τώρα η Vessels Value το εκτιμά στα 26,8 εκατ. δολ (+45%). Στα Handy έχει καταγραφεί διαφορά στην αξία ενός πλοίου άνω του 100% από τις αρχές του έτους.
Η αυξημένη ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος, άνθρακα αλλά και σιτηρών από την Κίνα έχει σαν αποτέλεσμα την αύξησης της απασχόλησης των πλοίων όλων των μεγεθών και την συνακόλουθη άνοδο της αξίας τους, εξηγεί η VesselsValue..
Στα δεξαμενόπλοια, όμως, οι αξίες αυξήθηκαν σε γενικές γραμμές από τις αρχές του έτους όχι όμως στον ίδιο βαθμό με τα bulkers, ενώ οι ναύλοι παραμένουν κοντά στα ιστορικά χαμηλά, κυρίως λόγω της υπερπροσφοράς χωρητικότητας. Πάντως τα μεγαλύτερης ηλικίας δεξαμενόπλοια έχουν καταγράψει την μεγαλύτερη άνοδος την αξία τους με τις τιμές ενός VLCC 20 ετών να έχει αυξηθεί σχεδόν 30%. Αυτό οφείλεται εξηγεί η VesselsValue και στο γεγονός ότι έχει καταγραφεί άνοδο της αξίας του σκραπ από 400 δολ στα 600 δολ ο τόνος.
Τέλος στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων οι αγοραπωλησίες έχουν αυξηθεί κατά 780% από τις αρχές του έτους ενώ και οι αξίες των πλοίων έχουν υπερδιπλασιασθεί σε πολλές περιπτώσεις. Ένα panamax 15 ετών , 4.250 TEu ενώ τέλη Μαρτίου άξιζε 20 εκατ. δολ τώρα αξίζει 40 εκατ. δολ.


Latest News

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ