Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν θέλει να δει τις μισές περίπου πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων να αφορούν έως το 2030 ηλεκτρικά και άλλα οχήματα με μηδενικές καθαρές εκπομπές ρύπων και προτείνει νέους αυστηρότερους κανονισμούς που αφορούν τις εκπομπές ρύπων αυτοκινήτων που θα ισχύουν έως το 2026, όπως ανακοίνωσε ο Λευκός Οίκος. Ο στόχος του Μπάιντεν, ο οποίος πάντως δεν είναι νομικά δεσμευτικός, έχει κερδίσει την υποστήριξη μεγάλων αμερικανικών και ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προειδοποίησαν ωστόσο ότι για να επιτευχθούν οι στόχοι θα πρέπει να υπάρχουν πολλά δισ. δολάρια σε κρατικές χρηματοδοτήσεις. Ηδη εταιρείες όπως οι General Motors, Ford Motor και η μητρική της Chrysler, η Stellantis, σε κοινή δήλωσή τους ανέφεραν ότι φιλοδοξούν «να επιτύχουν πωλήσεις της τάξεως του 40%-50% των ετήσιων αμερικανικών όγκων για ηλεκτρικά οχήματα έως το 2030».
Ο στόχος του Μπάιντεν και των ίδιων των αυτοκινητοβιομηχανιών για πωλήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων σε ποσοστό 50% έως το 2030 αφορά αυτοκίνητα που θα κινούνται με μπαταρία με κυψέλες καυσίμου και υβριδικά οχήματα που διαθέτουν βενζινοκινητήρα. Το νέο εκτελεστικό διάταγμα που αναμενόταν να υπογράψει ο Μπάιντεν αργά χθες το βράδυ ώρα Ελλάδος για τον λόγο αυτόν, θα έθετε ένα νέο χρονοδιάγραμμα για την ανάπτυξη νέων προτύπων εκπομπών ρύπων έως το 2030 για ελαφρά οχήματα και από το 2027 για μεγαλύτερα οχήματα.
Τα κίνητρα
Οι τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ δήλωσαν ότι οι επιθετικοί στόχοι πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων μπορούν να επιτευχθούν μόνο με δισεκατομμύρια δολάρια σε κυβερνητικά κίνητρα και επιδοτήσεις, όπως είναι οι επιδοτήσεις σε καταναλωτές, σε δίκτυα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και σε επενδύσεις για έρευνα και ανάπτυξη. Επίσης ζήτησαν κίνητρα για επέκταση των αλυσίδων παραγωγής και προμήθειας ηλεκτρικών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Hyundai ανακοίνωσε ότι υποστηρίζει τον στόχο πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων σε ποσοστό 40%-50% έως το 2030. Η Toyota ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι ο στόχος είναι πολύ καλός για το περιβάλλον.
Κι άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων παρενέβησαν στηρίζοντας τις προσπάθειες της αμερικανικής κυβέρνησης. Σε κοινή δήλωση που εξέδωσε ο Λευκός Οίκος, οι εταιρείες BMW AG, Honda Motor Co., Volkswagen AG και Volvo AB ανέφεραν ότι «παραμένουν αφοσιωμένες να ηγηθούν του κλάδου στον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής». «Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο υποστηρίζουμε τον στόχο της κυβέρνησης να υπάρξει ένα ηλεκτρικό μέλλον στην αυτοκίνηση και επικροτούμε την ηγεσία του προέδρου Μπάιντεν για τη μείωση των εκπομπών και την επένδυση σε κρίσιμες υποδομές για την επίτευξη αυτών των μειώσεων» εκπομπών ρύπων, ανέφερε η ίδια ανακοίνωση. Ανώτερος αξιωματούχος της κυβέρνησης δήλωσε ότι ο στόχος των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων αντιπροσωπεύει ένα φιλόδοξο βήμα προς τη στροφή της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε παγκόσμιο ηγέτη στα ηλεκτρικά οχήματα.
Ρεκόρ αγορών
Οι Αμερικανοί αγοράζουν ηλεκτρικά οχήματα σε αριθμούς-ρεκόρ, αλλά οι νέοι στόχοι πωλήσεων είναι πολύ υψηλότεροι από τις σημερινές πωλήσεις. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αποτελούν μόλις το περίπου 2% με 3% της συνολικής αγοράς των ΗΠΑ σύμφωνα με τα στοιχεία που αφορούν τον Μάιο και τον Ιούνιο, όπως δείχνουν δεδομένα του κλάδου.
Οι ΗΠΑ έχουν τις δεύτερες μεγαλύτερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου στον κόσμο μετά την Κίνα. Οι ΗΠΑ έχουν μείνει πίσω από την Κίνα και την Ευρώπη όσον αφορά τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Στη χώρα αυτή αποτελούν πολύ μικρό ποσοστό και η Tesla κυριαρχεί στις πωλήσεις. Αντίθετα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αναλογούν σε περίπου 6% των πωλήσεων στην Κίνα και σε 10 % στην Ευρώπη. Η ΕΕ ενίσχυσε τα πρότυπα εκπομπών ρύπων στην τελευταία της αλλαγή πολιτικής, κάτι που ισοδυναμεί με ντε φάκτο απαγόρευση της πώλησης όλων των νέων αυτοκινήτων με κινητήρες ντίζελ και βενζίνης έως το 2035.
Latest News
Τι ψάχνουν στην Ευρώπη τα ιδιωτικά κεφάλαια [γραφήματα]
Η συνολική αξία των μεγάλων συμφωνιών με ιδιωτικά κεφάλαια στην Ευρώπη αυξήθηκε με διπλάσιο ρυθμό από τον υπόλοιπο κόσμο το 2024
«Φρενίτιδα» για ξένα προϊόντα στις ΗΠΑ - Τρέχουν να προλάβουν τους δασμούς Τραμπ
Οι καταναλωτές στις ΗΠΑ προγραμματίζουν αγορές αγαθών καθώς φοβούνται τις αυξήσεις που θα προκαλέσουν οι δασμοί
Στο...έλεος της πολεμικής οικονομίας και του πληθωρισμού οι Ρώσοι - Ο ρόλος των κυρώσεων
Τα σημάδια υπερθέρμανσης της οικονομίας πυκνώνουν στη Ρωσία έπειτα από τρία χρόνια πολέμου στην Ουκρανία, όμως ο τερματισμός του θα μπορούσε να σηματοδοτήσει για τη Μόσχα νέες μείζονες προκλήσεις
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ κατακρίνει την Apple για έλλειψη καινοτομίας
O Μαρκ Ζάκερμπεργκ είπε για την Apple, μεταξύ άλλων , πως «Δεν έχουν εφεύρει κάτι σπουδαίο εδώ και καιρό»
O πρώην υπουργός Οικονομικών της Ελβετίας προειδοποιεί για το μέγεθος της UBS
Με περίπου 1,7 τρισεκατομμύρια δολάρια, ο ισολογισμός της UBS είναι διπλάσιος από το μέγεθος της ετήσιας οικονομικής παραγωγής της Ελβετίας
Πλάνο για τέσσερις μειώσεις επιτοκίων από την ΕΚΤ
Εν αναμονή των ανακοινώσεων και των μέτρων του νέου Αμερικανού προέδρου η ΕΚΤ σχεδιάζει τις επόμενες κινήσεις
Δήμαρχος στην Ιταλία παλεύει να σταματήσει πώληση ναπολιτάνικης νησίδας
Ο δήμαρχος του Bacoli, στην Ιταλία, υποστηρίζει πως θέλει να αγοράσει την Punta Pennata και να τη μετατρέψει σε «υπαίθριο μουσείο»
Κάτι τρέχει με τα κινεζικά ομόλογα
Πώς θέλει η Λαϊκή τράπεζα της Κίνας να στηρίξει το γιουάν
Πώς ο Μασκ προκάλεσε την ομόνοια των Βρετανών πολιτικών
Τα κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου ενώνονται προτρέποντας τον Τραμπ να επανεξετάσει την ανάμιξη του Μασκ
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων