
Δυο ακόμη πλοία σχεδιάζονται και θα κατασκευαστούν με γνώμονα να χρησιμοποιούν στο μέλλον ως καύσιμο την αμμωνία, η οποία είναι ελκυστική ως καθαρό καύσιμο επόμενης γενιάς που δεν εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα όταν καίγεται. Αυτή τη φορά η γιαπωνέζικη Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) ανακοίνωσε ότι η θυγατρική της εταιρεία Phoenix Tankers Pte. Ltd. με έδρα τη Σιγκαπούρη, υπέγραψε συμφωνία με την Namura Shipbuilding Co., Ltd. για την κατασκευή δύο πολύ μεγάλων πλοίων μεταφοράς υγραερίου (Very Large Gas Carrier-VLGC) για τη μεταφορά υγροποιημένου πετρελαίου (LPG) και αμμωνίας.
Τα πλοία θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγραέριο ενώ έχουν σχεδιασθεί έτσι ώστε να μπορούν με μετατροπή να αξιοποιήσουν ως καύσιμο και την αμμωνία η οποία έχει παρόμοια χαρακτηριστικά με το LPG.
Το υγραέριο, ως καύσιμο, μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 20%, και τις εκπομπές SOx, PM, κατά περίπου 90% σε σύγκριση με το μαζούτ. Τα νεότευκτα VLGC έχουν σχεδιαστεί για να μεγιστοποιούν την αποδοτικότητα καυσίμου και είναι πλοία φιλικά προς το περιβάλλον και θα ανταποκρίνονται στις περιβαλλοντικές απαιτήσεις της φάσης EEDI 3 του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, οι οποίες ισχύουν για VLGC που έχουν συμβληθεί μετά το 2022.
Ο Δείκτης Σχεδιασμού Ενεργειακής Απόδοσης (EEDI) είναι ένας διεθνής κανονισμός που δείχνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) ανά τόνο φορτίου που μεταφέρθηκε για ένα μίλι. Στη φάση EEDI 3, τα πλοία νέας κατασκευής θα πρέπει θεωρητικά να επιτυγχάνουν μείωση κατά 30% των εκπομπών CO2 συγκρινόμενα με τον αρχικό EEDI της φάσης σχεδιασμού του.
Η Namura Shipbuilding θα κατασκευάσει τα δύο πλοία στο ναυπηγείο Imari, σε συνεργασία σε τεχνικό επίπεδο με την Mitsubishi Shipbuilding Co.. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν μετά το 2023.


Latest News

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)