Τα εναέρια μέσα της πολυεθνικής πυροσβεστικής δύναμης επιχειρούν από νωρίς το πρωί στη Βόρεια Εύβοια αλλά από την «πίσω πλευρά» της φωτιάς.
Ο ανατολικός άνεμος που πνέει στην περιοχή δεν επιτρέπει στα πυροσβεστικά αεροσκάφη να πραγματοποιήσουν βυθίσεις από το μπροστινό μέτωπο της φωτιάς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην είναι ορατά από πολίτες που βλέπουν τη φωτιά να πλησιάζει και δικαιολογημένα κάνουν εκκλήσεις για βοήθεια από αέρος. Επίσης, όπως εξηγούν οι ειδικοί, τα πυροσβεστικά αεροσκάφη δεν μπορούν να πετάξουν ακριβώς πάνω από τη φωτιά.
Ειδικότερα, τα πυροσβεστικά εναέρια μέσα αντιμετωπίζουν σοβαρές αντιξοότητες και κινδύνους όταν επιχειρούν σε μεγάλα πύρινα μέτωπα, όπως αυτό της Εύβοιας, που μπορούν να δυσχεράνουν ή να καταστήσουν αδύνατο το έργο τους, όπως εξήγησε ο πραγματογνώμονας και αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης.
«Χαμηλή ορατότητα, ισχυρότατες αναταράξεις, ρεύματα, μικροκλίμα στην περιοχή της φωτιάς. Τα πυροσβεστικά μέσα δεν μπορούν να περάσουν πάνω από τη φωτιά διότι κυριολεκτικά θα αναλωθούν. Όχι από τη φωτιά, αλλά από τις αναταράξεις και από το ιδιαίτερο περιβάλλον που αναπτύσσεται», σημείωσε ο κ. Καραϊωσηφίδης στην ΕΡΤ. «Είναι εξαιρετικά δύσκολο το έργο χωρίς να υπάρχουν αυτές οι συνθήκες. Γίνονται απαγορευτικές κάποιες φορές», τόνισε.
Οι συνθήκες
Ο κ. Καραϊωσηφίδης επισήμανε επίσης ότι οι ευρύτερες συνθήκες μπορούν να εγείρουν εμπόδια στο έργο των εναέριων μέσων. «Ένας ισχυρός άνεμος δεν τροφοδοτεί μόνο τη πυρκαγιά, αλλά πολλές φορές δημιουργεί και κυματισμό στις κοντινές περιοχές και τα αεροπλάνα είναι αδύνατο να κάνουν υδροληψία. Ένα Canadair για παράδειγμα δεν μπορεί να πάρει νερό αν το κύμα είναι μεγαλύτερο από 1,5 περίπου μέτρο», είπε ενδεικτικά.
Ο κ. Καραϊωσηφίδης υπογράμμισε ότι φέτος η Ελλάδα διαθέτει «έναν από τους μεγαλύτερους στόλους» όσον αφορά την δασοπυρόσβεση, προσθέτοντας ότι δεν υπήρξε καμία έλλειψη μέριμνας στην επάνδρωση των μονάδων. «Οι Μοίρες πυρόσβεσης είναι στελεχωμένες με το μεγαλύτερο αριθμό χειριστών ακόμη και από τις πολεμικές Μοίρες. Ακριβώς για αυτό το σκοπό. Δηλαδή δεν είμαστε απροετοίμαστοι. Είμαστε προετοιμασμένοι, αλλά εδώ αντιμετωπίζουμε κάτι το οποίο ξεπερνά κάθε όριο».
Σημείωσε ακόμα ότι μολονότι πρέπει να σχεδιαστεί η ανανέωση του στόλου, το πολύ μικρό μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς πυροσβεστικών αεροπλάνων σημαίνει ότι δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις.
«Είναι μία πολύ μικρή αγορά, τα διαθέσιμα μέσα ανά τον πλανήτη είναι ελάχιστα. Σκεφτείτε ότι το Canadair πάνω στο οποίο βασιζόμαστε -και είμαστε από τους μεγαλύτερους χρήστες και από τους παλαιότερους χρήστες- αυτή τη στιγμή δεν είναι σε παραγωγή. Το 2015 η εταιρεία η οποία τα έβγαζε λόγω έλλειψης παραγγελιών -γιατί πέντε χώρες το αγόραζαν σε όλο τον πλανήτη- σταμάτησε την παραγωγή», εξήγησε.
Τα εναέρια μέσα επιχειρούν με βάση την οπτική επαφή των χειριστών με τη φωτιά
Τα εναέρια μέσα πυρόσβεσης επιχειρούν με βάση την οπτική επαφή των χειριστών με τη φωτιά και συνεπώς δεν θα προσεγγίσουν τις φλόγες απαραίτητα στο σημείο ή από τη διεύθυνση που περιμένουν να τα δουν οι κάτοικοι, δήλωσε ο Αντιστράτηγος ε.α του Πυροσβεστικού Σώματος, Νίκος Διαμαντής.
«Δεν μπορούν οι πιλότοι να επιχειρούν ούτε μέσα στον καπνό, ούτε πίσω από τον καπνό ούτε πάνω από τον καπνό και πάνω από τη φλόγα», σημείωσε στον Σκάι ο κ. Διαμαντής. «Αν δεν βλέπουν τη φλόγα στο σημείο όπου θέλουν να κάνουν επέμβαση δεν μπορούν να επιχειρήσουν. Άρα, θα επιχειρούν με τέτοια γωνία κλίσης έτσι ώστε να μπορούν οι πιλότοι να δουν το σημείο όπου θέλουν να κάνουν τη ρίψη».
Ο απόστρατος αξιωματικός τόνισε πως τα εναέρια μέσα «επιχειρούν και βέβαια επιχειρησιακά επιλέγουν πάντα το σημείο αυτό που τους δίνει τη δυνατότητα να επιχειρήσουν», επισημαίνοντας ότι δεν γίνονται προσπάθειες «για τα μάτια του κόσμου».
Όσον αφορά στην ένταση των πυρκαγιών που εκδηλώθηκαν τις προηγούμενες ημέρες, ο κ. Διαμαντής ανέφερε ότι ο παρατεταμένος καύσωνας και το χαμηλό ποσοστό υγρασίας δημιουργούν μία επικίνδυνη συνθήκη η οποία ευνοεί φωτιές «μεγάλης έντασης, μεγάλης έκτασης», φαινόμενο που είναι «δύσκολο στην αντιμετώπιση».
Latest News
Κακοκαιρία: Δεμένα τα πλοία σε πολλά λιμάνια λόγω των θυελλωδών ανέμων
Κλειστή είναι η γραμμή Αρκίτσα-Αιδηψός, Καβάλα-Πρίνου Θάσου ενώ στη γραμμή Κεραμωτή-Λιμένας Θάσου τα δρομολόγια εκτελούνται μόνο από το πλοίο «Άναξ»
Κάτω από το μηδέν η θερμοκρασία – Χιόνια και σε χαμηλό υψόμετρο
Επιμένει η κακοκαιρία με κατά τόπους ισχυρές βροχές και καταιγίδες, χαμηλές θερμοκρασίες, χιόνια ακόμα και σε χαμηλά υψόμετρα και θυελλώδεις άνεμους
«Είμαστε έτοιμη για συνεργασία με τον Τραμπ», διαμηνύει η Γροιλανδία
Ο πρωθυπουργός στη Γροιλανδία έχει υποστηρίξει τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος για ανεξαρτησία του νησιού από τη Δανία
Έτος διαχείρισης κρίσεων το 2025 για την Ευρώπη - Τι προβλέπει ο Economist
Η ήπειρος βρίσκεται στο πιο ευαίσθητο σημείο της εδώ και δεκαετίες - Υπάρχει ο κίνδυνος διαιρέσεων εντός του ευρωπαϊκού μπλοκ
Μητσοτάκης από Σ. Αραβία: Ενισχύουμε τη συνεργασία σε ενέργεια, εμπόριο και επενδύσεις
Μητσοτάκης και Μπιν Σαλμάν επιβεβαίωσαν τη μεγάλη αξία που έχει η διμερής συνεργασία Ελλάδας - Σ. Αραβίας στην κρίσιμη αυτή συγκυρία
Ιαπωνία: Ισχυρός σεισμός– Προειδοποίηση για τσουνάμι
Το εστιακό βάθος του σεισμού υπολογίζεται σε 49 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το EMSC.
Μητσοτάκης: Στη Σαουδική Αραβία συνοδεία έξι υπουργών – Αναβάθμιση των σχέσεων
Επίσημη επίσκεψη στη Σαουδική Αραβία πραγματοποιεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης - Ο στόχος της συνάντησης με τον πρίγκηπα Mohammed bin Salman
Ξεκίνησε η συγκέντρωση δεδομένων στο deiktesOTA.gov.gr
Η ψηφιακή πλατφόρμα συγκεντρώνει ανωνυμοποιημένα δεδομένα για 770 στοιχεία και 167 δείκτες που αφορούν την Τοπική Αυτοδιοίκηση
Oι 9 στους 10 Έλληνες απαιτούν αλλαγή του οικονομικού συστήματος
Στην Ελλάδα το 72% πιστεύει ότι τα σημερινά παιδιά θα ζήσουν χειρότερα από τους γονείς τους και το 95% θεωρεί ότι η ανισότητα οφείλεται στην υπερβολική πολιτική επιρροή της οικονομικής ελίτ
Διακοπή κυκλοφορίας στην παλιά εθνική Αθηνών-Θηβών λόγω χιονόπτωσης
Έντονα καιρικά φαινόμενα σημειώνονται σε Φθιώτιδα, Ευρυτανία και Φωκίδα, ιδιαίτερα στους ορεινούς και ημιορεινούς όγκους λόγω της κακοκαιρίας