![Νέο ρεκόρ έτους για τη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου – Όμως το 2021 δεν είναι 2008](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/shipcargo-scaled.jpg)
Νέο ρεκόρ έτους και υψηλό 11 ετών κατέγραψε σήμερα ο Baltic Dry Index (BDI) ο βασικός δείκτης ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου κλείνοντας στις 3.503 μονάδες. Το νέο ρεκόρ ήρθε μετά από μία ισχυρή άνοδο των ναύλων στα capes με τον μέσο ημερήσιο ναύλο να φτάνει στα πλοία αυτά στα 38.217 δολ. Ανοδικά πάντως κινούνται οι ναύλοι και στα πλοία μικρότερου μεγέθους.
Η συνεχής άνοδος του BDI φέρνει στην μνήμη πολλών τη διετία 2007-2008 των μεγάλων ρεκόρ της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου. Ωστόσο οι αναλυτές επισημαίνουν ότι δεν μπορεί ακόμη τουλάχιστον να συγκριθεί το 2021 με εκείνες τις χρονιές.
Οι ναύλοι και οι αξίες των πλοίων έχουν αυξηθεί, το 2021 αλλά παρόλο που υπερβαίνουν τις τιμές που παρατηρήθηκαν κατά το μεγαλύτερο μέρος της δεκαετίας του 2010, εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλότερα από τα επίπεδα ενός «σούπερ κύκλου».
«Οι τιμές των εμπορευμάτων έχουν επιστρέψει και κυμαίνονται γύρω ή πάνω από τα επίπεδα του 2007 και του 2008. Αυτό τροφοδότησε τη συζήτηση για έναν «σούπερ κύκλο» στα εμπορεύματα. Ωστόσο, ενώ οι ναύλοι χύδην ξηρού φορτίου και οι τιμές των πλοίων είναι επί του παρόντος υψηλά σε σύγκριση με τα τελευταία 10 χρόνια, απέχουν πολύ από τα κέρδη που παρατηρήθηκαν κατά την περίοδο 2007-2008 και δεν υπάρχουν πολλά που να υποδηλώνουν ότι κινούνται προς αυτήν την κατεύθυνση », λέει ο Peter Sand, Επικεφαλής Αναλυτής Ναυτιλίας της BIMCO.
Η πορεία των ναύλων
Σε σύγκριση με τα τελευταία 20 χρόνια, τα ναύλα ήταν υψηλά κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2021, με όλα τα μεγέθη πλοίων να έχουν κατά μέσο όρο κέρδη που ξεπερνούν τα 20.000 δολάρια την ημέρα. Ωστόσο, σε σύγκριση με τους πρώτους επτά μήνες του 2007 και του 2008, εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλότεροι.
Για παράδειγμα κατά τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους οι ναύλοι στα Capesize πλοία είναι κατά μέσο όρο στα 24.970 δολ. την ημέρα. Την ίδια περίοδο του 2008, οι τιμές Capesize ήταν κατά μέσο όρο 147.475 δολ. την ημέρα. Στα Handysize πλοία ο μέσος ημερήσιος ναύλος βρίσκεται στο 55% των ναύλων που καταγράφηκαν τους πρώτους επτά μήνες του 2008. Τα κέρδη από Panamax και Supramax ανέρχονται στο 36% και 41% αντίστοιχα.
Αναφορικά τώρα με τις αξίες των πλοίων ο κ. sand σημειώνει ότι είναι πολύ χαμηλότερες από εκείνη την περίοδο. Μια σύγκριση της αξίας ενός 5χρονου πλοίου Capesize σήμερα με τον Αύγουστο του 2008 δείχνει πόσο μεγάλη είναι η διαφορά. Τον Αύγουστο του 2008, το πλοίο αυτό θα μπορούσε να πουληθεί για περίπου 153 εκατομμύρια δολάρια.. Σήμερα θα μπορούσε να αποφέρει μόλις 38 εκατομμύρια δολάρια. Αν και πολύ χαμηλότερα από τα επίπεδα του 2008, αυτό εξακολουθεί να είναι το υψηλότερο επίπεδο από τον Δεκέμβριο του 2014. Τέλος η τιμή για ένα καινούργιο πλοίο Capesize είναι 39,5 εκατομμύρια δολ χαμηλότερη σήμερα (δηλαδή στα 59,5 εκατομμύρια δολ) από ό, τι ήταν τον Αύγουστο του 2008.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023