
Σε επίπεδα ρεκόρ κινούνται οι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τάση που αναμένεται να συνεχισθεί και τα επόμενα ένα με δυο χρόνια, σύμφωνα με εκπροσώπους ναυτιλιακών εταιρειών του κλάδου. Ενδεικτικό πάντως γεγονός του τι συμβαίνει αυτή την περίοδο στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι η ναύλωση του container vessel M/V «Diamantis P» της Euroseas. Το πλοίο που είναι μεταφορικής ικανότητας 2.008 teu και ναυπηγήθηκε το 1998 ναυλώθηκε από τον προσεχή Οκτώβριο για μια περίοδο 36-40 μηνών με ένα μέσο ημερήσιο ναύλο 27.000 δολ. που είναι περισσότερο από τέσσερις φορές υψηλότερος από τον υφιστάμενο ναύλο.
Η Euroseas Ltd η εισηγμένη στον NASDAQ ναυτιλιακή εταιρεία του Αριστείδη Πίττα ανακοίνωσε για το δεύτερο τρίμηνο του 2021 συνολικά έσοδα ύψους 18,3 εκατ. δολ. αυξημένα κατά 35,4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 και καθαρά κέρδη 7,9 εκατ. δολ. έναντι κερδών 1,3 εκατ. δολ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Τα προσαρμοσμένα EBITDA αυξήθηκαν στα 10,3 εκατ. δολ. έναντι 4,4 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2020.
Ο κ. Αριστείδης Πίττας σε δηλώσεις του σημείωσε μεταξύ άλλων ότι ο κλάδος των πλοίων εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζει να κινείται αναφορικά με τους ναύλους σε επίπεδα ρεκόρ και εκτίμησε ότι αυτό θα συνεχισθεί καθώς εκτός των βραχυπρόθεσμων επιπτώσεων λόγω της πανδημίας, η ζήτηση αναμένεται να συνεχισθεί σε υψηλούς ρυθμούς και αφού επανέλθει η κανονικότητας τις οικονομίες. Η έντονη ζήτηση για εξασφάλιση χωρητικότητας για τα επόμενα δυο μέχρι και πέντε χρόνια, τροφοδοτείται σύμφωνα με τον κ. Πίττα από τις προσδοκίες ότι η χωρητικότητα των πλοίων θα είναι ελλειμματική τα επόμενα χρόνια. Σε αυτή την εξέλιξη ρόλο θα παίξουνε και οι νέες απαιτήσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας από το 2023.
Καθώς ο κλάδος των εμπορευματοκιβωτίων διατηρεί τα σημερινά του επίπεδα ή ακόμη και θα αυξάνει τις επιδόσεις του, αναμένουμε ότι θα αυξηθεί και η κερδοφορία μας, μέχρι και το 2023 προσέθεσε και συμπλήρωσε ότι εξετάζονται ευκαιρίες για νέες αγορές στo τμήμα των feeder.
Ο Τάσος Ασλίδης, Οικονομικός Διευθυντής της Euroseas σχολίασε μεταξύ άλλων ότι τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου του 2021 αντικατοπτρίζουν τους αυξημένους ναύλους που κέρδισαν τα πλοία της εταιρείας λόγω της σημαντικής ανάκαμψης της αγοράς σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020, παρά τη μείωση του αριθμού των πλοίων κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2021 σε 14, από 19 πλοία που λειτουργούσαν την ίδια περίοδο πέρυσι.


Latest News

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Πάνω από 30 οι τραυματίες