Την ώρα που η Ευρώπη επιδιώκει να διαδραματίσει έναν ηγετικό ρόλο παγκοσμίως στον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής, περίπου το 45% των επιχειρήσεων της ΕΕ αναφέρουν ότι προχωρούν σε επενδύσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, σε σύγκριση με το 32% των επιχειρήσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το μεγαλύτερο μερίδιο (50%) των επιχειρήσεων που επενδύουν σε μέτρα κατά της κλιματικής αλλαγής εντοπίζεται στη Δυτική και τη Βόρεια Ευρώπη. Το μερίδιο της Νότιας Ευρώπης είναι 38% και της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης 32%.
Σε επίπεδο κρατών, οι διαφορές είναι ακόμη πιο έντονες: οι φινλανδικές (62%) και οι ολλανδικές (58%) επιχειρήσεις βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των επενδύσεων για το κλίμα, ενώ μόλις το 23% των κυπριακών, το 19% των ιρλανδικών και το 18% των ελληνικών επιχειρήσεων κάνουν επενδύσεις αυτού του είδους.
Αυτά είναι μερικά από τα βασικά ευρήματα της νέας έκθεσης της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) με τίτλο «Οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και η κλιματική αλλαγή 2020/2021: Στοιχεία από την Έρευνα Επενδύσεων της ΕΤΕπ», η οποία δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα.
Στην Ελλάδα, το μερίδιο των επιχειρήσεων που αντιλαμβάνονται τους φυσικούς κινδύνους (physical risks) και τους κινδύνους μετάβασης (transition risks) είναι χαμηλότερο από τον μέσο όρο της ΕΕ. Το μερίδιο των ελληνικών επιχειρήσεων που επενδύουν ή σχεδιάζουν να επενδύσουν στην αντιμετώπιση των κλιματικών κινδύνων είναι επίσης χαμηλότερο από τον μέσο όρο της ΕΕ.
Επιπλέον, οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν μικρότερη επίγνωση των κλιματικών κινδύνων και αναφέρουν λιγότερα εμπόδια στις επενδύσεις για το κλίμα από τον μέσο όρο της ΕΕ, με την αβεβαιότητα σχετικά με τη φορολογία και το ρυθμιστικό πλαίσιο να αναφέρεται συχνότερα. Κλιματικούς στόχους έχει θέσει το 19% των ελληνικών επιχειρήσεων, έναντι 41% που είναι ο μέσος όρος της ΕΕ.
«Οι επιχειρήσεις οφείλουν να κάνουν σχέδια σήμερα προκειμένου να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, αλλιώς θα κινδυνεύσουν να χάσουν έδαφος από ανταγωνιστές με πιο μακρόπνοη σκέψη. Ως τράπεζα της ΕΕ για το κλίμα, χρηματοδοτούμε κλιματικά έργα σε όλο τον κόσμο. Μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι η στροφή προς την πράσινη ανάπτυξη αποδίδει – τόσο ως προς το περιβάλλον όσο και ως προς την οικονομία», δήλωσε ο Αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ Ricardo Mourinho Félix.
Latest News
Plan B της ΕΕ για τους δασμούς στα «κινεζικά» EV των Volkswagen - BMW
Η Κομισιόν φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις VW και BMW ως «συνεργαζόμενες εταιρείες» για να μειώσει τους δασμούς
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού