Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν θέλει να δει τις μισές περίπου πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων να αφορούν έως το 2030 ηλεκτρικά και άλλα οχήματα με μηδενικές καθαρές εκπομπές ρύπων και προτείνει νέους αυστηρότερους κανονισμούς που αφορούν τις εκπομπές ρύπων αυτοκινήτων που θα ισχύουν έως το 2026, όπως ανακοίνωσε ο Λευκός Οίκος. Ο στόχος του Μπάιντεν, ο οποίος πάντως δεν είναι νομικά δεσμευτικός, έχει κερδίσει την υποστήριξη μεγάλων αμερικανικών και ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προειδοποίησαν ωστόσο ότι για να επιτευχθούν οι στόχοι θα πρέπει να υπάρχουν πολλά δισ. δολάρια σε κρατικές χρηματοδοτήσεις. Ηδη εταιρείες όπως οι General Motors, Ford Motor και η μητρική της Chrysler, η Stellantis, σε κοινή δήλωσή τους ανέφεραν ότι φιλοδοξούν «να επιτύχουν πωλήσεις της τάξεως του 40%-50% των ετήσιων αμερικανικών όγκων για ηλεκτρικά οχήματα έως το 2030».
Ο στόχος του Μπάιντεν και των ίδιων των αυτοκινητοβιομηχανιών για πωλήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων σε ποσοστό 50% έως το 2030 αφορά αυτοκίνητα που θα κινούνται με μπαταρία με κυψέλες καυσίμου και υβριδικά οχήματα που διαθέτουν βενζινοκινητήρα. Το νέο εκτελεστικό διάταγμα που αναμενόταν να υπογράψει ο Μπάιντεν αργά χθες το βράδυ ώρα Ελλάδος για τον λόγο αυτόν, θα έθετε ένα νέο χρονοδιάγραμμα για την ανάπτυξη νέων προτύπων εκπομπών ρύπων έως το 2030 για ελαφρά οχήματα και από το 2027 για μεγαλύτερα οχήματα.
Τα κίνητρα
Οι τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ δήλωσαν ότι οι επιθετικοί στόχοι πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων μπορούν να επιτευχθούν μόνο με δισεκατομμύρια δολάρια σε κυβερνητικά κίνητρα και επιδοτήσεις, όπως είναι οι επιδοτήσεις σε καταναλωτές, σε δίκτυα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και σε επενδύσεις για έρευνα και ανάπτυξη. Επίσης ζήτησαν κίνητρα για επέκταση των αλυσίδων παραγωγής και προμήθειας ηλεκτρικών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Hyundai ανακοίνωσε ότι υποστηρίζει τον στόχο πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων σε ποσοστό 40%-50% έως το 2030. Η Toyota ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι ο στόχος είναι πολύ καλός για το περιβάλλον.
Κι άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων παρενέβησαν στηρίζοντας τις προσπάθειες της αμερικανικής κυβέρνησης. Σε κοινή δήλωση που εξέδωσε ο Λευκός Οίκος, οι εταιρείες BMW AG, Honda Motor Co., Volkswagen AG και Volvo AB ανέφεραν ότι «παραμένουν αφοσιωμένες να ηγηθούν του κλάδου στον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής». «Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο υποστηρίζουμε τον στόχο της κυβέρνησης να υπάρξει ένα ηλεκτρικό μέλλον στην αυτοκίνηση και επικροτούμε την ηγεσία του προέδρου Μπάιντεν για τη μείωση των εκπομπών και την επένδυση σε κρίσιμες υποδομές για την επίτευξη αυτών των μειώσεων» εκπομπών ρύπων, ανέφερε η ίδια ανακοίνωση. Ανώτερος αξιωματούχος της κυβέρνησης δήλωσε ότι ο στόχος των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων αντιπροσωπεύει ένα φιλόδοξο βήμα προς τη στροφή της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε παγκόσμιο ηγέτη στα ηλεκτρικά οχήματα.
Ρεκόρ αγορών
Οι Αμερικανοί αγοράζουν ηλεκτρικά οχήματα σε αριθμούς-ρεκόρ, αλλά οι νέοι στόχοι πωλήσεων είναι πολύ υψηλότεροι από τις σημερινές πωλήσεις. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αποτελούν μόλις το περίπου 2% με 3% της συνολικής αγοράς των ΗΠΑ σύμφωνα με τα στοιχεία που αφορούν τον Μάιο και τον Ιούνιο, όπως δείχνουν δεδομένα του κλάδου.
Οι ΗΠΑ έχουν τις δεύτερες μεγαλύτερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου στον κόσμο μετά την Κίνα. Οι ΗΠΑ έχουν μείνει πίσω από την Κίνα και την Ευρώπη όσον αφορά τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Στη χώρα αυτή αποτελούν πολύ μικρό ποσοστό και η Tesla κυριαρχεί στις πωλήσεις. Αντίθετα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αναλογούν σε περίπου 6% των πωλήσεων στην Κίνα και σε 10 % στην Ευρώπη. Η ΕΕ ενίσχυσε τα πρότυπα εκπομπών ρύπων στην τελευταία της αλλαγή πολιτικής, κάτι που ισοδυναμεί με ντε φάκτο απαγόρευση της πώλησης όλων των νέων αυτοκινήτων με κινητήρες ντίζελ και βενζίνης έως το 2035.
Latest News
Οι ευρωπαικές επιχειρήσεις μειώνουν θέσεις εργασίας -
Απολύσεις που ξεπερνούν τις 22.000 θέσεις έχουν προαναγγείλει αρκετες ευρωπαικές εταιρείες απο τις αρχές Αυγούστου
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν