
Οι νέες σιδηροδρομικές συνδέσεις στη Μαγνησία μπαίνουν στο μικροσκόπιο του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) με στόχο να φτάσει το τρένο στις τρεις Βιομηχανικές Περιοχές (ΒΙ.ΠΕ.), στον λιμένα Βόλου και στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου. Η διασύνδεση των βασικών λιμένων της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο αποτελεί ένα από τα στοιχήματα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και των σιδηροδρομικών φορέων, με στόχο να καταστεί η χώρα μας κέντρο εμπορευματικών μεταφορών για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Η αρχή για την αναβάθμιση των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών στη Θεσσαλία έγινε με το έργο του εκσυγχρονισμού της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου που έχει μπει σε ράγες από την ΕΡΓΟΣΕ.
Παίρνοντας τη σκυτάλη, ο ΟΣΕ ξεκίνησε διαγωνισμό, προϋπολογισμού 2,83 εκατ. ευρώ, για την εκπόνηση των απαραίτητων μελετών για τη διασύνδεση της ΒΙ.ΠΕ. Αλμυρού και του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η επικαιροποίηση και η ολοκλήρωση των απαραίτητων μελετών της μονής σιδηροδρομικής γραμμής από κατάλληλο σημείο εντός του Σιδηροδρομικού Σταθμού Λατομείου και για μήκος περίπου 34,92 χλμ. μέχρι τις εγκαταστάσεις της βιομηχανίας SOVEL. Οι προβλεπόμενες επί μέρους μελέτες περιλαμβάνουν: τοπογραφικές, συγκοινωνιακές, υδραυλικές, γεωλογικές, γεωτεχνικές, περιβαλλοντικές, στατικές.
Δεδομένου ότι μέρος του έργου αποτελεί και η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης, εφόσον όλα εξελιχθούν με βάση το προβλεπόμενο στη σύμβαση χρονοδιάγραμμα, τότε ο διαγωνισμός θα μπορεί να προκηρυχθεί εντός του 2023.
Σημειώνεται ότι ο καθαρός χρόνος εκπόνησης των μελετών ορίζεται σε 12 μήνες, ενώ ο συνολικός χρόνος του έργου ορίζεται σε 18 μήνες, συμπεριλαμβανομένων των εγκρίσεων.
Οι προσφορές για το έργο είναι προγραμματισμένες για τις 15 Σεπτεμβρίου 2021 και κριτήριο κατακύρωσης αποτελεί η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας τιμής.
Όπως είχε τονίσει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, κ. Σπύρος Πατέρας, κατά το 4ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών-ITC2021, «o Οργανισμός έχει θέσει σε εφαρμογή το πλάνο σύνδεσης όλων των περί του σιδηροδρόμου δραστηριοτήτων και των stakeholders που συνδυαστικά μπορούν να λειτουργήσουν ως μοχλός εκτίναξης του μεταφορικού εμπορικού έργου στη χώρα. Συγκεκριμένα αυτό της σύνδεσης του σιδηροδρόμου με την εφοδιαστική, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τα βόρεια σύνορα της χώρας. Στο πλαίσιο αυτό, μελετάται η ευρύτερη ανάπτυξη των σιδηροδρομικών συνδέσεων στη Μαγνησία με τη σύνδεση των τριών ΒΙ.ΠΕ., του λιμένα και του αεροδρομίου της Αγχιάλου».
Σιδηροδρομική σύνδεση Λάρισας – Βόλου
Προς ολοκλήρωση βαίνει εντωμεταξύ η ανάθεση του έργου για την ηλεκτροκίνηση, τη σηματοδότηση, την τηλεδιοίκηση, τις τηλεπικοινωνίες και το ETCS Level1 στην υφιστάμενη μονή γραμμή του τμήματος Λάρισας – Βόλου, με αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Λατομείου ως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Βόλου. Πρόκειται για την κατασκευή νέας μονής γραμμής κανονικού εύρους, μήκους 10,5 χλμ. προς αντικατάστασης της παλιάς μετρικής και την κατασκευή μιας νέας στάσης για επιβατική χρήση στην περιοχή της ΒΙ.ΠΕ.
Το έργο, προϋπολογισμού 67 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), θα αναβαθμίσει τη σύνδεση των δύο μεγάλων πόλεων της Θεσσαλίας. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές, προβλέπονται ταχύτητες ως και 100 χλμ./ώρα. Η διαδρομή μαζί με τις απαιτούμενες στάσεις εκτιμάται ότι θα διαρκεί περίπου 40 λεπτά.
Η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε 72 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Η κατασκευαστική περίοδος είναι περίπου 3 χρόνια. Στόχος είναι μέχρι το 2024 να έχει ολοκληρωθεί και τεθεί σε λειτουργία.


Latest News

Performance Technologies: Ανέλαβε έργο 3,47 εκατ. για το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 3.472.000 ευρώ, αφορά την εγκατάσταση και λειτουργία ενός υπερσύγχρονου συστήματος που αξιοποιεί προηγμένες τεχνολογίες των κορυφαίων κατασκευαστών HPE, NetApp και NVidia

Τράπεζα Κύπρου: Εξαγοράζει την Εθνική Ασφαλιστική Κύπρου
Το τίμημα για τη Συναλλαγή ανέρχεται σε 29,5 εκατ. ευρώ σε μετρητά - Η Συναλλαγή υπόκειται στη λήψη εποπτικών εγκρίσεων και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του β’ εξάμηνου 2025.

HELLENiQ ENERGY: Πού και γιατί επενδύει 4 δισ. την επόμενη πενταετία
Ο Όμιλος HELLENiQ ENERGY χτίζει στο διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης το «Green Hub North», αναπτύσσει μονάδα αεροπορικών βιοκαυσίμων και έργα ΑΠΕ

Ακάθεκτο το real estate κόντρα στις αναταράξεις – Το μήνυμα Dimand και Premia
Σε δημιουργικό αναβρασμό παραμένουν οι εγχώριες εταιρείες real estate κόντρα στην αβεβαιότητα που φέρνουν οι δασμοί Τραμπ – Οι ευκαιρίες που αναζητούν και οι προβληματισμοί για το κόστος

Επί ποδός τα σούπερ μάρκετ για τον «στενό κορσέ» του πλαφόν - Τι εξετάζει το υπουργείο Ανάπτυξης
Με ιδιαίτερη αγωνία περιμένουν οι διοικήσεις των σούπερ μάρκετ την άρση του μέτρου για το περιθώριο κέρδους - Ποιοι μπαίνουν στο μικροσκόπιο

Καταφύγιο στην... καταιγίδα Τραμπ - Οι Έλληνες τραπεζίτες «ανοίγουν τα χαρτιά τους»
Η ανατροπή σκηνικού φέρνει τις ελληικές τράπεζες μπροστά σε νέα δεδομένα - Οι πρώτες εμφανίσεις

Μάρκος Βερέμης (Big Pi Ventures): Nα αλλάξουμε τον τρόπο που δανείζουν οι τράπεζες
«Υπάρχει σοβαρό χρηματοδοτικό κενό. Πρέπει να είμαστε πρωτότυποι για να το κλείσουμε», είπε στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών ο Μάρκος Βερέμης, εταίρος της Big Pi Ventures

Τι έδειξε το ταμείο των σούπερ μάρκετ το πρώτο δίμηνο - Πόσο αυξήθηκαν οι τιμές
Τα τελευταία στοιχεία της Circana καταγράφουν αύξηση του τζίρου των σούπερ μάρκετ κατά 7,5% και άνοδο των τιμών κατα 1,9%

Πώς θα λειτουργήσουν μαγαζιά και σούπερ μάρκετ τη Μεγάλη Εβδομάδα
Πού αναμένεται να κινηθεί ο πασχαλινός τζίρος

Μελέτη ΙΟΒΕ: Ισχυρά τα οφέλη της επένδυσης της Ελληνικός Χρυσός για το ΑΕΠ, την απασχόληση και τις εξαγωγές
Από τη μελέτη του ΙΟΒΕ αναδεικνύεται η συνεισφορά της εταιρείας Ελληνικός Χρυσός στα δημόσια έσοδα, που προσεγγίζει ετησίως τα 200 εκατ. ευρώ