Το διετές σήριαλ του διαγωνισμού για τη διαχείριση της Ψυττάλειας φαίνεται πως βαίνει προς ολοκλήρωση με νικήτρια την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ-ΕΡΓΟΤΕΜ. Τον δρόμο άνοιξε το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), βάζοντας φρένο στο γαϊτανάκι των συνεχών δικαστικών προσφυγών, αλλά και των διαδοχικών παρατάσεων της υφιστάμενης σύμβασης που έχει λήξει από το 2019. Το ΣτΕ αποφάσισε, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι μόνη παραδεκτή προσφορά για την πενταετή σύμβαση των 260 εκατ. ευρώ, είναι αυτή του σχήματος των ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ, που έχει ήδη τη διαχείριση του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων (ΚΕΛ) Ψυττάλειας από την έναρξη της λειτουργίας του.
Ουσιαστικά, το ανώτατο Δικαστήριο βάζει «στοπ» στην απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΥΔΑΠ να συμπεριλάβει στο άνοιγμα των προσφορών και τα σχήματα INTRAKAT-SuezInternational-ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή και Μυτιληναίος-Τεχνική Εταιρεία Χριστόφορος Κωνσταντινίδης, με πρόκριμα την ενίσχυση του ανταγωνισμού για ένα έργο η αξία του οποίου φτάνει τα 320εκατ. ευρώ.
Μια απόφασης της οποίας προηγήθηκε ένα πλούσιο παρασκήνιο. Αρχικά, η Επιτροπή του διαγωνισμού είχε προτείνει τον αποκλεισμό των άλλων δύο μνηστήρων, επικαλούμενη ελλείψεις στους φακέλους. Η μεγάλη δυσαρέσκεια ειδικά της γαλλικής πλευράς, που εκπροσωπείτο από τη Suez, έφτασε μάλιστα ως και το Μέγαρο Μαξίμου. Όμως, στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου, μετά από απόφαση του ΣτΕ, όπως είχε εξηγήσει σε ενημέρωση των δημοσιογράφων ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΥΔΑΠ, κ. Χάρης Σαχίνης, η διοίκηση έλαβε την απόφαση να προχωρήσει στο άνοιγμα και των τριών φακέλων.
Σύμφωνα δε με την ερμηνεία της διοίκησης, το Ανώτατο Δικαστήριο αναγνώρισε ότι το ΔΣ της εταιρείας είναι το μόνο που μπορεί να λάβει απόφαση για το ποιος θα περάσει και ποιος θα αποκλειστεί από τη διαγωνιστική διαδικασία, επιτρέποντάς του μάλιστα να συνεκτιμήσει όποια πληροφορία έκρινε απαραίτητη από έγκριτους καθηγητές και επιστήμονες του ΤΕΕ. Αυτή η τελευταία γνωμοδότηση μάλιστα έχει εγείρει και πλήθος ερωτημάτων.
Η εν λόγω απόφαση έφερε νέα δικαστική θύελλα, η οποία είχε ως αποτέλεσμα και την Τρίτη παράταση της υφιστάμενης σύμβασης, η οποία αρχικά έληγε στις 31 Μαρτίου 2019. Η πιο πρόσφατη αφορά maximumδιάστημα ενός έτους (ως 31/03/2022), όμως με την υπογραφή της νέας σύμβασης η παράταση αυτή θα λήξει απευθείας. Η πρόσφατη συμπληρωματική σύμβαση ήταν ύψους 27 εκατ. ευρώ.
Προ διμήνου, στο ΣτΕ προσέφυγε η ΕΥΔΑΠ εναντίον απόφασης της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), εμ την οποία έκανε δεκτή προσφυγή του σχήματος ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ κατά της απόφασης της εταιρείας να παραμείνουν στον διαγωνισμό οι δύο κοινοπραξίες που αρχικά είχαν αποκλειστεί.
Τελικά, μετά την απόφαση του ΣτΕ ότι παραδεκτή προσφορά είναι μόνο αυτή της κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ-ΕΡΓΟΤΕΜ, η οποία έχει συγκεντρώσει και την υψηλότερη βαθμολογία ως προς την τεχνική προσφορά, αναμένεται και το άνοιγμα του φακέλου της οικονομικής προσφοράς, που θα βάλει στην τελική ευθεία την ανακήρυξη του αναδόχου.
Latest News
Επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Η σιδηροδρομική γραμμή επαναλειτουργεί κατόπιν εξασφάλισης της κυκλοφορίας από τον Διαχειριστή Υποδομής Ο.Σ.Ε.
Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
AVAX: Έπεσαν οι υπογραφές για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά – Το μήνυμα Μιτζάλη
Ο CEO της AVAX Κ. Μιτζάλης, παρουσία Μητσοτάκη, υπέγραψε με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τη σύμβαση για την εκτέλεση του έργου 310 εκατ. ευρώ
Νέα «κίτρινη κάρτα» από την Κομισιόν για τους σιδηρόδρομους - Δίμηνη προθεσμία στην Αθήνα
Η Επιτροπή καλεί την Ελλάδα να συμμορφωθεί με τη νομοθεσία της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων
Μετρό Θεσσαλονίκης: Με ολοκληρωμένο σχέδιο η απομάκρυνση των επιβατών
Με βάση το πρωτόκολλο η απομάκρυνση των επιβατών στο μετρό Θεσσαλονίκης – Η ανακοίνωση της THEMA
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών