![Πώς θα φτάσει το τρένο στις ΒΙ.ΠΕ. και στο λιμάνι του Βόλου;](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/ΕΡΓΟΣΕ.jpg)
Οι νέες σιδηροδρομικές συνδέσεις στη Μαγνησία μπαίνουν στο μικροσκόπιο του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) με στόχο να φτάσει το τρένο στις τρεις Βιομηχανικές Περιοχές (ΒΙ.ΠΕ.), στον λιμένα Βόλου και στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου. Η διασύνδεση των βασικών λιμένων της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο αποτελεί ένα από τα στοιχήματα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και των σιδηροδρομικών φορέων, με στόχο να καταστεί η χώρα μας κέντρο εμπορευματικών μεταφορών για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Η αρχή για την αναβάθμιση των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών στη Θεσσαλία έγινε με το έργο του εκσυγχρονισμού της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου που έχει μπει σε ράγες από την ΕΡΓΟΣΕ.
Παίρνοντας τη σκυτάλη, ο ΟΣΕ ξεκίνησε διαγωνισμό, προϋπολογισμού 2,83 εκατ. ευρώ, για την εκπόνηση των απαραίτητων μελετών για τη διασύνδεση της ΒΙ.ΠΕ. Αλμυρού και του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η επικαιροποίηση και η ολοκλήρωση των απαραίτητων μελετών της μονής σιδηροδρομικής γραμμής από κατάλληλο σημείο εντός του Σιδηροδρομικού Σταθμού Λατομείου και για μήκος περίπου 34,92 χλμ. μέχρι τις εγκαταστάσεις της βιομηχανίας SOVEL. Οι προβλεπόμενες επί μέρους μελέτες περιλαμβάνουν: τοπογραφικές, συγκοινωνιακές, υδραυλικές, γεωλογικές, γεωτεχνικές, περιβαλλοντικές, στατικές.
Δεδομένου ότι μέρος του έργου αποτελεί και η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης, εφόσον όλα εξελιχθούν με βάση το προβλεπόμενο στη σύμβαση χρονοδιάγραμμα, τότε ο διαγωνισμός θα μπορεί να προκηρυχθεί εντός του 2023.
Σημειώνεται ότι ο καθαρός χρόνος εκπόνησης των μελετών ορίζεται σε 12 μήνες, ενώ ο συνολικός χρόνος του έργου ορίζεται σε 18 μήνες, συμπεριλαμβανομένων των εγκρίσεων.
Οι προσφορές για το έργο είναι προγραμματισμένες για τις 15 Σεπτεμβρίου 2021 και κριτήριο κατακύρωσης αποτελεί η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας τιμής.
Όπως είχε τονίσει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, κ. Σπύρος Πατέρας, κατά το 4ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών-ITC2021, «o Οργανισμός έχει θέσει σε εφαρμογή το πλάνο σύνδεσης όλων των περί του σιδηροδρόμου δραστηριοτήτων και των stakeholders που συνδυαστικά μπορούν να λειτουργήσουν ως μοχλός εκτίναξης του μεταφορικού εμπορικού έργου στη χώρα. Συγκεκριμένα αυτό της σύνδεσης του σιδηροδρόμου με την εφοδιαστική, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τα βόρεια σύνορα της χώρας. Στο πλαίσιο αυτό, μελετάται η ευρύτερη ανάπτυξη των σιδηροδρομικών συνδέσεων στη Μαγνησία με τη σύνδεση των τριών ΒΙ.ΠΕ., του λιμένα και του αεροδρομίου της Αγχιάλου».
Σιδηροδρομική σύνδεση Λάρισας – Βόλου
Προς ολοκλήρωση βαίνει εντωμεταξύ η ανάθεση του έργου για την ηλεκτροκίνηση, τη σηματοδότηση, την τηλεδιοίκηση, τις τηλεπικοινωνίες και το ETCS Level1 στην υφιστάμενη μονή γραμμή του τμήματος Λάρισας – Βόλου, με αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Λατομείου ως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Βόλου. Πρόκειται για την κατασκευή νέας μονής γραμμής κανονικού εύρους, μήκους 10,5 χλμ. προς αντικατάστασης της παλιάς μετρικής και την κατασκευή μιας νέας στάσης για επιβατική χρήση στην περιοχή της ΒΙ.ΠΕ.
Το έργο, προϋπολογισμού 67 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), θα αναβαθμίσει τη σύνδεση των δύο μεγάλων πόλεων της Θεσσαλίας. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές, προβλέπονται ταχύτητες ως και 100 χλμ./ώρα. Η διαδρομή μαζί με τις απαιτούμενες στάσεις εκτιμάται ότι θα διαρκεί περίπου 40 λεπτά.
Η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε 72 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Η κατασκευαστική περίοδος είναι περίπου 3 χρόνια. Στόχος είναι μέχρι το 2024 να έχει ολοκληρωθεί και τεθεί σε λειτουργία.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Βιομηχανικές περιοχές: Σύσκεψη βουλευτών της ΝΔ και εκπροσώπων του ΠΑΣΕΒΙΠΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/1213-600x450.jpg)
Διορθωτικές παρεμβάσεις στο νόμο 4982/22 για τις βιομηχανικές περιοχές ζητούν οι επιχειρήσεις των ΒΙΠΕ
Οι βουλευτές της ΝΔ μαζί με εκπροσώπους του ΠΑΣΕΒΙΠΕ, θα επιδιώξουν συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης «ώστε να διαμορφωθεί ενα βιώσιμο μέλλον» για τις βιομηχανικές περιοχές
![Miele Hellas: Επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Miele-600x400.jpg)
Η Miele Hellas επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία
Η επιτυχημένη πορεία της Miele Hellas οδηγεί σε ανάληψη της νέας αρμοδιότητας του νέου Miele Cluster Adria Aegean
![Jumbo: Αυξήθηκαν κατά 11% οι πωλήσεις τον Ιανουάριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/jumbo55.png)
Jumbo: Αύξηση 11% στις πωλήσεις τον Ιανουάριο
Αυξημένες 15% οι πωλήσεις στην Ελλάδα τον Ιανουάριο - Τι αναφέρει η διοίκηση της Jumbo
![Κλωστοϋφαντουργία: Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί -Υπόμνημα σε Σκυλακάκη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/klostoyfantoyrgia-768x430-1-600x336.jpg)
Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί - Υπόμνημα σε Σκυλακάκη
Υπεισέρχεται πλέον στο κόστος του προϊόντος περίπου κατά 50%, και είναι 40% υψηλότερο από Ισπανία και Πορτογαλία αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΒΚ
![ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_peiraios_megalou333-600x352.png)
ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων
Το σενάριο της απόκτησης της Εθνικής Ασφαλιστικής το 2025 - Βραχυπρόθεσμες προκλήσεις
![Public: Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_Publichome_Ηράκλειο-600x400.jpg)
Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης
Τα νέα μεγάλα “Public + home” αποτελούν μέρος του τριετούς επενδυτικού πλάνου των €10 εκατ. ευρώ που υλοποιεί η εταιρία
![Profile Software: Νέο κέντρο ερευνας και ανάπτυξης στην Πάτρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/profile-software-600x300.webp)
Νέο κέντρο R&D στην Πάτρα για την Profile Software
Το νέο κέντρο R&D της Profile Software θα εστιάζει στη δημιουργία Χρηματοοικονομικών και Επιχειρησιακών λύσεων με χρήση AI και LLM
![Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 9% στα online – Τι προτιμούν οι καταναλωτές [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/online-supermarket-768x402-1-600x314.jpg)
«Άλμα» 9% στις πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ - Η δημοφιλής ημέρας [γραφήματα]
Ποιες κατηγορίες προϊόντων πρωταγωνιστούν στα online σούπερ μάρετ
![Goldman Sachs: Ανεβάζει τις τιμές στόχους των ελληνικών τραπεζών – Αναβαθμίζει την Alpha [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/golman-sachs-600x400.jpg)
Ανεβάζει τις τιμές στόχους των ελληνικών τραπεζών η Goldman Sachs - Αναβαθμίζει την Alpha [πίνακες]
Η Goldman Sachs, υποβαθμίζει την Eurobank – «Αγορά» συστήνει για ΕΤΕ, Πειραιώς
![Motor Oil: Στην ΝRG το 35% της Κόρινθος Power – Στα 56 εκατ. ευρώ το τίμημα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/MOTOROIL_Refineries_yerolymbos-29-600x399.jpg)
Motor Oil: Στην ΝRG το 35% της Κόρινθος Power – Στα 56 εκατ. ευρώ το τίμημα
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση η Motor Oil