![Κυρίαρχα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2040](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/ImgSrc-4-3.jpg)
Πεδίον δόξης λαμπρόν στο μέλλον βλέπουν αναλυτές για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθώς οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έχουν κορυφωθεί, ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα γίνονται φθηνότερα και εξελίσσονται.
Σύμφωνα με έρευνες, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκτιμάται ότι θα εκτιναχθούν τις επόμενες δεκαετίας ξεπερνώντας τα δύο-τρίτα των συνολικών πωλήσεων οχημάτων μέχρι το 2040. Η τάση αυτή υποστηρίζεται από τα εθνικά σχέδια –σε παγκόσμια κλίμακα- για προώθηση πράσινων τεχνολογιών και συγκεκριμένα την επιτάχυνση της υιοθέτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσω της βελτίωσης των μπαταριών, την ανάπτυξη δικτύων φόρτισης και κυβερνητικών πολιτικών που θα καθιστούν πιο δύσκολη την οδήγηση οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κερδίσουν μακροπρόθεσμα
Σύμφωνα με ανάλυση της εταιρείας ερευνών BloombergNEF, η υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρόκειται να αυξηθεί. Η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας εκτιμά ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανέρχονται σε λίγο πάνω από το 2% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων σήμερα, ποσοστό το οποίο προβλέπεται να εκτιναχθεί στο 70% μέχρι το 2040, με τα ηλεκτρικά οχήματα να αντιστοιχούν στο 31% όλου του παγκόσμιου στόλου οχημάτων. Οι προοπτικές είναι καλύτερες για την Ευρώπη, όπου οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκτιμάται ότι θα φτάσει στο 90% των νέων πωλήσεων μέχρι το 2040, ακόμη και χωρίς την προώθηση νέων επενδύσεων ή παροχής κινήτρων από τις παγκόσμιες κυβερνήσεις. Η προοπτική είναι ακόμη καλύτερη για τα ηλεκτρικά λεωφορέια, τα οποία προβλέπεται να αντιστοιχούν στο 67% όλου του στόλου λεωφορείων που θα βρίσκονται σε κυκλοφορία μέχρι το 2040. Ισως η μεγαλύτερη πρόκληση για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία είναι η μετατροπή των φορτηγών σε ηλεκτροκίνητα μέχρι το 2050 με τις Daimler, Tesla, Volvo να εργάζονται για την παράδοση βαρέων φορτηγών κατηγορίας Class 8.
Υπάρχουν κι άλλες στρατηγικές που έχουν υιοθετηθεί από τις εθνικές κυβερνήσεις. Στην Ευρώπη και η Κίνα έχουν θεσπιστεί σχετικά αυστηρές προδιαγραφές εκπομπής καυσαερίων, ενώ εξακολουθούν να ισχύσουν κάποιοι περιορισμοί στην κυκλοφορία οχημάτων στα κέντρα των μεγαλουπόλεων, μέτρα που εφαρμόσθηκαν στη διάρκεια των lockdowns. Στις ΗΠΑ, ο Πρόεδρος Μπάιντεν προωθεί το σχέδιο για τις επενδύσεις σε υποδομές που προβλέπει χρηματοδότηση της επέκτασης του δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ. Η έρευνα του BNEF υποστηρίζει ότι η ανάπτυξη του παγκόσμιου δικτύου φόρτισης θα είναι το κλειδί για την επίτευξη των στόχων που προβλέπει για την ανάπτυξη των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Κομισιόν για δασμούς: Plan B για τα «made in China» Volkswagen και BMW](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/cupra-600x300.jpg)
Plan B της ΕΕ για τους δασμούς στα «κινεζικά» EV των Volkswagen - BMW
Η Κομισιόν φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις VW και BMW ως «συνεργαζόμενες εταιρείες» για να μειώσει τους δασμούς
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού