Τα τρία «C» δηλαδή «China, Covid και Carbon» (Κίνα, πανδημία και εκπομπές άνθρακα) καθόρισαν τις εξελίξεις στη διεθνή ναυτιλία το πρώτο εξάμηνο του 2021 και αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο και στο δεύτερο σύμφωνα με τον διεθνή ναυλομεσιτικό οίκο Simpson Spence Young. Ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος σε ένα report αναλύει την πορεία των ναυλαγορών το προηγούμενο διάστημα και τις προοπτικές του για το επόμενο εξάμηνο και εκτιμά ότι καθοριστικό ρόλος τις εξελίξεις διαδραμάτισαν τα τρία «C»
Ο πρόεδρος της SSY Mark Richardson σχολίασε σχετικά ότι «Ο σκοπός αυτής της έκθεσης είναι να προσφέρει μια συνοπτική ενημέρωση για ορισμένες από τις βασικές αγορές μας, εξετάζοντας πώς έχει εξελιχθεί το έτος και τι αναμένουμε για το δεύτερο εξάμηνο του 2021. Οι πρώτοι έξι μήνες του 2021 έχουν επικεντρωθεί πολύ στα τρία «C»: China, Covid και Carbon. Το πρώτο εξακολουθεί να είναι η κυρίαρχη δύναμη στη ναυτιλία, το δεύτερο συνεχίζει να έχει αντίκτυπο σε όλο τον κόσμο και το τρίτο γίνεται γρήγορα μία από τις βασικές προτεραιότητες στη βιώσιμη ναυτιλία. Η SSY θα συνεχίσει να παρακολουθεί προσεκτικά την αγορά και βεβαιώνουμε ότι μπορούμε να παρέχουμε τις πιο ενημερωμένες πληροφορίες στους πελάτες μας, υποστηρίζοντας τις απόψεις μας με τις πιο πρόσφατες έρευνες και δεδομένα ».
Χύδην Ξηρό φορτίο: O SSY σημειώνει ότι στο δεύτερο εξάμηνο του 2021 θα επηρεασθεί από πολλές πλευρές όπως την προσφορά φορτίων από την Βραζιλία τόσο σε σιδηρομετάλλευμα όσο και καλαμπόκι ενώ από την πλευρά της ζήτησης καταγράφονται κάποιοι φόβοι για μια πρώτη μείωση του ρυθμού ανάπτυξης τη Κίνας. Ένας παράγοντας «κλειδί» όμως θα είναι η αναποτελεσματικότητα τους στόλου λόγω της συμφόρησης στα λιμάνια, η καραντίνα και τυχόν αλλαγές των αποστάσεων στα ταξίδια
Δεξαμενόπλοια: H Κίνα είναι ο κύριος παράγοντας της ζήτησης αργού πετρελαίου, αλλά οι εισαγωγές της μειώθηκαν έως το 2ο τρίμηνο, καθώς μείωσε τις αγορές αργού πετρελαίου και χρησιμοποίησε εγχώρια αποθέματα που δημιουργήθηκαν γρήγορα το 2020, όταν οι τιμές του πετρελαίου ήταν χαμηλές.
Χημικά: Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η ζήτηση αυξήθηκε και τα ναύλα σχεδόν διπλασιάστηκαν. ¨όσον αφορά το μέλλον πολλά εξαρτώνται από την πορεία της πανδημίας και ένα ενδεχόμενο τέταρτο κύμα. Ένα ευρύτερο πρόγραμμα εμβολιασμού είναι απαραίτητο σε παγκόσμια βάση που θα βοηθήσει στην επιστροφή στην κανονικότητα και την αυξημένη ζήτηση χημικών προϊόντων. Υποθέτοντας ότι μια ισορροπία μπορεί να εξευρεθεί, εκτιμάται ότι οι εξαγωγές των ΗΠΑ θα επανεμφανιστούν σταδιακά το δεύτερο εξάμηνο του 2021.
Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG): Το πρώτο εξάμηνο του 2021 ήταν το ισχυρότερο πρώτο εξάμηνο για το LNG από το 2014, με μέση τιμή για τα πλοία τύπου TFDE 68.000 δολ/ ημέρα. Δεδομένου ότι παραδοσιακά το μεγαλύτερο μέρος του πρώτου εξαμήνου λόγω εποχικότητας δεν καταγράφεται ως το ισχυρό στη ζήτηση LNG, η μέχρι τώρα πορεία του κλάδου προσδίδει μια θετική προοπτική και για το υπόλοιπο του έτους καθώς σύντομα αρχίζει η χειμερινή σεζόν στο βόρειο ημισφαίριο.
«Πράσινη» χρηματοδότηση: Ο SSY επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι το κεφάλαιο εμφανίζεται όλο και πιο πρόθυμο να χρηματοδοτήσει τεχνολογίες που δεν είναι αποδεδειγμένα «πράσινες» και φέρνει σαν παράδειγμα τα scrubbers ανοιχτού βρόχου που αρχικά θεωρήθηκαν πράσινη χρηματοδότηση αλλά στη συνέχεια οι απόψεις άλλαξαν δραστικά.
Απεξάρτηση από άνθρακα: Ο SSY εκτιμά ότι λιγότερο από το 25% των Bulkers and Tankers θα επιτύχουν τη συμμόρφωση με το μεγαλύτερο μέρος του στόλου να επιλέξει τον περιορισμό της ισχύος κινητήρα είτε άλλη μορφή μείωσης του CO2. Όλα αυτά τα πλοία θα πρέπει να αξιολογηθούν από τους νηογνώμονες και αυτό συνιστά μια μεγάλη πρόκληση.
Latest News
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου
Οι νέες προκλήσεις για την ελληνική ναυτιλία
Η «πράσινη μετάβαση», οι επενδυτικές ανάγκες και η υιοθέτηση ρεαλιστικών λύσεων για τη βιωσιμότητα στην ελληνική και διεθνή ναυτιλία