![Γιατί η κλιματική πολιτική της Κίνας μάς αφορά όλους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/china.jpg)
Αδύνατη φαντάζει η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, αν η Κίνα δεν προβεί σε σημαντικές μειώσεις των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Σύμφωνα με το BBC, ο Πρόεδρος της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, Σι Τζινπίνγκ, δήλωσε ότι οι εκπομπές της Κίνας θα φτάσουν στο υψηλότερο επίπεδό τους πριν το 2030 και ότι το ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα είναι εφικρό να επιτευχθεί μέχρι το 2060. Ωστόσο, δεν προέβη σε λεπτομέρειες σχετικά με το πώς θα επιτευχθεί ο στόχος αυτός.
Εκρηκτική ανάπτυξη
Η Κίνα είναι η χώρα που αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα σε ό,τι αφορά τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Οι εκπομπές ανά άτομο στην Κίνα είναι οι μισές σε σχέση με αυτές των ΗΠΑ, αλλά ο πληθυσμός της, που φτάνει τα 1,4 δισ., και η τεράστια οικονομική της ανάπτυξη συνέβαλαν στο να αποτελέσει τη χώρα με τις υψηλότερα ποσοστά εκπομπών. Πιο συγκεκριμένα, το 2006, η Κίνα αποτέλεσε τη χώρα με τις υψηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ενώ, τώρα ευθύνεται για περισσότερο από το ένα τέταρτο των γενικών εκπομπών.
Μείωση της χρήσης άνθρακα
Η μείωση των εκπομπών στην Κίνα είναι εφικτή, σύμφωνα με ειδικούς, αλλά χρειάζεται μια ριζική αλλαγή.
Ο άνθρακας αποτελούσε πάντα την κύρια πηγή ενέργειας της χώρας και η χρήση του όλο και αύξάνεται. Ωστόσο, ο Σι Τζινπίνγκ, δήλωσε ότι η χρήση του θα μειωθεί από το 2026. Παράλληλα, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Τσινγκούα στο Πεκίνο αναφέρουν ότι η Κίνα θα πρέπει να σταματήσει πλήρως να χρησιμοποιεί άνθρακα για παραγωγή ηλεκτρισμού μέχρι το 2050 και να τον αντικαταστήσει με πυρηνική και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Εντούτοις, αντί να κλείνει τους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με χρήση άνθρακα, κατασκευάζει νέους σε τουλάχιστον 60 περιοχές σε ολόκληρη τη χώρα. Αυτοί οι νέοι σταθμοί, συνήθως, λειτουργούν για 30 με 40 χρόνια, με αποτέλεσμα η Κίνα είτε να πρέπει να μειώσει την ισχύ των σταθμών αυτών και να κλείσει τους παλιούς, για να επιτευχθεί η μείωση των εκπομπών, ή να εκσυγχρονίσει μερικούς, ώστε να απορροφηθούν οι εκπομπές. Ωστόσο, η τεχνολογία δεν έχει αναπτυχθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε κάτι τέτοιο να καταστεί εφικτό.
Παράλληλα, η Κίνα υποστηρίζει ότι δικαιούται να κάνει ό,τι έκαναν και οι δυτικές χώρες στο παρελθόν, να απελευθερώνει διοξείδιο του άνθρακα, ώστε να αναπτυχθεί η οικονομία της και να εξαλειφθεί η φτώχεια. Ακόμη, χρηματοδότησε σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με χρήση άνθρακα μέσω της πρωτοβουλίας «Μια ζώνη ένας δρόμος» (Belt and Road Initiative) και, γενικότερα, δεν φαίνεται να σταματάει νέες επενδύσεις.
Η Κίνα στρέφεται στην πράσινη ενέργεια
Όπως προαναφέρθηκε, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Τσινγκούα στο Πεκίνο υποστηρίζουν ότι το 90% της ενέργειας, μέχρι το 2050, θα πρέπει να προέρχεται από πυρηνική και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Με σκοπό να επιτευχθεί αυτό, η μετατόπιση της Κίνας στην πράσινη τεχνολογία θα ήταν υψίστης σημασίας. Η εν λόγω χώρα υιοθέτησε τις πράσινες τεχνολογίες ως μέσο να αντιμετωπισθεί η ατμοσφαιρική ρύπανση, ένα τεράστιο πρόβλημα σε πολλές πόλεις της.
Η Κίνα ηγείται της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης και παράγει την περισσότερη ηλιακή ενέργεια από κάθε άλλη χώρα. Επιπροσθέτως, οι εγκαταστάσεις αιολικής ενέργειας υπερτριπλασιάστηκαν το 2020. Ακόμη, η Κίνα εκτιμά ότι το ποσοστό της ενέργειας που παράγεται από μη ορυκτά καύσιμα θα φτάσει το 25% μέχρι το 2030, ωστόσο, πολλοί αναλυτές εκτιμούν ότι ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί νωρίτερα.
Ηλεκτροκίνηση
Η Κίνα αποτελεί την έβδομη χώρα στον κόσμο με τις περισσότερες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά, δεδομένου του μεγέθους της, κατασκευάζει και αγοράζει τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως, με σχεδόν 1 στα 20 αυτοκίνητα που αγοράζονται στην Κίνα να είναι ηλεκτροκίνητα.
Σύμφωνα με έρευνες, οι εκπομπές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πολύ χαμηλότερες από τα βενζινοκίνητα ή τα αυτοκίνητα diesel. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς η μετακίνηση ευθύνεται για το ένα τέταρτο περίπου των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Ακόμη, η Κίνα, μέχρι το 2025, θα παράγει τις περισσότερες μπαταρίες με διπλή χωρητικότητα παγκοσμίως, γεγονός που θα δώσει τη δυνατότητα συσσώρευσης και παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές σε βαθμό που πριν φαινόταν αδύνατο.
Άυξηση βλάστησης
Η επίτευξη μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σημαίνει, απλώς, ότι η Κίνα θα πρέπει να μειώσει τις εκπομπές της όσο το δυνατόν περισσότερο, μέσω διαφορετικών προσεγγίσεων. Έτσι, η αύξηση της βλάστησης θα αποτελούσε μία λύση, καθώς τα φυτά απορροφούν το διοξείδιο του άνθρακα. Ακόμη, χάρη στα δασικά προγράμματα της Κίνας, που έχουν ως σκοπό να μειωθεί η διάβρωση του εδάφους και η ρύπανση, η εν λόγω χώρα γίνεται περισσότερο «πράσινη» σε έναν αρκετά γρήγορο ρυθμό.
Τα επόμενα βήματα
Η Κίνα πρέπει να τα καταφέρει.
«Εάν η Κίνα δεν μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, δεν θα καταφέρουμε να αντιμετωπίσουμε την κλιματική αλλαγή», αναφέρει ο καθηγητής David Tyfield από το περιβαλλοντικό κέντρο στο Λανκάστερ.
Η Κίνα έχει τη δυνατότητα να ακολουθεί μακροπρόθεσμες στρατηγικές και να κινητοποιεί επενδύσεις μεγάλης κλίμακας.
Οι κινεζικές αρχές πρέπει να βγάλουν εις πέρας ένα τεράστιο έργο.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Κομισιόν για δασμούς: Plan B για τα «made in China» Volkswagen και BMW](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/cupra-600x300.jpg)
Plan B της ΕΕ για τους δασμούς στα «κινεζικά» EV των Volkswagen - BMW
Η Κομισιόν φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις VW και BMW ως «συνεργαζόμενες εταιρείες» για να μειώσει τους δασμούς
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού