Στις αρχές του 2021 ένα capesize πλοίο το Unique Carrier που ναυπηγήθηκε το 2007 είχε πουληθεί αντί 11,5 εκατ. δολ. Το ίδιο πλοίο σήμερα, σύμφωνα με την VesselsValue αξίζει 20,4 εκατ. δολ.
Πρόκειται όπως αναφέρει ο οίκος αξιολόγησης για το τελευταίο «φθηνό» Capesize που πουλήθηκε πριν την εκτόξευση των ναύλων και την άνοδο των αξιών των πλοίων. Από τις αρχές του έτους η αξία ενός cape 10 ετών αυξήθηκε πάνω από 75%, όπως και στις μικρότερες κατηγορίες. Το Ultramax SBI Libra πουλήθηκε στην ελληνικών συμφερόντων Kassian για 18,65 εκατ. δολ στις αρχές του έτους και τώρα η Vessels Value το εκτιμά στα 26,8 εκατ. δολ (+45%). Στα Handy έχει καταγραφεί διαφορά στην αξία ενός πλοίου άνω του 100% από τις αρχές του έτους.
Η αυξημένη ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος, άνθρακα αλλά και σιτηρών από την Κίνα έχει σαν αποτέλεσμα την αύξησης της απασχόλησης των πλοίων όλων των μεγεθών και την συνακόλουθη άνοδο της αξίας τους, εξηγεί η VesselsValue..
Στα δεξαμενόπλοια, όμως, οι αξίες αυξήθηκαν σε γενικές γραμμές από τις αρχές του έτους όχι όμως στον ίδιο βαθμό με τα bulkers, ενώ οι ναύλοι παραμένουν κοντά στα ιστορικά χαμηλά, κυρίως λόγω της υπερπροσφοράς χωρητικότητας. Πάντως τα μεγαλύτερης ηλικίας δεξαμενόπλοια έχουν καταγράψει την μεγαλύτερη άνοδος την αξία τους με τις τιμές ενός VLCC 20 ετών να έχει αυξηθεί σχεδόν 30%. Αυτό οφείλεται εξηγεί η VesselsValue και στο γεγονός ότι έχει καταγραφεί άνοδο της αξίας του σκραπ από 400 δολ στα 600 δολ ο τόνος.
Τέλος στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων οι αγοραπωλησίες έχουν αυξηθεί κατά 780% από τις αρχές του έτους ενώ και οι αξίες των πλοίων έχουν υπερδιπλασιασθεί σε πολλές περιπτώσεις. Ένα panamax 15 ετών , 4.250 TEu ενώ τέλη Μαρτίου άξιζε 20 εκατ. δολ τώρα αξίζει 40 εκατ. δολ.
Latest News
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση
Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2024 - Τιμήθηκαν κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας και προσωπικότητες
Τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards συμπλήρωσαν φέτος 21 χρόνια – Απονεμήθηκαν 20 βραβεία
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη 16η θέση - Ο Έλληνας με τη μεγαλύτερη άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια