Καθώς η πανδημία εξακολουθεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στο παγκόσμιο σύστημα υγειονομικής περίθαλψης, o κλάδος του Online φαρμακείου στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 20 % σε ετήσια βάση το πρώτο εξάμηνο του 2021 έναντι του πρώτου εξαμήνου του 2020.

Η συνολική αξία των online αγορών στα Online Φαρμακεία άγγιξε τα €123,5 εκ. με ΦΠΑ

Η μεγαλύτερη αύξηση κατά 41% καταγράφηκε στην κατηγορία συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών, σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά δεδομένα που συλλέχθηκαν στην πλατφόρμα eRetail Audit της Convert Group και τους υπολογισμούς από την ομάδα ανάλυσης αγοράς.

Επισκόπηση βασικών πληροφοριών:

  • Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, ο ρυθμός ανάπτυξης του Ελληνικού διαδικτυακού φαρμακείου παρέμεινε θετικός, αν και πιο μέτριος σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους. Ο συνολικός κύκλος εργασιών του κλάδου έφτασε τα 123,5 εκατ. ευρώ το εξάμηνο, 20% υψηλότερος σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
  • Τα διαδικτυακά φαρμακεία με περισσότερες από 100.000 επισκέψεις/μήνα συνέχισαν να επεκτείνονται σημαντικά σε αυτό το εξάμηνο με ρυθμό αύξησης αξίας πωλήσεων +28% , σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Από την άλλη πλευρά, τα φαρμακεία με λιγότερες από 10 χιλιάδες επισκέψεις/μήνα είδαν, κατά μέσο όρο, την αξία των πωλήσεών τους να μειώνεται κατά 30% , καταδεικνύοντας την πρόκληση να ανταγωνιστούν επιτυχώς έναντι μεγαλύτερων λιανοπωλητών στην αγορά.
  • Με ποσοστό +41% , τα Συμπληρώματα Διατροφής & Βιταμίνες ήταν η κατηγορία με τη μεγαλύτερη αύξηση αξίας πωλήσεων καθ ‘όλη τη διάρκεια του εξαμήνου. Αντίθετα, η απότομη αύξηση της κατηγορίας Υγεία επιβραδύνθηκε στο 24% , αποδεικνύοντας ότι ο αντίκτυπος της Πανδημίας στις επιλογές των καταναλωτών έχει μειωθεί, τουλάχιστον προς το παρόν.
  • Οι βασικές μετρήσεις του κλάδου βελτιώθηκαν οριακά αυτό το εξάμηνο, με το μέσο καλάθι να περιέχει 4,4 είδη και η αξία του να φτάνει τα 44,2 € .

Η εκτίμηση της αξίας του κλάδου βασίζεται στο δείγμα του eRetail Audit, που περιλαμβάνει 85 online φαρμακεία, τα οποία δημιουργούν το 64% του συνολικού τζίρου της αγοράς, από τα 340 που λειτουργούν αυτή την στιγμή στην χώρα μας. Μάλιστα, ο ρυθμός ανάπτυξης του κλάδου όσον αφορά το δείγμα του eRetail Audit, άγγιξε το +33%.

Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών το πρώτο εξάμηνο του 2021, αναδεικνύονται οι εξής: +41% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +32% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, +30% σε βρεφικά και παιδικά είδη, +26% σε διάφορα προϊόντα και +24% σε προϊόντα υγείας (με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία).

Όσον αφορά στα marketing κανάλια, οι διαφημίσεις Google πρωταγωνιστούν για ακόμη μια φορά το πρώτο εξάμηνο του 2021 επιφέροντας το 35% των συνολικών συναλλαγών, και σημειώνοντας αύξηση 7,9 μονάδων συγκριτικά με το ίδιο διάστημα του 2020. Ακόμη, οι μηχανές σύγκρισης τιμών, είναι υπεύθυνες με την σειρά τους για το 21% των συναλλαγών, ενώ τα Οργανικά Αποτελέσματα για το 17%.

Η προτίμηση των mobile & tablet συσκευών για την πραγματοποίηση των online αγορών από πλευράς των καταναλωτών εξακολουθεί να κυριαρχεί με ένα ποσοστό 60% έναντι των συσκευών desktop & laptops (40%). Ακόμη για την πραγματοποιήση των παραγγελιών προτιμώνται οι μεσημεριανές ώρες (12:00-13:00) και η Δευτέρα φαίνεται να είναι η πιο δημοφιλής ημέρα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις