![Τα πρώτα πλοία μεταφοράς υγραερίου που θα έχουν ως καύσιμο αμμωνία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/LPG-Powered.jpg)
Δυο ακόμη πλοία σχεδιάζονται και θα κατασκευαστούν με γνώμονα να χρησιμοποιούν στο μέλλον ως καύσιμο την αμμωνία, η οποία είναι ελκυστική ως καθαρό καύσιμο επόμενης γενιάς που δεν εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα όταν καίγεται. Αυτή τη φορά η γιαπωνέζικη Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) ανακοίνωσε ότι η θυγατρική της εταιρεία Phoenix Tankers Pte. Ltd. με έδρα τη Σιγκαπούρη, υπέγραψε συμφωνία με την Namura Shipbuilding Co., Ltd. για την κατασκευή δύο πολύ μεγάλων πλοίων μεταφοράς υγραερίου (Very Large Gas Carrier-VLGC) για τη μεταφορά υγροποιημένου πετρελαίου (LPG) και αμμωνίας.
Τα πλοία θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγραέριο ενώ έχουν σχεδιασθεί έτσι ώστε να μπορούν με μετατροπή να αξιοποιήσουν ως καύσιμο και την αμμωνία η οποία έχει παρόμοια χαρακτηριστικά με το LPG.
Το υγραέριο, ως καύσιμο, μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 20%, και τις εκπομπές SOx, PM, κατά περίπου 90% σε σύγκριση με το μαζούτ. Τα νεότευκτα VLGC έχουν σχεδιαστεί για να μεγιστοποιούν την αποδοτικότητα καυσίμου και είναι πλοία φιλικά προς το περιβάλλον και θα ανταποκρίνονται στις περιβαλλοντικές απαιτήσεις της φάσης EEDI 3 του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, οι οποίες ισχύουν για VLGC που έχουν συμβληθεί μετά το 2022.
Ο Δείκτης Σχεδιασμού Ενεργειακής Απόδοσης (EEDI) είναι ένας διεθνής κανονισμός που δείχνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) ανά τόνο φορτίου που μεταφέρθηκε για ένα μίλι. Στη φάση EEDI 3, τα πλοία νέας κατασκευής θα πρέπει θεωρητικά να επιτυγχάνουν μείωση κατά 30% των εκπομπών CO2 συγκρινόμενα με τον αρχικό EEDI της φάσης σχεδιασμού του.
Η Namura Shipbuilding θα κατασκευάσει τα δύο πλοία στο ναυπηγείο Imari, σε συνεργασία σε τεχνικό επίπεδο με την Mitsubishi Shipbuilding Co.. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν μετά το 2023.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023