![Φιλί ζωής στη «Μεγαλόπολη ΙΙΙ»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/dei-lignitiki-mega_1.jpg)
Παράταση των ωρών που η λιγνιτική μονάδα «Μεγαλόπολη ΙΙΙ» λειτουργεί χωρίς σύστημα αποθείωσης, κατά παρέκκλιση των περιβαλλοντικών της όρων, ζητά ο ΑΔΜΗΕ (Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας) από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ). Η μονάδα είχε σβήσει τα …φουγάρα της πριν από περίπου 9 μήνες, αλλά προ δεκαημέρου ξαναμπήκε εκτάκτως στο σύστημα, προκειμένου να αποφευχθεί ενδεχόμενο blackout, εξαιτίας της αυξημένης ενεργειακής ζήτησης που είχε προκαλέσει ο παρατεταμένος καύσωνας.
Σύμφωνα με όσα αναφέρουν στελέχη του Διαχειριστή των δικτύων της υψηλής τάσης, η παράταση ζητήθηκε για να υπάρχει μια μονάδα «backup» στο σύστημα στην περίπτωση που προκύψει ένας ακόμη καύσωνας ή «καταρρεύσει» κάποια από τις υπόλοιπες μονάδες παραγωγής ρεύματος.
Όπως επισημαίνουν πηγές της ΔΕΗ, οι ώρες που μπορεί η συγκεκριμένη μονάδα να λειτουργεί δίχως σύστημα αποθείωσης έληξαν την προηγούμενη Κυριακή. Έτσι, για να μπορέσει να παραμείνει ως εφεδρεία στο ηλεκτρικό σύστημα, θεωρήθηκε σκόπιμο να διασφαλιστεί η περαιτέρω λειτουργία της, «ξεχνώντας» για κάποιες ώρες τους περιβαλλοντικούς όρους.
Για τη ιστορία, το 2019 το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), εξετάζοντας σχετική προσφυγή, αποφάσισε το προσωρινό «σβήσιμο» των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη (ΙΙΙ και IV) ακυρώνοντας τις αποφάσεις ανανέωσης των περιβαλλοντικών όρων των δύο εργοστασίων. Σύμφωνα με τους ανώτατους δικαστές, η ισχύς της αρχικής Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) «είχε λήξει το αργότερο με την πάροδο δεκαετίας από την έκδοσή της (δηλ. τον Σεπτέμβριο του 2016), και για την ανανέωση ή τροποποίησή της, μετά την κατά τα ανωτέρω λήξη της, έπρεπε να τηρηθεί η διαδικασία εξαρχής περιβαλλοντικής αδειοδότησης, κατόπιν εκπόνησης μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων».
Έτσι, η ΔΕΗ αναγκάστηκε να προχωρήσει στη σύνταξη νέας Μελέτης Περιβαλλοντικών Όρων (ΜΠΕ) ώστε να εκδοθεί νέα ΑΕΠΟ στις 7/11/2019. Σε αυτήν (ΑΔΑ: Ω8ΙΓ4653Π8-Ο1Α) περιλαμβανόταν ο εξής όρος στην παράγραφο Ε12.4: «Η σωρευτική διάρκεια λειτουργίας της Μονάδας ΙΙΙ με τα ηλεκτροστατικά φίλτρα, το συγκρότημα αποθείωσης, το ΣΚΥΒΑ (Συγκρότημα Κατεργασίας Υγρών Βιομηχανικών Αποβλήτων) και το ΒΙΟΚΑ (Βιολογικός Καθαρισμός) εκτός λειτουργίας να μην υπερβαίνει τις
120 ώρες ετησίως». Με άλλα λόγια, εάν τελικά το ΥΠΕΝ αποφασίσει να δώσει τη σχετική παράταση, η συνέχιση της λειτουργίας της μονάδας θα παραβιάζει τη νέα ΑΕΠΟ ως προς τις ώρες λειτουργίας του συστήματος αποθείωσης, ενώ τίθεται σε άλλη βάση και το πρόγραμμα απολιγνιτοποίησης.
Η ανάγκη λειτουργίας της συγκεκριμένης μονάδας προφανώς προκύπτει από το γεγονός ότι και η Μεγαλόπολη ΙV λειτουργεί ήδη αυτές τις ημέρες σχεδόν στο φουλ (256 MW) οπότε δεν υπάρχουν περιθώρια να καλυφθεί έξτρα ζήτηση από αυτήν. Το ζητούμενο ωστόσο είναι γιατί δεν μπαίνουν στο …φουλ οι μηχανές της μονάδας ορυκτού αερίου «Μεγαλόπολη V», η οποία λειτουργεί αρκετά κάτω από τα 811 MW της ισχύος της.
Σε κάθε περίπτωση, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά παράγοντες της αγοράς, «η επιλογή της λειτουργίας μιας λιγνιτικής μονάδας χωρίς αποθείωση, και μάλιστα με τον λιγνίτη της Πελοποννήσου, ο οποίος θεωρείται ποιοτικά ο χειρότερος της χώρας, όσον αφορά στην περιεκτικότητα σε θείο, θα επιδεινώσει την ήδη επιβαρυμένη από τις πυρκαγιές περιοχή».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Κομισιόν για δασμούς: Plan B για τα «made in China» Volkswagen και BMW](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/cupra-600x300.jpg)
Plan B της ΕΕ για τους δασμούς στα «κινεζικά» EV των Volkswagen - BMW
Η Κομισιόν φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις VW και BMW ως «συνεργαζόμενες εταιρείες» για να μειώσει τους δασμούς
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού