Η αποχώρηση του Λιονέλ Μέσι από τη Μπαρτσελόνα θα μπορούσε να μειώσει την αξία της ομάδας κατά 11% με τον καταλανικό σύλλογο να χάνει έως και 137 εκατ. ευρώ από την αποτίμησή του για το 2021, ύψους 1,266 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την Brand Finance.

Η Μπαρτσελόνα είναι αυτή τη στιγμή η δεύτερη πιο πολύτιμη ποδοσφαιρική ομάδα στον κόσμο, σύμφωνα με την έκθεση Brand Finance Football 50 2021.

Η αξία της ανέρχεται σε 1,266 δισ. ευρώ πίσω  από την Ρεάλ Μαδρίτης η αξία της οποίας ανέρχεται 1,276 δισ. ευρώ.

Η αποτίμηση του brand βασίζεται στο ποσοστό των εσόδων που αποδίδονται στο εμπορικό σήμα. Η αποχώρηση του Μέσι αναμένεται να έχει άμεσες δυσμενείς επιπτώσεις στα μελλοντικά εισοδήματα της Μπαρτσελόνα από χορηγούς, στις πωλήσεις εμπορευμάτων και τα έσοδα των αγώνων.

Εξετάζοντας τον ρόλο του Μέσι στην αύξηση των εσόδων του συλλόγου, η Brand Finance εκτιμά ότι η αποχώρησή του θα μπορούσε να οδηγήσει σε πτώση 11% στην αξία του brand της Μπαρτσελόνα. Σε απόλυτους όρους, ο σύλλογος θα μπορούσε να σημειώσει πτώση 137 εκατομμυρίων ευρώ και να χάσει κάθε πιθανότητα να προσπεράσει τη Ρεάλ Μαδρίτης. Θα μπορούσε επίσης να υποχωρήσει στην τρίτη θέση από τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ (αξία 1,130 δισ. ευρώ).

Η μεγαλύτερη πτώση θα επέλθει στα εμπορικά εισοδήματα της «Μπάρτσα», τα οποία αναμένεται να μειωθούν κατά 77 εκατ. ευρώ, με αποκορύφωμα τις πωλήσεις στις φανέλες και στα άλλα προϊόντα του κλαμπ που είχαν τη «σφραγίδα» και το όνομα του Αργεντινού, όπου οι απώλειες θα ξεπεράσουν τα 43 εκατ. ευρώ!

Σημαντική πτώση αναμένεται και στις εισπράξεις της Μπαρτσελόνα στις ημέρες των αγώνων, όπου υπολογίζεται πως θα χάσει περίπου 17 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με την έκθεση «Brand Finance Football 50/2021», η Μπαρτσελόνα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο ποδοσφαιρικό brand στον κόσμο, έχοντας μπροστά της μόνο τη Ρεάλ Μαδρίτης, η αξία της οποίας αποτιμάται στα 1.276 δις ευρώ.

«Η παρουσία του Μέσι στη Μπαρτσελόνα επέτρεψε αναμφίβολα στον σύλλογο να προσελκύσει οπαδούς, συνδρομητές, καλύτερους παίκτες, προπονητές, επιχειρηματικές συμφωνίες και να κερδίσει τρόπαια. Η αποχώρησή του μπορεί να κοστίσει πολύ στον σύλλογο και να προκαλέσει μια οδυνηρή πτώση της αξίας της» εξήγησε η Τερέζα ντε Λέμους, διευθύνουσα σύμβουλος της “ Brand Finance” στην Ισπανία.

Οι βασικοί τομείς στους οποίους ο Αργεντινός παίκτης δημιουργεί αξία για την Μπαρτσελόνα είναι:

Εμπορικά έσοδα: Ο κόσμος που τον ακολουθεί τον καθιστά έναν εξαιρετικά ελκυστικό αθλητή για εταιρικούς χορηγούς και η παρουσία του στο κλαμπ αναμφίβολα επέτρεψε στη Βαρκελώνη να φέρει πιο προσοδοφόρες συμφωνίες χορηγίας. Ο Μέσι έχει πάνω από 240 εκατομμύρια οπαδούς στο Instagram, περισσότεροι από τους διπλάσιους από αυτόν του επίσημου λογαριασμού της Μπαρτσελόνα (99,5 εκατομμύρια), ένα στατιστικό στοιχείο που προσωποποιεί τη δημοτικότητα και την αξία που μπορεί να φέρει σε οποιαδήποτε ομάδα μόνο από την απλή παρακολούθηση του.

Επιδόσεις εντός γηπέδου & Αγώνες: Δεν μπορεί κανείς να προβλέψει πώς θα αποδώσει η Μπαρτσελόνα μετά την αποχώρησή του, αλλά ο Μέσι είχε τεράστιο αντίκτυπο στην απόδοσή της όλα αυτά τα χρόνια και έφερε ένα σημαντικό πλήθος στον σύλλογο. Ο Μέσι έχει πετύχει περισσότερα από 30 γκολ τη σεζόν από το 2008/2009 οδηγώντας τον σύλλογο σε μια πληθώρα τίτλων στην πορεία του.  Η απουσία του Μέσι από το γήπεδο θα μπορούσε να κοστίσει έως και 17 εκατομμύρια ευρώ σε αξία μάρκας.

Πωλήσεις και εμπόριο μπλουζών: Μπορείτε να περπατήσετε στους δρόμους σχεδόν οπουδήποτε στον κόσμο και να περιμένετε να δείτε κάποιον να περιφέρεται στους δρόμους φορώντας την εμβληματική φανέλα Νο 10. Οι πωλήσεις της φανέλας του Μέσι φέρεται να παρήγαγαν πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων το κλαμπ συγκεντρώνει ένα μερίδιο περίπου 10-15% (30 εκατομμύρια ευρώ) και ο κατασκευαστής σετ Nike απολαμβάνει τη μερίδα του λέοντος. Αυτό μπορεί επίσης να σημαίνει ότι η Nike θα χάσει έσοδα μετά την αναχώρησή του, εάν οι πωλήσεις γενικών εμπορικών προϊόντων της Βαρκελώνης μειωθούν. Με το περίφημο «Μέσι Νο 10» στα ράφια, η Μπαρτσελόνα θα μπορούσε να χάσει 43 εκατομμύρια ευρώ σε αξία μάρκας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Business of Sport
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Business of Sport |

Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης

Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης