
Σε επίπεδα ρεκόρ κινούνται οι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τάση που αναμένεται να συνεχισθεί και τα επόμενα ένα με δυο χρόνια, σύμφωνα με εκπροσώπους ναυτιλιακών εταιρειών του κλάδου. Ενδεικτικό πάντως γεγονός του τι συμβαίνει αυτή την περίοδο στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι η ναύλωση του container vessel M/V «Diamantis P» της Euroseas. Το πλοίο που είναι μεταφορικής ικανότητας 2.008 teu και ναυπηγήθηκε το 1998 ναυλώθηκε από τον προσεχή Οκτώβριο για μια περίοδο 36-40 μηνών με ένα μέσο ημερήσιο ναύλο 27.000 δολ. που είναι περισσότερο από τέσσερις φορές υψηλότερος από τον υφιστάμενο ναύλο.
Η Euroseas Ltd η εισηγμένη στον NASDAQ ναυτιλιακή εταιρεία του Αριστείδη Πίττα ανακοίνωσε για το δεύτερο τρίμηνο του 2021 συνολικά έσοδα ύψους 18,3 εκατ. δολ. αυξημένα κατά 35,4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 και καθαρά κέρδη 7,9 εκατ. δολ. έναντι κερδών 1,3 εκατ. δολ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Τα προσαρμοσμένα EBITDA αυξήθηκαν στα 10,3 εκατ. δολ. έναντι 4,4 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2020.
Ο κ. Αριστείδης Πίττας σε δηλώσεις του σημείωσε μεταξύ άλλων ότι ο κλάδος των πλοίων εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζει να κινείται αναφορικά με τους ναύλους σε επίπεδα ρεκόρ και εκτίμησε ότι αυτό θα συνεχισθεί καθώς εκτός των βραχυπρόθεσμων επιπτώσεων λόγω της πανδημίας, η ζήτηση αναμένεται να συνεχισθεί σε υψηλούς ρυθμούς και αφού επανέλθει η κανονικότητας τις οικονομίες. Η έντονη ζήτηση για εξασφάλιση χωρητικότητας για τα επόμενα δυο μέχρι και πέντε χρόνια, τροφοδοτείται σύμφωνα με τον κ. Πίττα από τις προσδοκίες ότι η χωρητικότητα των πλοίων θα είναι ελλειμματική τα επόμενα χρόνια. Σε αυτή την εξέλιξη ρόλο θα παίξουνε και οι νέες απαιτήσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας από το 2023.
Καθώς ο κλάδος των εμπορευματοκιβωτίων διατηρεί τα σημερινά του επίπεδα ή ακόμη και θα αυξάνει τις επιδόσεις του, αναμένουμε ότι θα αυξηθεί και η κερδοφορία μας, μέχρι και το 2023 προσέθεσε και συμπλήρωσε ότι εξετάζονται ευκαιρίες για νέες αγορές στo τμήμα των feeder.
Ο Τάσος Ασλίδης, Οικονομικός Διευθυντής της Euroseas σχολίασε μεταξύ άλλων ότι τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου του 2021 αντικατοπτρίζουν τους αυξημένους ναύλους που κέρδισαν τα πλοία της εταιρείας λόγω της σημαντικής ανάκαμψης της αγοράς σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020, παρά τη μείωση του αριθμού των πλοίων κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2021 σε 14, από 19 πλοία που λειτουργούσαν την ίδια περίοδο πέρυσι.


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»