Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν θέλει να δει τις μισές περίπου πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων να αφορούν έως το 2030 ηλεκτρικά και άλλα οχήματα με μηδενικές καθαρές εκπομπές ρύπων και προτείνει νέους αυστηρότερους κανονισμούς που αφορούν τις εκπομπές ρύπων αυτοκινήτων που θα ισχύουν έως το 2026, όπως ανακοίνωσε ο Λευκός Οίκος. Ο στόχος του Μπάιντεν, ο οποίος πάντως δεν είναι νομικά δεσμευτικός, έχει κερδίσει την υποστήριξη μεγάλων αμερικανικών και ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προειδοποίησαν ωστόσο ότι για να επιτευχθούν οι στόχοι θα πρέπει να υπάρχουν πολλά δισ. δολάρια σε κρατικές χρηματοδοτήσεις. Ηδη εταιρείες όπως οι General Motors, Ford Motor και η μητρική της Chrysler, η Stellantis, σε κοινή δήλωσή τους ανέφεραν ότι φιλοδοξούν «να επιτύχουν πωλήσεις της τάξεως του 40%-50% των ετήσιων αμερικανικών όγκων για ηλεκτρικά οχήματα έως το 2030».
Ο στόχος του Μπάιντεν και των ίδιων των αυτοκινητοβιομηχανιών για πωλήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων σε ποσοστό 50% έως το 2030 αφορά αυτοκίνητα που θα κινούνται με μπαταρία με κυψέλες καυσίμου και υβριδικά οχήματα που διαθέτουν βενζινοκινητήρα. Το νέο εκτελεστικό διάταγμα που αναμενόταν να υπογράψει ο Μπάιντεν αργά χθες το βράδυ ώρα Ελλάδος για τον λόγο αυτόν, θα έθετε ένα νέο χρονοδιάγραμμα για την ανάπτυξη νέων προτύπων εκπομπών ρύπων έως το 2030 για ελαφρά οχήματα και από το 2027 για μεγαλύτερα οχήματα.
Τα κίνητρα
Οι τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ δήλωσαν ότι οι επιθετικοί στόχοι πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων μπορούν να επιτευχθούν μόνο με δισεκατομμύρια δολάρια σε κυβερνητικά κίνητρα και επιδοτήσεις, όπως είναι οι επιδοτήσεις σε καταναλωτές, σε δίκτυα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και σε επενδύσεις για έρευνα και ανάπτυξη. Επίσης ζήτησαν κίνητρα για επέκταση των αλυσίδων παραγωγής και προμήθειας ηλεκτρικών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Hyundai ανακοίνωσε ότι υποστηρίζει τον στόχο πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων σε ποσοστό 40%-50% έως το 2030. Η Toyota ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι ο στόχος είναι πολύ καλός για το περιβάλλον.
Κι άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων παρενέβησαν στηρίζοντας τις προσπάθειες της αμερικανικής κυβέρνησης. Σε κοινή δήλωση που εξέδωσε ο Λευκός Οίκος, οι εταιρείες BMW AG, Honda Motor Co., Volkswagen AG και Volvo AB ανέφεραν ότι «παραμένουν αφοσιωμένες να ηγηθούν του κλάδου στον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής». «Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο υποστηρίζουμε τον στόχο της κυβέρνησης να υπάρξει ένα ηλεκτρικό μέλλον στην αυτοκίνηση και επικροτούμε την ηγεσία του προέδρου Μπάιντεν για τη μείωση των εκπομπών και την επένδυση σε κρίσιμες υποδομές για την επίτευξη αυτών των μειώσεων» εκπομπών ρύπων, ανέφερε η ίδια ανακοίνωση. Ανώτερος αξιωματούχος της κυβέρνησης δήλωσε ότι ο στόχος των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων αντιπροσωπεύει ένα φιλόδοξο βήμα προς τη στροφή της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε παγκόσμιο ηγέτη στα ηλεκτρικά οχήματα.
Ρεκόρ αγορών
Οι Αμερικανοί αγοράζουν ηλεκτρικά οχήματα σε αριθμούς-ρεκόρ, αλλά οι νέοι στόχοι πωλήσεων είναι πολύ υψηλότεροι από τις σημερινές πωλήσεις. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αποτελούν μόλις το περίπου 2% με 3% της συνολικής αγοράς των ΗΠΑ σύμφωνα με τα στοιχεία που αφορούν τον Μάιο και τον Ιούνιο, όπως δείχνουν δεδομένα του κλάδου.
Οι ΗΠΑ έχουν τις δεύτερες μεγαλύτερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου στον κόσμο μετά την Κίνα. Οι ΗΠΑ έχουν μείνει πίσω από την Κίνα και την Ευρώπη όσον αφορά τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Στη χώρα αυτή αποτελούν πολύ μικρό ποσοστό και η Tesla κυριαρχεί στις πωλήσεις. Αντίθετα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αναλογούν σε περίπου 6% των πωλήσεων στην Κίνα και σε 10 % στην Ευρώπη. Η ΕΕ ενίσχυσε τα πρότυπα εκπομπών ρύπων στην τελευταία της αλλαγή πολιτικής, κάτι που ισοδυναμεί με ντε φάκτο απαγόρευση της πώλησης όλων των νέων αυτοκινήτων με κινητήρες ντίζελ και βενζίνης έως το 2035.
Latest News
Νέες επιθέσεις στην Ερυθρά θάλασσα απο τους αντάρτες Χούθι
Αναφέρθηκαν εκρήξεις σε εμπορικό πλοίο 80 ναυτικά μιλια νότια της Χοντέιτα στην Ερυθρά θάλασσα λέει βρετανική υπηρεσία
Η Ευρώπη πρέπει να προετοιμαστεί για νέο εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ, λένε αξιωματούχοι της ΕΚΤ
«Μια αλλαγή στην ισοτιμία θα έκανε δυσκολότερο για την ΕΚΤ να φτάσει στον στόχο της για πληθωρισμό 2%»
Αργεντινή: O πληθωρισμός πέφτει αλλά έχει μειωθεί και η κατανάλωση
O πληθωρισμός στην Αργεντινή μπορει να μειώθηκε σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο στο 3,0%, από 3,5% το Σεπτέμβριο αλλα παραμένει στο... 209%
Η απεργία στη Boeing «προσγείωσε ανώμαλα» τις παραδόσεις Οκτωβρίου
Παρά τη λήξη της απεργίας στη Boeing, θα περάσουν αρκετές εβδομάδες μέχρι να ξεκινήσει πλήρως η παραγωγή αεροσκαφών
Ο Τραμπ θα «φρενάρει» τις μειώσεις επιτοκίων; - Τι εκτιμά πρώην στέλεχος της Fed
Οι αγορές ίσως έχουν δίκιο να προβλέπουν λιγότερες από 4 μειώσεις στα επιτόκια της Fed σε σχέση με αυτό που προβλεπόταν προηγουμένως
Αποκλειστικό WSJ: «Εκτός κούρσας» για την κυβέρνηση Τραμπ ο επενδυτής Τζον Πόλσον
Ο επενδυτής λέει ότι οι «σύνθετες οικονομικές του υποχρεώσεις» θα τον εμπόδιζαν να ενταχθει στην κυβέρνηση Τραμπ
H Pfizer διερευνά το ενδεχόμενο πώλησης μονάδας με νοσοκομειακά φάρμακα
Η μονάδα της Pfizer «παράγει» επί του παρόντος σχεδόν 500 εκατομμύρια δολάρια κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων
Συμβιβαστικός ελιγμός της Meta στην Ευρώπη - Μειώνει τις διαφημίσεις σε Facebook και Instagram
Προσπάθεια κατευνασμού των ρυθμιστικών αρχών της ΕΕ απο τη Meta - Μειώνει τις διαφημίσεις σε Facebook και Instagram
Μείωση προβλέψεων της Novavax για τα έσοδα - «Παρενέργειες» από τα εμβόλια Covid
H Novavax κατείχε κατά μέσο όρο περίπου το 3% της αγοράς εμβολίων κατά της Covid-19 σε εβδομαδιαίο επίπεδο
Αναταράξεις στην Airbus εν μέσω ανησυχιών για τον πόλεμο των δασμών
Ο όμιλος της Airbus θεωρεί το ελεύθερο εμπόριο ζωτικής σημασίας για την παγκόσμια ευημερία, όπως ξεκαθάρισε ο CEO της Airbus China