
Οι νέες σιδηροδρομικές συνδέσεις στη Μαγνησία μπαίνουν στο μικροσκόπιο του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) με στόχο να φτάσει το τρένο στις τρεις Βιομηχανικές Περιοχές (ΒΙ.ΠΕ.), στον λιμένα Βόλου και στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου. Η διασύνδεση των βασικών λιμένων της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο αποτελεί ένα από τα στοιχήματα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και των σιδηροδρομικών φορέων, με στόχο να καταστεί η χώρα μας κέντρο εμπορευματικών μεταφορών για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Η αρχή για την αναβάθμιση των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών στη Θεσσαλία έγινε με το έργο του εκσυγχρονισμού της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου που έχει μπει σε ράγες από την ΕΡΓΟΣΕ.
Παίρνοντας τη σκυτάλη, ο ΟΣΕ ξεκίνησε διαγωνισμό, προϋπολογισμού 2,83 εκατ. ευρώ, για την εκπόνηση των απαραίτητων μελετών για τη διασύνδεση της ΒΙ.ΠΕ. Αλμυρού και του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η επικαιροποίηση και η ολοκλήρωση των απαραίτητων μελετών της μονής σιδηροδρομικής γραμμής από κατάλληλο σημείο εντός του Σιδηροδρομικού Σταθμού Λατομείου και για μήκος περίπου 34,92 χλμ. μέχρι τις εγκαταστάσεις της βιομηχανίας SOVEL. Οι προβλεπόμενες επί μέρους μελέτες περιλαμβάνουν: τοπογραφικές, συγκοινωνιακές, υδραυλικές, γεωλογικές, γεωτεχνικές, περιβαλλοντικές, στατικές.
Δεδομένου ότι μέρος του έργου αποτελεί και η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης, εφόσον όλα εξελιχθούν με βάση το προβλεπόμενο στη σύμβαση χρονοδιάγραμμα, τότε ο διαγωνισμός θα μπορεί να προκηρυχθεί εντός του 2023.
Σημειώνεται ότι ο καθαρός χρόνος εκπόνησης των μελετών ορίζεται σε 12 μήνες, ενώ ο συνολικός χρόνος του έργου ορίζεται σε 18 μήνες, συμπεριλαμβανομένων των εγκρίσεων.
Οι προσφορές για το έργο είναι προγραμματισμένες για τις 15 Σεπτεμβρίου 2021 και κριτήριο κατακύρωσης αποτελεί η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας τιμής.
Όπως είχε τονίσει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, κ. Σπύρος Πατέρας, κατά το 4ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών-ITC2021, «o Οργανισμός έχει θέσει σε εφαρμογή το πλάνο σύνδεσης όλων των περί του σιδηροδρόμου δραστηριοτήτων και των stakeholders που συνδυαστικά μπορούν να λειτουργήσουν ως μοχλός εκτίναξης του μεταφορικού εμπορικού έργου στη χώρα. Συγκεκριμένα αυτό της σύνδεσης του σιδηροδρόμου με την εφοδιαστική, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τα βόρεια σύνορα της χώρας. Στο πλαίσιο αυτό, μελετάται η ευρύτερη ανάπτυξη των σιδηροδρομικών συνδέσεων στη Μαγνησία με τη σύνδεση των τριών ΒΙ.ΠΕ., του λιμένα και του αεροδρομίου της Αγχιάλου».
Σιδηροδρομική σύνδεση Λάρισας – Βόλου
Προς ολοκλήρωση βαίνει εντωμεταξύ η ανάθεση του έργου για την ηλεκτροκίνηση, τη σηματοδότηση, την τηλεδιοίκηση, τις τηλεπικοινωνίες και το ETCS Level1 στην υφιστάμενη μονή γραμμή του τμήματος Λάρισας – Βόλου, με αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Λατομείου ως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Βόλου. Πρόκειται για την κατασκευή νέας μονής γραμμής κανονικού εύρους, μήκους 10,5 χλμ. προς αντικατάστασης της παλιάς μετρικής και την κατασκευή μιας νέας στάσης για επιβατική χρήση στην περιοχή της ΒΙ.ΠΕ.
Το έργο, προϋπολογισμού 67 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), θα αναβαθμίσει τη σύνδεση των δύο μεγάλων πόλεων της Θεσσαλίας. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές, προβλέπονται ταχύτητες ως και 100 χλμ./ώρα. Η διαδρομή μαζί με τις απαιτούμενες στάσεις εκτιμάται ότι θα διαρκεί περίπου 40 λεπτά.
Η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε 72 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Η κατασκευαστική περίοδος είναι περίπου 3 χρόνια. Στόχος είναι μέχρι το 2024 να έχει ολοκληρωθεί και τεθεί σε λειτουργία.


Latest News

Οι αυξήσεις στις τιμές ρίχνουν το τζίρο στις επιχειρήσεις εστίασης
«Όσο μπορούμε κρατάμε τις τιμές, αλλά ο κόσμος κάνει πλέον μικρό λογαριασμό» λένε οι επαγγελματίες της εστίασης παραδεχόμενοι ότι η ακρίβεια αποτελεί πρόβλημα

Πενήντα χρόνια χωρίς τον Αριστοτέλη Ωνάση - Ο βίος και η πολιτεία του Έλληνα κροίσου
Ο επιχειρηματίας που άφησε το στίγμα του στην ιστορία της Ελλάδας - Τα μυστικά της επιτυχίας του

Ανατροπή στις επενδύσεις των ΑΕΕΑΠ – Τι αλλάζει
Το βαθύ discount στις μετοχές των Ανώνυμων Εταιρειών Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία (ΑΕΕΑΠ) και οι προσδοκίες – Οι αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο

Με ταχείς ρυθμούς ο «γάμος» Entersoft-Softone
Η ενιαία Entersoft-Softone βρίσκεται σε διαδικασία επιλογής εμπορικής ονομασίας, ενοποίησης διοικητικών δομών αλλά και διαμόρφωσης του protfolio λύσεων που θα προσφέρει προς τους πελάτες της

Αktor: Στα 32,4 εκατ. ευρώ το Enterpise Value (EV) της Sun Force One
Η AKTOR Ανανεώσιμες θα καταβάλει ως ίδια συμμετοχή για την αγορά του 51% της Sun Force One το ποσό των 4,1 εκ. ευρώ περίπου

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Οκτώ νέα αεροσκάφη στο στόλο της Aegean
Προσθέτει 8 νέα αεροσκάφη Airbus A321 - Έφτασε τα 58 στο σύνολο

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ

Πώς οι τράπεζες θα μειώσουν και άλλο τα «κόκκινα δάνεια» - Το ιστορικό ρεκόρ
Κάτω από 5 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια στις τέσσερις συστημικές τράπεζες - Πότε θα επιτύχουν την απόλυτη σύγκλιση με το μέσο ευρωπαϊκό όρο

Στα 17,4 τρισ. θα εκτοξευθούν οι συναλλαγές μέσω κινητών - Τι δείχνει μελέτη
Η αξία των πληρωμών με εικονικές κάρτες, θα αυξηθεί κατά 235% έως το 2029 και θα ανέλθει στα 17,4 τρισεκατομμύρια δολάρια